AUTOin

Ο εμπορικός πόλεμος χτυπά και τις αυτοκινητοβιομηχανίες: Mazda και Honda στη λίστα των πληγέντων


Αρνητικό πρόσημο έχουν οι οικονομικές επιδόσεις αρκετών γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών τους πρώτους μήνες του 2019, λόγω και του μαινόμενου διεθνούς εμπορικού πολέμου. Στη λίστα αυτή προστέθηκαν τώρα η Mazda και η Honda

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα τα οποία μειώνουν την κερδοφορία και επιβάλλουν την λήψη νέων μέτρων.

Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ των ΗΠΑ - Κίνας και η επιβράδυνση της ανάπτυξης στην Κίνα - τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο- προκάλεσε μια ευρεία πτώση των πωλήσεων στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται με την ελάφρυνση της ζήτησης για αυτοκίνητα, καθώς πρέπει να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, των αυτόνομων τεχνολογιών οδήγησης και των υπηρεσιών επιμερισμού των οχημάτων, προκειμένου να επιβιώσουν σε μια μετατόπιση της βιομηχανίας από την ιδιοκτησία αυτοκινήτων.

Mazda

Η Mazda ανακοίνωσε ότι τα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη της, μειώθηκαν κατά 79%. Η ιαπωνική μάρκα αποδίδει την απώλεια εσόδων στις αδύναμες πωλήσεις που κατέγραψε στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας καθώς και στην ενίσχυση του γεν.

Πρόκειται για τη χαμηλότερη λειτουργική απόδοση του πρώτου τριμήνου της Mazda, από το τρίμηνο Ιουνίου 2012.

Το λειτουργικό κέρδος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν 7,0 δισ. γεν (64 εκατ. δολάρια) το πρώτο οικονομικό τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, έναντι 33 δισ. γεν (302,8 εκατ. δολάρια), πριν από ένα χρόνο.

Ωστόσο, η Mazda επανέλαβε την πρόβλεψή της για αύξηση κατά 33% των λειτουργικών κερδών σε 110 δισ. γεν (1 δισ. δολ.) το έτος που έληξε τον Μάρτιο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεών της και αντιμετωπίζει τις συνέπειες από τις ζημίες που προξενήθηκαν από τις πλημμύρες στα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία, το 2018.

Η Mazda ανακοίνωσε παγκόσμιες πωλήσεις 353.000 μονάδων για το τρίμηνο, μειωμένες κατά 12%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ, η μεγαλύτερη αγορά της Mazda, μειώθηκαν κατά 15% στις 68.000 μονάδες, ενώ στην Κίνα, η Mazda πούλησε 54.000 οχήματα, μείωση κατά 21%.

Πολλοί από τους ανταγωνιστές της Mazda στην Ιαπωνία και σε όλο τον κόσμο, ανέφεραν απογοητευτικά τριμηνιαία αποτελέσματα. Μάλιστα η Nissan ανακοίνωσε περικοπές θέσεων εργασίας και διακοπή της παραγωγής μερικών μοντέλων με χαμηλή εμπορική απήχηση.

Η αγορά των ΗΠΑ, αποτελεί βασική πηγή εσόδων για τη Mazda, αλλά εισάγει όλα τα οχήματα που πωλούνται εκεί, εκθέτοντάς την σε μια απειλούμενη αύξηση των τιμολογίων των ΗΠΑ σε εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Ιαπωνία.

Για να περιορίσει τους κινδύνους σε περίπτωση που αυξηθούν τα τιμολόγια και οι συναλλαγματικές διακυμάνσεις, η Mazda επενδύει σε ένα νέο εργοστάσιο στην Αλαμπάμα, που κατασκευάζεται σε συνεργασία με την Toyota.

Honda

Ανάλογα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει και η Honda. Η τρίτη σε μέγεθος ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι το λειτουργικό κέρδος του πρώτου τριμήνου μειώθηκε κατά 16%. Η Honda, επλήγη από τις χαμηλές πωλήσεις που σημείωσαν τα μοντέλα της στις ΗΠΑ, αναφέρει το Reuters.

Η ιαπωνική μάρκα, παρουσίασε λειτουργικό εισόδημα 252,4 δισ. γεν (2,36 δισ. δολάρια) για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2019, έναντι 299,3 δισ. γεν το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Οι πωλήσεις της εταιρείας στις ΗΠΑ μειώθηκαν σε 407.000 οχήματα κατά τη διάρκεια των τριών μηνών, από 425.000 οχήματα πριν από ένα χρόνο.

Η Honda, μείωσε τις προβλέψεις της για παγκόσμιες πωλήσεις το έτος (έως το Μάρτιο του 2020) σε 5,11 εκατ. οχήματα, ενώ η αρχική της πρόβλεψη ήταν 5,16 εκατ. αυτοκίνητα. Πέρσι πούλησε 5,223 εκατ. αυτοκίνητα, καταγράφοντας νέο ρεκόρ πωλήσεων.

Ωστόσο, η Honda επανέλαβε τις προβλέψεις της για αύξηση 6% στα λειτουργικά κέρδη, 770 δισ. γεν, για αυτήν τη χρήση.

Η Honda, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις της αγοράς, που ενισχύουν οι εταιρείες τεχνολογίας -όπως η Google και η Uber- καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς οχήματα που είναι κοινά, αυτόνομα και ηλεκτρικά.

Τον Μάιο, η Honda ανακοίνωσε ότι επιδιώκει να μειώσει το παγκόσμιο κόστος παραγωγής κατά 10% μέχρι το 2025 και να μειώσει τις περιφερειακές παραλλαγές των μοντέλων, διοχετεύοντας τις εξοικονομήσεις στην έρευνα και την ανάπτυξη.

Η εταιρεία έχει επίσης επεκτείνει τις συνεργασίες της, εντάσσοντας το πρόγραμμα κινητικότητας στις δραστηριότητές της. Συνεργάζεται με την Toyota την General Motors και άλλες εταιρείες.

Διαβαστε επισης