Νέο Επιχειρείν

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο γίνεται... brand και φοριέται!


«Ξυπνήστε με τα χρώματα του ΑΠΘ, δωρίστε τα χρώματα του ΑΠΘ, ντυθείτε στα χρώματα του ΑΠΘ». Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο γίνεται... brand και φοριέται!

Το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας απέκτησε νέο εμπορικό σήμα και μια σειρά αναμνηστικών προϊόντων, μέσα από την πώληση των οποίων -και κατά τα πρότυπα των φημισμένων ανά τον κόσμο πανεπιστημίων- επιδιώκει να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη διεθνή αναγνωρισιμότητά του, αλλά και να αυξήσει τα έσοδά του.

Στο ισόγειο του κτιρίου διοίκησης του Ιδρύματος, δίπλα από το κυλικείο, λειτουργεί το πρώτο κατάστημα της Εταιρείας Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας (ΕΑΔΠ- ΑΠΘ), όπου πωλούνται κούπες, είδη δώρων, γραφική ύλη και μπλούζες κ.α, όλα με το νέο λογότυπο και σε τρία χρώματα: κόκκινο, λευκό και μαύρο. Φυσικά το κατάστημα διαθέτει και POS...

Το νέο λογότυπο

Το νέο λογότυπο στοχεύει να αποδώσει την έννοια του campus ως αυτόνομου συστήματος και του Πανεπιστημίου ως κεντρικού σημείου αναφοράς στον οικοδομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και οικονομικό ιστό της Θεσσαλονίκης.

«Μέσα από μία διαγωνιστική διαδικασία έγινε μια καθαρά επαγγελματική δουλειά για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του Πανεπιστημίου. Ίσως πολύς κόσμος δεν έχει μάθει ότι ένα πανεπιστήμιο μπορεί να κάνει τέτοια πράγματα κι είμαστε οι πρώτοι που το κάνουμε τόσο οργανωμένα στην Ελλάδα. Όμως, το νέο λογότυπο ήλθε για να μείνει», λέει στο freepress του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο», ο αναπληρωτής πρύτανης Οικονομικών και διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΔΠ- ΑΠΘ, καθηγητής Νίκος Βαρσακέλης, διευκρινίζοντας πως το νέο σήμα δεν αντικαθιστά το επίσημο του Ιδρύματος με τον Άγιο Δημήτριο, αλλά σχεδιάστηκε να χρησιμοποιείται για εμπορικούς σκοπούς.

Τα στοιχεία που συνθέτουν το νέο λογότυπο εξελίσσονται και δημιουργούν γεωμετρικές συνθέσεις, οι οποίες οπτικοποιούν τις έννοιες της διαρκούς κίνησης και εξέλιξης, αλλά και της συλλογικότητας.

«Είναι μία πρόταση, η οποία έχει πάρα πολλές αναγνώσεις. Αν κάποιος παρατηρήσει το σήμα μπορεί να δει πως δείχνει τη συνεργασία, την ομάδα, την προοπτική, μία πόρτα κι ένα παράθυρο προς τη γνώση και προς το μέλλον, έχει το "Α" της αριστείας, το "Α" του Αριστοτελείου», εξηγεί ο κ. Βαρσακέλης, γνωστοποιώντας ότι διαδικαστικά για να προχωρήσει η προσπάθεια χρειάστηκε ενάμισι έτος.

Στον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε συμμετείχαν τρεις εταιρείες. Η πρόταση που προτιμήθηκε επιλέχθηκε από επιτροπή του ΑΠΘ, αποτελούμενη από τον κοσμήτορα της Σχολής Καλών Τεχνών Ξενή Σαχίνη, την καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής Ματούλα Σκαλτσά, την αναπληρώτρια καθηγήτρια Μάρκετινγκ Χριστίνα Μπουτσούκη, τον επίκουρο καθηγητή Βιομηχανικού Σχεδιασμού Γιώργο Λιαμάδη, την προϊστάμενη της διοίκησης τους ΕΑΔΠ Αναστασία Λάππα, με προεδρεύοντα τον κ. Βαρσακέλη.

Η εταιρεία που σχεδίασε το λογότυπο σχεδιάζει και τα προϊόντα της σειράς των αναμνηστικών, η οποία σταδιακά θα εμπλουτίζεται και σε επόμενη φάση θα προβάλλει και παραλλαγές του ίδιου του λογότυπου.

«Ένα μεγάλο πανεπιστήμιο, όπως το ΑΠΘ, αφενός δεν μπορεί να μην έχει τα δικά του memorabilia, αφετέρου δείχνουμε κάτι φρέσκο που ανταποκρίνεται στον 21ο αιώνα. Το επίσημο σήμα του πανεπιστημίου είναι κάτι διαφορετικό, έχει μια ιστορία πίσω του, αλλά κοιτάζοντας προς το μέλλον το νέο σήμα είναι πάρα πολύ μοντέρνο και σύμφωνα και με τους ειδικούς φαίνεται ότι θα έχει πάρα πολλά χρόνια μπροστά του. Θέλει χρόνο αλλά σιγά- σιγά θα αφομοιωθεί», λέει ο κ.Βαρσακέλης, διευκρινίζοντας πως ήδη τα νέα αναμνηστικά συμπεριλαμβάνονται στα δώρα που προσφέρονται στους επίσημους προσκεκλημένους του ΑΠΘ. Επίσης, ειδικές παραγγελίες γίνονται από τμήματα του πανεπιστημίου που διοργανώνουν συνέδρια, για μπλοκ, στυλό, τσάντες κ.λπ., αντικείμενα τα οποία εκτός από το σήμα συνεδρίου και του οργανωτή του φέρουν και το νέο εμπορικό σήμα του ιδρύματος.

Τα προϊόντα και τα καταστήματα

Η νέα σειρά αναμνηστικών περιλαμβάνει κούπες, υφασμάτινες τσάντες, μαντίλες, γραβάτες, καρφίτσες, σετ για κρασί, πρες παπιέ, υφασμάτινα τετράδια, στυλό, μολύβια και μπλούζες. Η σειρά σύντομα θα εμπλουτιστεί με σουβέρ, ποδιές μαγειρικής, κοσμήματα, καπέλα κ.α.

Τα Χριστούγεννα η κίνηση στο κατάστημα ήταν αυξημένη, καθώς αρκετοί βρήκαν ενδιαφέρουσες προτάσεις για δώρα σε προσιτές τιμές.

Ο κ.Βαρσακέλης διευκρινίζει πως η εταιρεία που σχεδίασε το σήμα σχεδιάζει και τα προϊόντα, αλλά στη συνέχεια το Πανεπιστήμιο αναθέτει αλλού την παραγωγή.

«Όλες οι παραγγελίες γίνονται σε τοπικές εταιρείες της Θεσσαλονίκης και μέχρι τώρα η ποιότητα της παραγωγής μας ήταν πολύ καλή. Η προσπάθειά μας είναι τα προϊόντα της σειράς να έχουν καλή ποιότητα και να διατίθενται σε καλή τιμή».

Στα άμεσα σχέδια είναι και η μετακόμιση του καταστήματος στο αναγνωρίσιμο πράσινο περίπτερο που βρίσκεται έξω από την Κεντρική Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ.

Σύμφωνα με τον αντιπρύτανη στόχος είναι το νέο κατάστημα να λειτουργήσει από το καλοκαίρι, καθώς σήμερα μηχανικοί έχουν αναλάβει να προτείνουν λύσεις για μία σειρά από σχεδιαστικά ζητήματα.

«Το κατάστημα θα μεταφερθεί απέναντι στο πράσινο περίπτερο, θα αλλάξει τελείως, θα γίνει κάτι φουτουριστικό, αλλά περιμένουμε τη λύση του μηχανικού σε τεχνικά θέματα, πώς να το προχωρήσουμε. Πιστεύουμε ότι μέχρι το καλοκαίρι θα είμαστε εκεί», σημειώνει.

Σε επόμενη φάση ο σχεδιασμός αφορά τη λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop), το οποίο ως target-group θα έχει την πολύ μεγάλη κοινότητα των αποφοίτων του ΑΠΘ.

Διαβαστε επισης