Χρηστικά

Κομμένα «δώρα» ΔΥ: Η Ολομέλεια του ΣτΕ αποφασίζει για τα αναδρομικά


Τι ποσά διεκδικούν οι ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι. Το Φεβρουάριο η κρίσιμη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας

Αναδρομικά που «αγγίζουν» έως και τα 3.000 ευρώ διεκδικούν εν ενεργεία υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα, βάσει της απόφασης του ΣΤ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε αντισυνταγματική την κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και του επιδόματος θερινής άδειας.

Τα πάντα, ωστόσο, θα κριθούν στην Ολομέλεια του ΣτΕ, που θα συνεδριάσει την 1η Φεβρουαρίου 2019 και θα αποφασίσει επί της υποθέσεως, λαμβάνοντας, βεβαίως, υπόψη το σκεπτικό των δικαστών του ΣΤ’ Τμήματος.

Πρόκειται για μια άκρως σημαντική απόφαση, η οποία θα έχει έμμεσο αντίκτυπο και στον δικαστικό αγώνα που κάνουν οι συνταξιούχοι, που επίσης διεκδικούν αναδρομικά από τις περικοπές που έγιναν βάσει των νόμων 4051 και 4093 του 2012. Οι συνταξιούχοι, ως γνωστόν, έχουν στα χέρια τους την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (10/6/2015), που έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές στις συντάξεις τους (και την κατάργηση των δώρων) και αναφέρει ότι πρέπει να επιστραφούν τα ανάλογα αναδρομικά.

Στην περίπτωση των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων, η απόφαση του ΣΤ΄ τμήματος του ΣτΕ, δημιούργησε νέα δεδομένα. Αφορά πάνω από 450.000 εργαζόμενους και τα αναδρομικά που τίθενται υπό διεκδίκηση, σχετίζονται με την τριετία 2016-2018. 

Σήμερα,31 Δεκεμβρίου, λήγει η προθεσμία που έχουν η εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι,  προκειμένου να καταθέσουν αίτηση για μη παραγραφή των αναδρομικών, που αφορά τη χρονική περίοδο από 1/1/2016 έως 31/12/2018.

Το σκεπτικό της απόφασης του ΣΤ’ Τμήματος του ΣτΕ

Σύμφωνα με το σκεπτικό των συμβούλων Επικρατείας οι επίμαχες περικοπές που έγιναν με το νόμο 4093/2012 αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.  «Στην απόφασή του το ΣΤ Τμήμα του ΣτΕ κάνει λόγο για ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των υπαλλήλων, κάτω του επιπέδου της αξιοπρεπούς διαβίωσης».
Στο πολυσέλιδο σκεπτικό τους (2626-2635/2018), οι δικαστές επισημαίνουν ότι «ο νομοθέτης δεν δικαιολογείτο πλέον να προχωρήσει στην υιοθέτηση του επίμαχου καταργητικού μέτρου, χωρίς προηγουμένως να έχει εκτιμήσει την προσφορόρητα του μέτρου ενόψει και της διαπίστωσης, ότι τα αντίστοιχα μέτρα που είχε λάβει έως τότε δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα».
 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα