Επιχειρήσεις

Μέσα από τις Συμπληγάδες Πέτρες η ασφαλιστική διαμεσολάβηση


Επιχειρήσεις καινούριες δεν ανοίγουν ίσα – ίσα κλείνουν και οι παλιές, συνακόλουθο αυτής της εξέλιξης είναι ο ανταγωνισμός στα ασφάλιστρα

Οι Τράπεζες να πουλάνε με κανόνες και όχι με πίεση και καταναγκασμό και εκβιασμούς, όσοι χρωστάνε στο κλάδο να αποχωρήσουν, να υπάρχουν κυρώσεις όταν στο ΣΑΠ οι ασφαλιστικές δεν απαντάνε ή απαντάνε με ψέματα για να καθυστερήσουν τη ζημία ή χρησιμοποιούν δόλιες δικαιολογίες προτείνει σε συνέντευξη του στο Sofokleousin.gr o Γιώργος Μάστακας - Γενικός Διευθυντής – Ασφαλιστικά Γραφεία Μάστακα και Πρόεδρος του Συλλόγου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στο Νομό Ιωαννίνων με στόχο να αναστραφεί το κλίμα που υπάρχει σήμερα. Αναφερόμενος στις τράπεζες παρατηρεί ότι ο έλληνας καταναλωτής  δεν έχει ωριμότητα γενικά, ούτε διαβάζει, ούτε σκέφτεται πολύ τι είναι αυτό που αγόρασε. Ο Τραπεζικός κλάδος πουλάει καθαρά από εκβιασμούς . Αυτό έχει σαν συνέπεια για να πάρει ένα μπλοκ επιταγών ή για  ένα δάνειο ο καταναλωτής να πρέπει να ασφαλίσει το σπίτι του.

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

- O κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης κινείται πτωτικά. Εκτός εξαιρέσεων. Ποιοι είναι οι λόγοι;
 
Η ιδιωτική ασφάλιση είναι ένα επακόλουθο της κάθε οικονομίας. Από τη στιγμή που η Ελληνική οικονομία κινείται πτωτικά, είναι λογικό να κινείται πτωτικά και η ιδιωτική ασφάλιση. Επιχειρήσεις καινούριες δεν ανοίγουν ίσα – ίσα  κλείνουν και οι παλιές, συνακόλουθο αυτής της εξέλιξης είναι ο ανταγωνισμός στα ασφάλιστρα που ουσιαστικά  έχει ρίξει τις τιμές σε πρωτόγνωρα επίπεδα .

Έχουμε δει ξενοδοχεία να ασφαλίζονται με ένα πλήρες πακέτο ασφάλισης στα 0,60 τοις χιλίοις  και βιομηχανίες με κάτω από 1 τοις χιλίοις συμπεριλαμβανομένης και της κάλυψης σεισμού . Επίσης στον κλάδο αυτοκινήτων ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός ενώ και στον κλάδο ζωής τα πράγματα παραμένουν δύσκολα και ψάχνουμε να βρούμε πελατολόγιο που να μπορεί να πληρώσει ακόμα και αυτά τα χαμηλά ασφάλιστρα των ετησίων ανανεωνόμενων νοσοκομειακών συμβολαίων .

Γενικώς  σε μια δύσκολη αγορά δύσκολα είναι τα πράγματα και για την ιδιωτική ασφάλισης,

Τέλος σοβαρό λόγο στην χαμηλή ανάπτυξη των λοιπών κλάδων στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά δημιουργείται από την κακή διαχείριση των ζημιών από τους Έλληνες πραγματογνώμονες .

Φοβούμενοι την δαμόκλειο σπάθη της επόμενης εντολής από τις ασφαλιστικές και εάν λάβουν επόμενη εντολή  προχωρούν σε αμφιλεγόμενες εκθέσεις όπου πάντα παίρνουν το μέρος της ασφαλιστικής που είναι και ο εντολέας του . Αυτό σημαίνει μόνιμη διαφωνία με τους παθόντες και κατά συνέπεια δεν υπάρχει η διαφήμιση από στόμα σε στόμα που είναι και η πιο σημαντική στον κλάδο μας . Το αντίθετο δημιουργείται έντονη καχυποψία και δυσαρέσκεια

- Μπορεί να αντιστραφεί το κλίμα και υπό ποιες προϋποθέσεις;

Είναι δύσκολο να αντιστραφεί εάν δεν αντιστραφεί και η Ελληνική οικονομίας .  Με τα υπάρχοντα δεδομένα όμως για να γίνει αυτό χρειάζεται οι ασφαλιστικές να δείξουν το πρόσωπο στον Έλληνα καταναλωτή που θα τις εμπιστευθεί και όχι να τις βλέπουν σαν πιθανούς απατεώνες που στόχο έχουν να τους κοροϊδέψουν όπως οι συμβαίνει με τις τράπεζες . Οι ασφαλιστικές και η ένωση πρέπει να πάρει σημαντικές αποφάσεις . Πιο συγκεκριμένα

•    Αποζημίωση σε 5 εργάσιμες ημέρες χωρίς  καμία άλλη καθυστέρηση
•    Να υπάρχουν κυρώσεις όταν στο ΣΑΠ οι ασφαλιστικές δεν απαντάνε ή απαντάνε με ψέματα για να καθυστερήσουν τη ζημία ή χρησιμοποιούν δόλιες δικαιολογίες
•    Εκπαίδευση και πιστοποίηση στους έλληνες πραγματογνώμονες  λοιπών κλάδων ώστε να δημιουργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης
•    Ασφαλιστικά δικαστήρια  είπε ο Υπουργός . Αυτό είναι μια εξαιρετική ιδέα . Σε 3 μήνες όλες οι υποθέσεις να διεκπεραιώνονται και να μην μένουν σκονισμένες υποθέσεις εδώ και 5 χρόνια μπορεί και παραπάνω .
•    Οι Τράπεζες να πουλάνε με κανόνες και όχι με πίεση και καταναγκασμό και εκβιασμούς  . Αυτό δημιουργεί εχθρικά συναισθήματα στον χρηματοοικονομικό κλάδο εν γένει . Είναι εντυπωσιακό ότι δεν καταλαβαίνουν ότι με τον τρόπο που πουλάνε είναι εφήμερη η κερδοφορία τους και στο μέλλον θα τους γυρίσει μπούμερανγκ . Κάνουν ακριβώς το ίδιο όπως και με τα δάνεια .
•    Επίσης επιτέλους αυτοί που χρωστάνε στον ασφαλιστικό κλάδο δεν γίνεται να συνεχίσουν να ασκούν το επάγγελμα . Φεύγουν από την μία εταιρεία πάνε σε μια άλλη και κανένας δεν ελέγχει του απατεώνες διαμεσολαβητές . Νομίζω, πλέον  να ξανασκεφτούμε  τον ασφαλιστικό Τειρεσία

•    Είναι απαραίτητο να δημιουργήσουμε σχέση εμπιστοσύνης και οι έλληνες καταναλωτές να μας πιστέψουν . Τότε τα πράγματα θα πάνε καλύτερα

- Η άρση των capital controls, πώς μπορεί να δώσει περαιτέρω ώθηση ανάπτυξης στο κλάδο;

Δεν νομίζω ότι παίζει κάποιο ρόλο . Τα capital control δεν νομίζω ότι έχουν κάποια σχέση με τον δικό μας τον κλάδο . ίσα-  ίσα μπορώ να πώς ότι βοήθησαν και στην εισπραξιμότητα

- Ο Νομός Ιωαννίνων είναι ένα νομός που περικλείει πολλές οικονομικές δραστηριότητες. Ποιες είναι οι δραστηριότητες αυτές, και τι ανάγκες ασφάλισης έχει η τοπική εκεί κοινωνία;

Οι οικονομικές δραστηριότητες του νομού δεν είναι τόσες πολλές . Έχουμε μια ΒΙΠΕ που οι βιομηχανίες που έχει πρέπει να είναι 3 ή 4 . Όλα τα άλλα είναι αποθήκες και μικρές βιοτεχνίες θα  έλεγα . Οι οικονομικές δραστηριότητες του νομού περιορίζονται παραδοσιακά στο εμπόριο και για αυτό αυτή τη στιγμή τα πράγματα έχουν γίνει αρκετά δύσκολα .

 Οι ανάγκες ασφάλισης της τοπική κοινωνίας  και εάν θα θέλαμε να τις ιεραρχήσουμε  περιορίζονται αυτή τη στιγμή στον κάδο ζωής. Με τα φτηνά νοσοκομειακά προγράμματα αλλά και με την ανάγκη ασφάλισης καθότι τα δημόσια ταμεία δεν μας προσφέρουν πλέον απολύτως τίποτα θεωρώ απαραίτητη την ύπαρξη μια νοσοκομειακής , μιας συνταξιοδοτικής και μια απαλή ασφάλειας

Τα Ιωάννινα είναι και κόμβος μεταφορών. Τι προοπτικές ανάπτυξης υπάρχουν στο κλάδο των μεταφορών και των logistics και πόσο οι τοπικές επιχειρήσεις είναι ασφαλισμένες έναντι επέλασης των σχετικών κινδύνων;

Όχι δεν είναι γιατί οι επιχειρήσεις πλέον είναι λίγες κοιτάνε πολύ το κόστος. Η ασφάλιση μεταφορών είναι μια δύσκολη ασφάλιση όπου οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΕΣ την έκαναν ακόμα δυσκολότερη για να κάνουν το καλό παιδί στις ασφαλιστικές . Μου έχει τύχει πολλές φορές για να ρίξουν το κόστος οι μεταφορικές  και οι εταιρείες Logistics να σταματάνε την υπάρχουσα ασφάλισης που έχουν λέγοντας το συνηθισμένο . Αφού ρε Γιώργο στην προηγούμενη ζημία ζήτησα 1000 και με πληρώσατε 100. Δεν το ασφαλίζω καθόλου και προχωράω μόνος μου

Προσέξτε δεν λέω ότι σε όλες τις ζημίες οι πελάτες  έχουν δίκιο και δεν τους θεωρώ αθώους. Δεν υπάρχει  όμως η εμπιστοσύνη προς την ασφαλιστική . Χρειάζονται πλέον πιο διαφανής διαδικασίες

- Το αυτοκίνητο πουλάει. Βλέπετε να υπάρχουν περαιτέρω προοπτικές ανάπτυξης; Οι ασφαλιστικές μήπως ετοιμάζουν νέες μειώσεις για πιο ανταγωνιστικό ασφάλιστρο, όπως συνηθίζει να λέγεται το τελευταίο διάστημα; και αν, ναι που μπορεί να οδηγήσει αυτό;

Καταστροφή είναι αυτό. Έλλειψη ωριμότητας για άλλη μια φορά από την Ελληνική ασφαλιστική αγορά . Δεν γίνεται να υπάρχει ανάπτυξη με αυτά τα ασφάλιστρα. Το αντίθετο θα συμβεί χαμηλά κόστη ασφαλίστρων οδηγούν σε κακό Service και αυτό με την σειρά του σε κακή φήμη και τα πράγματα γίνονται τραγικά για τον κλάδο.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε στο 50 % της Ελληνικής ασφαλιστικής  αγοράς σε μια ζημίας οι διακανονιστές δεν απαντάνε στο τηλέφωνο . Για να αποζημιωθείς πολλές φορές είναι και θέμα τύχης . Υπάρχουν δύο ελληνικές ασφαλιστικές που έχουν εντολή οι διακανονιστές να μην απαντάνε στο τηλέφωνο . Θεωρητικά θα σε πάρουν πίσω αλλά σπανίως γίνεται αυτό . Αυτό είναι άλλη μια δυσφήμηση για τον κλάδο

Το bancassurance πείθει; ο πελάτης ξέρει στο τέλος τι αγοράζει;

Σαφέστατα και δεν ξέρει . Ο Έλληνας καταναλωτής δεν έχει ωριμότητα γενικά. Ούτε διαβάζει, ούτε σκέφτεται και πολύ τι είναι αυτό που αγόρασε . Ο Τραπεζικό κλάδος πουλάει καθαρά από εκβιασμούς . Αυτό έχει σαν συνέπεια για να πάρει ένα μπλοκ επιταγών ή για  ένα δάνειο  ο καταναλωτής να πρέπει να ασφαλίσει το σπίτι του …

Γνωρίζετε ποιο είναι το στατιστικό δείγμα αναγγελίας ζημιών  και Loss ratio σε ζημία σε κατοικίες με διαμεσολαβητή την τράπεζα . Δεν ξεπερνάει το 2,5 % .  Δηλαδή μια ασφαλιστική εισπράττει 100.000 € και πληρώνει για ζημίες 2500 €. Αυτά τα ποσοστά φεύγουν από το θεμιτό ποσοστό κέρδους μια ασφαλιστικής εταιρείας και κινούνται σε πολύ αμφιλεγόμενες εικασίες . Ξέρετε γιατί συμβαίνει αυτό;

 Γιατί ο πελάτης δεν γνωρίζει τι έχει αγοράσει  και δεν ξέρει τα δικαιώματα του . Απλά για να μην του βγάλουν το σπίτι στον πλειστηριασμό ή για να μην του χαλάσουν τον Overdraft  ή οπουδήποτε άλλο τραπεζικό προϊόν έχει ανάγκη του κάνουν και μία ασφάλεια που δεν έχει ιδέα γιατί την πληρώνει . 

Δεν είναι τυχαίο όπου ασφαλιστικές παρουσιάζονται με υπερκέρδη την περίοδο της κρίσης  και ταυτόχρονα οι διαμεσολαβητικές  μεσιτικές ή πρακτορειακές των αντίστοιχων τραπεζών παρουσιάζουν ομοίως εξωφρενική κερδοφορία .

Αυτά όμως κάποια στιγμή θα γυρίσουν όλα εναντίων του κλάδου και απορώ πως το συνεχίζουν και το αποδέχονται .!!

- Αναμένεται συρρίκνωση στο κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης;  ίσως συνέργειες για την δημιουργία μεγαλυτέρων σχημάτων;

Νομίζω ναι και αυτό είναι και υγεία . Όλοι οι διαμεσολαβητής χρειάζεται να ενωθούν για να περιορίσουν τα κόστη τους όσο μπορούν.  Με τα νέα δεδομένα και τις νέες υποχρεώσεις ( ασφαλιστικές εισφορές – φορολογία ) ένας διαμεσολαβητής με 500.000 € παραγωγή μπαίνει μέσα κάθε χρόνο σε πολύ μεγάλα νούμερα. Είναι θέμα χρόνου να κλείσει .

Οι συνεργασίες είναι μονόδρομος για επιχειρηματική υγεία  αλλά και για αύξηση των εργασιών. Το 90 % των διαμεσολαβητών αυτή τη στιγμή κάθεται  πάνω από ένα υπολογιστή για να κάνει πληρωμές και δεν βγαίνει να πουλήσει που είναι η δουλειά του. Οι ασφαλιστικές μετέφεραν και αυτήν την εργασία σε εμάς χωρίς  αυτές να επιβαρυνθούν κάτι  και όλοι αυτοί οι διαμεσολαβητές οδηγούνται με αυτόματο πιλότο στην καταστροφή .

Καλώ όλου τους διαμεσολαβητές να βάλουν τα χαρτιά του κάτω και να προβούν  άμεσα σε συνεργασίες  επιλέγοντας πάντα την οικονομική υγεία για να μην μπλέξουν και σε χειρότερες περιπέτειες.