ΕΥΖην

Αϋπνία; Υπερένταση; Θυμήσου: "4-7-8"


 Υποτίθεται ότι οι περισσότεροι από εμάς αφιερώνουμε σχεδόν το ένα τρίτο της ζωής μας στον ύπνο. Λέω «υποτίθεται», διότι αυτό βασίζεται στην ιδέα ότι κατά μέσο όρο οι άνθρωποι κοιμόμαστε οκτώ ώρες κάθε βράδυ. Φυσικά πάρα πολλοί άνθρωποι απέχουν σημαντικά από τον μέσο όρο και οι περισσότεροι από αυτούς απολαμβάνουν έως και αρκετά λιγότερες ώρες ύπνου. Δεν υπάρχει χειρότερο από το να ξαπλώνεις κουρασμένος σε ένα ζεστό, άνετο κρεβάτι και να μη μπορείς να κοιμηθείς. Είναι βασανιστικό! Εάν έχεις μείνει ξύπνιος όλη τη νύχτα, παρακολουθώντας την ώρα να περνάει λεπτό προς λεπτό, τότε γνωρίζεις αυτή τη φρικτή αίσθηση.

Ακριβώς επειδή οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα συχνά –ή μονίμως- είναι πάρα πολλοί, προσφέρονται και πάρα πολλές «λύσεις» για καλύτερο ύπνο – από ένα ζεστό μπάνιο, έως υπνωτικά χάπια, σκευάσματα μελατονίνης, φυτικά συμπληρώματα και από το «μέτρημα προβάτων» έως το να τρώει κάποιος ή να μην τρώει συγκεκριμένα τρόφιμα λίγο πριν την ώρα του ύπνου. Κάποια από αυτά λειτουργούν για ορισμένους ανθρώπους και άλλα όχι.

Ένας δοκιμασμένος τρόπος που έχει βοηθήσει πολλούς ανθρώπους να κοιμούνται πιο εύκολα, αλλά και γενικότερα να χαλαρώνουν το νευρικό τους σύστημα σε στιγμές έντασης, είναι η τεχνική αναπνοής «4-7-8». 

Μπορεί να γίνει από τον οποιονδήποτε, οποιαδήποτε ώρα, σε οποιοδήποτε μέρος και είναι πάρα πολύ απλή:

  1. Ξεκίνα ακουμπώντας την άκρη της γλώσσας σου στα ούλα ακριβώς πίσω από τα επάνω μπροστινά δόντια σου. Εκεί πρέπει να παραμείνει καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησης. 
  2. Το στόμα ελαφρώς ανοιχτό με τα χείλη λίγο προς τα εμπρός.
  3. Ξεκίνα με μία αρχική εκπνοή από το στόμα με ήχο.
  4. Κλείσε το στόμα και πάρε εισπνοή από τη μύτη, μετρώντας σιωπηρά τέσσερα δευτερόλεπτα (4’’).
  5. Κράτα τον αέρα μέσα, μετρώντας επτά δευτερόλεπτα (7’’)
  6. Εκπνοή από το στόμα με ήχο, μετρώντας οκτώ δευτερόλεπτα (8’’). Αυτός ήταν ένας ολοκληρωμένος κύκλος αναπνοής. 
  7. Επανάλαβε τη διαδικασία για άλλους τρεις κύκλους (δηλαδή συνολικά τέσσερις αναπνοές).

Η άσκηση αυτή αποτελεί ένα φυσικό ηρεμιστικό για το νευρικό σύστημα. Φυσικά, τα αποτελέσματά της γίνονται πιο έντονα και πιο εύκολα αισθητά καθώς κάποιος εξασκείται σε αυτή επανειλημμένα.

Μπορεί κάποιος να την κάνει μερικές φορές την ημέρα, είτε για να ανακουφιστεί από την ένταση, το άγχος, ή κάποιο απρόβλεπτο γεγονός, είτε όταν προσπαθεί να κοιμηθεί.

Καλή χαλάρωση! 

Αννίτα Νιάκα
Διαβάστε επίσης