Το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης «112», που «βομβάρδισε» με μηνύματα κινητά τηλέφωνα στην Αττική, το περασμένο Σάββατο (10/8), δεν λειτούργησε κατά την επικίνδυνη πυρκαγιά στον Υμηττό, που ξέσπασε τα ξημερώματα σήμερα (12/8).
Η σιγή του «112» την κρίσιμη ώρα σχολιάστηκε ιδιαίτερα από πολίτες πέριξ του Υμηττού, οι οποίοι το Σάββατο δέχθηκαν απανωτά μηνύματα προειδοποίησης...
O υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης ερωτηθείς για το θέμα σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ανέφερε ότι την απόφαση για ενεργοποίηση του συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης «112» λαμβάνει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, η οποία στην συγκεκριμένη περίπτωση εκκένωσης οικισμών του Υμηττού επέλεξε παραδοσιακούς τρόπους ενημέρωσης των κατοίκων (σ.σ. εκκλήσεις με ντουντούκες, κωδωνοκρουσίες κλπ)
Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι στο τέλος του έτους θα είναι διαθέσιμο το πλήρες σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης «112», επισημαίνοντας ότι η λύση που βρίσκεται, αυτήν τη στιγμή, σε λειτουργία είναι μία πιλοτική λύση.
«Την αποκαλούμε ενδιάμεση και έχει να κάνει με τη δυνατότητα αποστολής sms σε συγκεκριμένες, επιλεγμένες περιοχές, με δεδομένο ότι το πλήρες σύστημα «112» θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του έτους» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για το κόστος των sms, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είπε ότι αυτό καλύπτεται από τους παρόχους, «δεν καλύπτεται από το ελληνικό Δημόσιο».
Ανέφερε επίσης ότι η διαφορά ανάμεσα στο πλήρες σύστημα και στην ενδιάμεση δυνατότητα εκπομπής μηνυμάτων είναι πρώτον ότι τα μηνύματα τα οποία θα μπορούν να στέλνονται σε πλήρη κλίμακα στο τέλος του έτους cbs, είναι εμπλουτισμένου περιεχομένου μηνύματα και «το πρόβλημα το οποίο υπάρχει σε σχέση με αυτά τα μηνύματα είναι το ότι δεν πάνε σε όλες τις συσκευές. Έχουμε ξεκινήσει επαφές με όλους τους κατασκευαστές των τηλεφώνων, για να μπορέσουμε ουσιαστικά να κάνουμε όλες τις συσκευές δεκτικές στο να λαμβάνουν μήνυμα, όταν αποφασίζει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής προστασίας για οποιονδήποτε λόγο να στείλει ένα τέτοιο μήνυμα».