Χρηστικά

Αιφνιδιαστικούς ελέγχους από το ΣΔΟΕ φέρνει η αχρησία των POS


Πέντε καταγγελίες για μη αποδοχή πληρωμών με POS είναι αρκετές για να οδηγήσουν τα ελεγκτικά συνεργεία του ΣΔΟΕ και της ΑΑΔΕ στην πόρτα του επιχειρηματία

Πέντε καταγγελίες για μη αποδοχή πληρωμών με POS είναι αρκετές για να οδηγήσουν τα ελεγκτικά συνεργεία του ΣΔΟΕ και της ΑΑΔΕ στην πόρτα του επιχειρηματία, που προτιμά τις συναλλαγές τοις μετρητοίς, για… ευνόητους λόγους.

Αυτό υπενθυμίζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, μετά τον πρώτο απολογισμό των φορολογικών ελέγχων που πραγματοποίησε  στη διάρκεια του καλοκαιριού, διαπιστώνοντας πολυπληθείς παραβάσεις για τις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα.

Παρά τις προειδοποιήσεις, για ελέγχους από τις αρμόδιες υπηρεσίες, υπενθυμίζεται πως με βάση τα στοιχεία των τραπεζών, από το σύνολο των POS που τοποθετήθηκαν υποχρεωτικά σε περίπου 650.000 επαγγελματίες προκύπτει ότι το 30% δεν τα έχει χρησιμοποιήσει, από το β εξάμηνο του 2017 που κατέστη υποχρεωτική η προμήθεια και η χρήση τους.

Αναλυτικότερα, η νομοθεσία προβλέπει ότι "σε περίπτωση που οι αρμόδιες Υπηρεσίες της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας δεχθούν τουλάχιστον πέντε καταγγελίες σε διάστημα τριών διαδοχικών μηνών για την μη αποδοχή πληρωμών με χρήση Μέσων Πληρωμής με Κάρτα από Υπόχρεο επαγγελματία, αυτές κοινοποιούνται στην Α.Α.Δ.Ε. και στο Σ.Δ.Ο.Ε., προκειμένου να ληφθούν υπόψη κατά τον προγραμματισμό και τη διενέργεια ελέγχων, αρμοδιότητάς τους".

Οι καταγγελίες μπορούν να γίνουν και ανώνυμα και μάλιστα χωρίς ο επαγγελματίας να έχει υπόνοια ότι θα του γίνει καταγγελία. Πηγαίνει ο πελάτης και ζητεί να πληρώσει με κάρτα προφασίζεται διάφορους λόγους, δήθεν ότι χάλασε και δεν λειτουργεί το μηχάνημα, ή δεν ξέρει να το χρησιμοποιεί κ.λπ. Ο πελάτης είτε πειστεί να πληρώσει με μετρητά είτε φεύγει, πηγαίνει και τον καταγγέλλει χωρίς να τον προειδοποιήσει. Το ίδιο πράττουν και άλλοι πελάτες, στους οποίους αρνήθηκε πληρωμές με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.

Οι καταγγελίες αθροίζονται και ο επιχειρηματίας μπαίνει στο στόχαστρο των φοροελεγκτικών αρχών και θα υποστεί προληπτικό ή τακτικό φορολογικό έλεγχο. Η μη αποδοχή πληρωμών με κάρτες αποτελεί μια σαφής ένδειξη ότι ο επιχειρηματίας φοροδιαφεύγει και ενδεχομένως όχι μόνο λόγω της άρνησης των συγκεκριμένων πληρωμών, αλλά γενικότερα, και με άλλους τρόπους.

Οι ηλεκτρονικές πληρωμές διασφαλίζουν ότι η είσπραξη από τη συναλλαγή θα δηλωθεί στην εφορία και η επιχείρηση θα πληρώσει τον αναλογούντα ΦΠΑ, αλλά και τον φόρο εισοδήματος, αφού θα προσαυξήσουν τον ετήσιο τζίρο της.

Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη διάρκεια των τακτικών ελέγχων σε μια επιχείρηση εάν διαπιστωθεί ότι δεν πολυχρησιμοποιεί το POS, τότε ο έλεγχος γίνεται βαθύτερος.

«Μάρτυρας» και το Ε3

Εξάλλου, φέτος με την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων, οι ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ εντοπίζουν εύκολα τις επιχειρήσεις που δεν χρησιμοποίησαν καθόλου ή ελάχιστα τα POS. Ο έλεγχος είναι πανεύκολος, λόγω των στοιχείων που ανέγραψαν στην 1η σελίδα του Ε3.

Συγκεκριμένα ανέγραψαν τους ενεργούς επαγγελματικούς λογαριασμούς, την  επωνυμία των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών, τον αριθμό του λογαριασμού πληρωμών, τον σειριακό αριθμό του συνδεδεμένου POS, τα στοιχεία του τερματικού POS όπως ο αριθμός η ημερομηνία σύμβασης,- απόκτησης, και η επωνυμία –ΑΦΜ των εκκαθαριστών.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα