ΕΥΖην

Νευροαισθητική: Πολύ σημαντικό το design για τη σωματική και πνευματική μας ευημερία


Το design μπορεί να έχει θετικές συνέπειες ή αρνητικές επιπτώσεις στη σωματική και πνευματική μας κατάσταση. Αυτό ακριβώς κατέδειξε και το «A Space for Being», μια εγκατάσταση - επιστημονική απόδειξη της σημασίας του design, για την οποία η Google συνεργάστηκε με επιστήμονες στην Εβδομάδα Ντιζάιν του Μιλάνου.
   
Δημιουργημένη μαζί με επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins των ΗΠΑ, η εγκατάσταση «A Space for Being» παρουσίαζε τρία δωμάτια με ελαφρώς διαφορετικό εσωτερικό. Κάθε ένα σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις αρχές της νευροαισθητικής (πρόκειται για επιστημονικό κλάδο που ερευνά το πώς η οπτική αισθητική επιδρά στο μυαλό και τη φυσιολογία μας).

Με ποικίλο φωτισμό, ήχους, οσμές και υφή υλικών, τα δωμάτια αυτά επιθυμούσαν να διεγείρουν τις αισθήσεις των επισκεπτών με διαφορετικούς τρόπους.
   
«Το design επηρεάζει τα πάντα» εξήγησε η Άιβι Ρος, αντιπρόεδρος της Google ως προς τον σχεδιασμό hardware. «Η εγκατάσταση είναι ένα νεύμα που λέει "αυτό που κάνουμε έχει σημασία", δείχνοντας σε αυτούς που δεν είναι designers, ότι αυτό που κάνουν οι designers και οι επιλογές που κάνεις στο περιβάλλον σου σε επηρεάζουν. Είναι η επιστημονική απόδειξη ότι το design είναι σημαντικό».
   
Πριν μπουν στα δωμάτια, δινόταν στους επισκέπτες να φορέσουν ένα ειδικά κατασκευασμένο «βραχιόλι», το οποίο εξέλιξε η Google από κοινού με το International Arts + Mind Lab του Johns Hopkins University (επικεφαλής του εργαστηρίου είναι η Σούζαν Μάγκσαμεν). Το «βραχιόλι» ήταν εξοπλισμένο με τέσσερις αισθητήρες που μετρούν αντιδράσεις σώματος και φυσιολογίας.
   
Μετά την επίσκεψη, σε κάθε έναν από τους συμμετέχοντες παραδιδόταν έκθεση, που τους πληροφορούσε σε πιο δωμάτιο αισθάνονταν «πιο χαλαρά» ή «πιο άνετα», στη βάση των σε πραγματικό χρόνο αντιδράσεων τους.
   
Τους χώρους σχεδίασε η Σούτσι Ρέντι (Suchi Reddy), ιδρύτρια του αρχιτεκτονικού γραφείου Reddymade Architecture and Design και επιπλώθηκαν με δημιουργίες του δανέζικου οίκου Muuto.

Αυτό εξασφάλιζε ότι και τα τρία δωμάτια είχαν κοινές αισθητικές αναφορές, επιλογή που συντελούσε στο να μην επηρεάζει τις αντιδράσεις των επισκεπτών το προσωπικό τους γούστο.
   
Στο πρώτο δωμάτιο, το «Essential» η επίπλωση και ο φωτισμός ήταν απαλοί, με ζεστές, γήινες αποχρώσεις. Η Ρέντι διευκρίνισε ότι στόχος ήταν να δημιουργήσει έναν χώρο που παρέπεμπε σε «μήτρα».

Google, A space for Being, "Essential"

   
Το «Vital», το δεύτερο δωμάτιο, σχεδιάστηκε να είναι πιο παιχνιδιάρικο, με ζωηρά χρώματα και ακτίνες φωτός εδώ κι εκεί.

Google, A Space for Being, "Vital"

Tο τρίτο δωμάτιο, το οποίο ονομάστηκε «Transformative», έχει πιο μινιμαλιστική αισθητική με ατσάλι, ξύλο και δέρμα σε απαλούς τόνους. Η Σούτσι το χαρακτήρισε πιο «εκλεπτυσμένο».

Google, A Space for Being, "Transformative"

   
«Από τη στιγμή που κατανοήσεις πραγματικά το τι κάνει πάνω σου το μελετημένο χρώμα, design και αρχιτεκτονική, μπορείς να δεις ότι δεν είναι απλώς σύμβολο κύρους για το τι είσαι στον κόσμο» υπογράμμισε η ιδρυτής του αρχιτεκτονικού γραφείου Reddymade Architecture and Design.

Διαβάστε επίσης