ΕΥΖην

Κάνουμε το fitness… περίπατο! Τα top tips του Άκη για άσκηση στην ύπαιθρο


Όλοι αξίζουμε να έχουμε καλή φυσική κατάσταση και ευτυχώς, αυτό δεν επιτυγχάνεται μόνο στο γυμναστήριο. Το καλοκαίρι είναι μια καλή ευκαιρία για άσκηση στην ύπαιθρο και, όπως μας επιβεβαιώνει ο *Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team, ακόμα κι αν... δεν είσαι ο τύπος που θα παραμείνει πιστός στη συνδρομή του γυμναστηρίου, μπορείς να είσαι πραγματικά fit, κάνοντας την άσκησή σου... περίπατο.

Όπως μας λέει ο Άκης:

Καλή φυσική κατάσταση σημαίνει σωστά δομημένο μυϊκό σύστημα, καλή καρδιοαναπνευστική λειτουργία (κυκλοφορικό και αναπνευστικό) και χαμηλό ποσοστό σωματικού λίπους. Επομένως, για να αποκτήσει κάποιος καλή φυσική κατάσταση χρειάζεται απλώς να βελτιώσει τους παραπάνω παράγοντες.

Ορίστε μερικοί καλοί τρόποι:

  • Ηiking (πεζοπορία)

Hiking

Η πεζοπορία είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να τονώσεις την καρδιά σου, απολαμβάνοντας τον καθαρό αέρα στην ύπαιθρο. Φτιάξε ομάδα, πάρτε σακίδια και φύγατε για περπάτημα στο βουνό. Το τοπίο και η αίσθηση της ολοκλήρωσης μετά από μια πεζοπορική διαδρομή είναι πολύ καλύτερα από ότι ένα απόγευμα στο γυμναστήριο.

  • Τρέξιμο στο στάδιο... ή το πάρκο

τρέξιμο

Το τρέξιμο καίει περισσότερες θερμίδες σε σχέση με κάθε άλλη αερόβια δραστηριότητα, αλλά μπορεί να είναι βαρετό σε έναν διάδρομο ή γύρω από το σπίτι μας. Ένας πολύ καλός τρόπος για να συνεχίσεις να τρέχεις, είναι να βρεις ένα στάδιο και να τρέξεις στον τάπητα (400 μέτρα είναι όλος και όλος). Μπες στο στάδιο και τρέξε στα «πέταλα».  Εάν δεν υπάρχει στάδιο στην περιοχή σου, πολύ πιθανό να υπάρχει ένα πάρκο...
Αλλάζοντας την ταχύτητα, μπορείς να κάψεις περισσότερες θερμίδες και να έχει ενδιαφέρον η προπόνησή σου. 

  • Κολύμβηση

κολύμβηση

Η κολύμβηση αποτελεί μια διασκεδαστική άσκηση, που μπορεί να φτάσει τη φυσική μας κατάσταση στα ύψη. Είναι χαμηλής έντασης προπόνηση και συνδυάζει αερόβια άσκηση, αντοχή και μυϊκή δύναμη. Επιπλέον, είναι μια μορφή άσκησης με ελάχιστη πιθανότητα τραυματισμού. 
Η κολύμβηση είναι επίσης ιδανική για το καλοκαίρι, καθώς το νερό έχει μια ψυκτική επίδραση στο σώμα σας και θα έχετε λιγότερες πιθανότητες υπερθέρμανσης σε σύγκριση με άλλες προπονήσεις.

  • Ποδηλασία

Ποδηλασία

Ένας άλλος πολύ καλός τρόπος να βγείτε έξω και να απολαύσετε την ύπαιθρο αυτό το καλοκαίρι είναι να κάνετε ποδηλασία. Η ποδηλασία δεν είναι μονάχα διασκεδαστική, αλλά προσφέρει πολλά οφέλη. 

Είναι μια άλλη επιλογή χαμηλής έντασης προπόνησης, φιλική στις αρθρώσεις σας, με χαμηλό κίνδυνο τραυματισμού. Καίει πολλές θερμίδες και τις καίει γρήγορα, ειδικά αν κάνετε ποδήλατο σε λόφους. Με την ποδηλασία, μπορείτε να τονώσετε τα πόδια, τους τετρακεφάλους, τους γλουτούς και τις γάμπες σας. Δεδομένου ότι είναι μια δραστηριότητα με χαμηλή ένταση, ασκείτε λιγότερο στρες στους αστραγάλους και τα γόνατα. 

Βρείτε μια ποδηλατική διαδρομή στην περιοχή σας και ξεκινήστε να την απολαμβάνετε. Ακόμη καλύτερα, βρείτε ένα μονοπάτι με λόφους για ένα τέλειο σώμα αυτό το καλοκαίρι!

  • Ασκήσεις με το βάρος του σώματος

Άσκηση

Κάντε ένα διάλειμμα από την αίθουσα βαρών και κάντε την προπόνησή σας σε εξωτερικούς χώρους! Μην ανησυχείτε ότι θα χάσετε τη δύναμή σας, αφού μπορείτε να ενσωματώσετε το σωματικό σας βάρος σε μια μεγάλη ποικιλία κινήσεων, που θα σας γυμνάσουν υπεραποτελεσματικά. 

Οι δημοφιλείς κινήσεις σωματικού βάρους περιλαμβάνουν squats, planks, mountain climbers, burpees, lunges και single leg deadlifts.

Συνδυάστε τις κινήσεις με τις περιοχές που θέλετε να στοχεύσετε στο σώμα σας, εκτελέστε κάθε κίνηση για 40 δευτερόλεπτα, κάντε ένα διάλειμμα 20 δευτερολέπτων μεταξύ και στη συνέχεια κάντε την επόμενη κίνηση. Κάντε αυτές τις ασκήσεις στην αυλή σας, σε ένα πάρκο ή στην παραλία.

Τα πλεονεκτήματα της άσκησης στην ύπαιθρο:

  • Μειώνει το άγχος της καθημερινότητας, δρώντας ευεργετικά στην υγεία και την ψυχολογία.
  • Βελτιώνει το καρδιαγγειακό σύστημα και την ψυχική υγεία, ενεργοποιώντας τις «ορμόνες της ευφορίας» 
  • Συμβάλλει στην απώλεια βάρους
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού. Γενικά, η τακτική άσκηση ενεργοποιεί όλα τα συστήματα του οργανισμού (συμπεριλαμβανομένου του ανοσοποιητικού) και βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία τους.
  • Δεν απαιτεί να ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ, είναι πιο διασκεδαστική και έχει ποικιλία.
  • Δεν παραμένετε σε έναν κλειστό χώρο, όπου παραμονεύουν μικρόβια (λόγω του ιδρώτα, της κοινής χρήσης οργάνων και αποδυτηρίων κ.α).

Η συμβουλή του Άκη

Αν δεν θέλετε να αφήσετε το γυμναστήριο το καλοκαίρι, το δέχομαι!

Ωστόσο, είτε ασκείστε ήδη συστηματικά, είτε θέλετε να ξεκινήσετε τώρα, πάντα μπορείτε να ενσωματώσετε προπονήσεις σε εξωτερικούς χώρους, ώστε να μη βαριέστε και να γυμνάζεστε και με άλλο τρόπο. Πάντα όμως να είστε βέβαιοι ότι ακούτε το σώμα σας και αν κάτι δεν το νιώθετε καλά, μην το κάνετε. 

Οι καλοκαιρινοί μήνες είναι οι καλύτεροι ώστε να δοκιμάσετε μια νέα προπόνηση στην ύπαιθρο. Η συχνή εναλλαγή χώρου και χρόνου άθλησης, θα σας βοηθήσει να μη βαρεθείτε. Έτσι έχετε περισσότερες πιθανότητες να κάνετε την άσκηση μέρος της καθημερινότητας σας.

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis


 

Διαβάστε επίσης
Ετικέτες Fitness