Χρηστικά

Παγώνουν και οι φορολογικοί έλεγχοι λόγω κορονοϊού


Πώς θα λειτουργούν οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, την περίοδο που η χώρα είναι σε καραντίνα, για την αποφυγή μετάδοσης της ασθένειας

Παγώνουν, λόγω της επιδημίας του κορονοϊού και οι επιτόπιοι έλεγχοι της Εφορίας στις επιχειρήσεις ή και στα σπίτια των φορολογουμένων.

Στο πλαίσιο των μέτρων που ελήφθησαν για την ανάσχεση της μετάδοσης της ασθένειας αποφασίστηκε η παύση των επιτόπιων φορολογικών ελέγχων, ενώ οι υπόλοιποι έλεγχοι θα γίνονται, με βάση προτεραιότητες και με γνώμονα την υγιεινή και την ασφάλεια των ελεγκτών και των ελεγχόμενων.

Με απόφαση της ΑΑΔΕ, περιορίζεται αυστηρά και μόνο σε ελάχιστους ο αριθμός των υπαλλήλων που θα προσέρχεται καθημερινά στις εφορίες στα ελεγκτικά κέντρα και στις άλλες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και αυτό ισχύει και για τους ελεγκτές.

Σημειώνεται πάντως, ότι λόγω του 14ήμερου λουκέτου, λόγω του κορονοϊού, σε δεκάδες καταστήματα εστίασης, κομμωτήρια, γυμναστήρια, κ.λπ. έχουν περιοριστεί αισθητά οι ελεγκτικοί στόχοι της εφορίας. Ανοιχτά παραμένουν ακόμη καταστήματα όπως εκείνα ένδυσης υπόδησης, χρωματοπωλεία, όπου δεν παρατηρείται συνωστισμός και υπό τις παρούσες συνθήκες, του μηδενικού ή πολύ μικρού τζίρου, δεν υπάρχει και ελεγκτικό αντικείμενο.

Πάντως, γλιτώνουν τον φορολογικό έλεγχο προσωρινά, όσοι είχαν ενταχθεί στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ, για διαφόρους λόγους και επρόκειτο ο έλεγχος να γίνει στις επόμενες μέρες. Οι ελεγκτικά διαδικασίες παγώνουν λόγω του κινδύνου μετάδοσης του ιού, είτε από τους εφοριακούς υπαλλήλους είτε από τα στελέχη, τους υπαλλήλους και τους λογιστές της επιχείρησης.

Η νομοθεσία προβλέπει πως «ο επιτόπιος φορολογικός έλεγχος διενεργείται στις εγκαταστάσεις του φορολογούμενου κατά το επίσημο ωράριο εργασίας της Φορολογικής Διοίκησης και μπορεί να παρατείνεται μέχρι την ολοκλήρωσή του. Η Φορολογική Διοίκηση δύναται να διενεργεί επιτόπιο φορολογικό έλεγχο και εκτός του επίσημου ωραρίου εργασίας εφόσον απαιτείται από το είδος των δραστηριοτήτων του φορολογούμενου. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να γίνεται ειδική μνεία στην εντολή φορολογικού ελέγχου.

Η είσοδος στην κατοικία του φορολογουμένου επιτρέπεται μόνο με εντολή του αρμόδιου Εισαγγελέα και ο έλεγχος πραγματοποιείται μόνο με την παρουσία δικαστικού λειτουργού».

Οι 12 εντολές του Γ. Πιτσιλή

Η απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή προβλέπει μέτρα και περιέχει οδηγίες για την εσωτερική λειτουργία των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, λόγω του κορονοϊού, οι οποίες μεταξύ άλλων προβλέπουν:

  1. Στους υπαλλήλους που θα εργάζονται σε καθεστώς εξ αποστάσεως εργασίας, οι αρμόδιοι Προϊστάμενοι μεριμνούν για τη συστηματική παρακολούθηση και έγκαιρη εκπλήρωση του ανατιθέμενου έργου, θέτοντας προς τούτο ρητές προθεσμίες, υποχρεώσεις τακτικής, τουλάχιστον εβδομαδιαίας, αναφοράς προόδου και τυχόν λοιπές προϋποθέσεις. Οι υπάλληλοι υποχρεούνται να λαμβάνουν ειδική μέριμνα για την ασφάλεια και προστασία των υπηρεσιακών και προσωπικών δεδομένων που διαχειρίζονται κατά την εκτέλεση του ανατιθέμενου έργου. 
  2. Ειδικές κατηγορίες υπαλλήλων, των οποίων η φύση του αντικειμένου και των καθηκόντων τους το επιτρέπουν, όπως Ελεγκτές βεβαίωσης και είσπραξης, υπάλληλοι νομικής υποστήριξης, οικονομικοί επιθεωρητές κ.λπ., θα εργάζονται κατά κανόνα σε καθεστώς εξ αποστάσεως εργασίας. Στην περίπτωση αυτή, όποτε κρίνεται απαραίτητη η μετάβαση στο κατάστημα της Υπηρεσίας (π.χ. για έρευνα στο αρχείο κ.α.) αυτή πραγματοποιείται είτε μετά από συνεννόηση με τον Προϊστάμενο προκειμένου να διασφαλιστεί η περιορισμένη φυσική παρουσία, είτε σε προκαθορισμένες ημέρες και ώρες που θα ισχύουν για κάθε ελεγκτή/υπάλληλο ξεχωριστά.
  3. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τους υπαλλήλους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, δηλαδή υπάλληλοι με σοβαρά χρόνια νοσήματα (καρδιαγγειακά νοσήματα, νοσήματα του αναπνευστικού, σακχαρώδη διαβήτη) και όσοι τελούν σε ανοσοκαταστολή. Οι ανωτέρω υπάλληλοι μετακινούνται από θέσεις συναλλαγής με το κοινό σε θέσεις χωρίς συναλλαγή (back office) ή παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία.
  4. Οι λοιποί υπάλληλοι κάθε Υπηρεσίας με ευθύνη του Προϊσταμένου της υπηρεσίας κατανέμονται όπου είναι εφικτό σε τρεις (3) ομάδες που εργάζονται κάθε μία εκ περιτροπής σε εβδομαδιαία βάση στην Υπηρεσία και οι υπόλοιπες δύο εργάζονται σε καθεστώς εξ αποστάσεως εργασίας. Ο Προϊστάμενος ορίζει τις ομάδες αυτές, λαμβάνοντας υπόψη τη σύνθεση του υπαλληλικού προσωπικού και τα διαφορετικά αντικείμενα της Υπηρεσίας, με σκοπό την κατά το δυνατόν απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας. Σημειώνεται ότι οι υπάλληλοι, που θα εργάζονται με τηλεργασία, στο πλαίσιο της ατομικής ευθύνης θα περιορίσουν τις μετακινήσεις τους στις απολύτως απαραίτητες.
  5. Σε όσες περιπτώσεις είναι εφικτό, οι Προϊστάμενοι και οι αναπληρωτές τους θα μεταβαίνουν εκ περιτροπής για εργασία στο κατάστημα της υπηρεσίας τους.
  6. Κάθε Προϊστάμενος υποχρεούται να ορίσει εγκαίρως προσωπικό ασφαλείας για την αντιμετώπιση εξαιρετικών περιστάσεων.
  7. Εάν διαπιστωθεί κρούσμα της νόσου, η συγκεκριμένη ομάδα υπαλλήλων αποχωρεί, λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για την απολύμανση του χώρου και αναλαμβάνει εργασία στο κατάστημα της Υπηρεσίας η επόμενη κατά σειρά ομάδα υπαλλήλων ή υπάλληλοι του προσωπικού ασφαλείας, ανάλογα με την περίσταση. Σε κάθε περίπτωση, για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων ο Προϊστάμενος οφείλει να συμβουλευθεί τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).
  8. Οι Υπηρεσίες θα λαμβάνουν τα αιτήματα των συναλλασσομένων (φορολογούμενων, λογιστών, εκτελωνιστών, δικηγόρων κλπ) μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικά. Υποχρεωτικά στο email του ο συναλλασσόμενος θα αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο ).
  9. Τα αιτούμενα τυχόν πιστοποιητικά, βεβαιώσεις, εκθέσεις εξέτασης δειγμάτων κ.α., θα αποστέλλονται στον αιτούντα αποκλειστικά μέσω email από την ηλεκτρονική διεύθυνση της Υπηρεσίας, στις περιπτώσεις που αυτό είναι εφικτό και θα υπογράφονται κατά περίπτωση, μόνο από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ή τον αναπληρωτή του, με αναφορά στοιχείων υπαλλήλων για τη παροχή πληροφοριών.
  10. Εάν η ικανοποίηση του αιτήματος του ενδιαφερόμενου δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί με την ανωτέρω διαδικασία και κρίνεται απολύτως αναγκαία η φυσική του παρουσία, τότε η προσέλευση αυτού ή του νόμιμου εκπροσώπου του στις ανωτέρω υπηρεσίες, πραγματοποιείται αποκλειστικά κατόπιν προγραμματισμένης συνάντησης και με τη λήψη μέτρων προστασίας.
  11. Σε όλα τα καταστήματα των Υπηρεσιών ορίζεται, όπου είναι εφικτό σε ημερήσια βάση και εκ περιτροπής, υπάλληλος ο οποίος θα βρίσκεται στην είσοδο της μονάδας για την υποδοχή των συναλλασσόμενων, την επιβεβαίωση των προγραμματισμένων συναντήσεων και την ελεγχόμενη αναμονή και είσοδο των επισκεπτών στο χώρο της Υπηρεσίας. Ο εν λόγω υπάλληλος θα είναι εφοδιασμένος με όλα τα απαραίτητα μέσα προστασίας του (π.χ. μάσκα, γάντια, αντισηπτικά).
  12. Σε περιπτώσεις διενέργειας φυσικού ελέγχου, καθώς και σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου απαιτείται φυσική παρουσία συναλλασσομένου, αυτή θα λαμβάνει χώρα εκτός τελωνειακού καταστήματος, αφού ληφθούν τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προφύλαξης, πριν και μετά τη συναλλαγή.
     
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα