AUTOin

Υβριδικά Fiat: Η προηγμένη τεχνολογία προσιτή και στα αυτοκίνητα πόλης


Η παρουσίαση των νέων Fiat 500 και του Panda Hybrid, των δύο πρώτων εξηλεκτρισμένων μοντέλων της ιταλικής μάρκας, δεν σηματοδοτεί απλά μια νέα εποχή, αλλά τον "εκδημοκρατισμό" μιας προηγμένης τεχνολογίας, κάνοντας την προσιτή ακόμα και για τα αυτοκίνητα πόλης.

Ο νέος αποδοτικός βενζινοκινητήρας 1.0 FireFly με το υβριδικό σύστημα που αποδίδει 70 ίππους, δίνει ομαλότερη και πιο δυνατή επιτάχυνση και κυρίως μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων έως και 30%.

Διαθέτει παράλληλα γεννήτρια-κινητήρα BSG, όπου κατά την επιβράδυνση αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία λιθίου η οποία στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την επιτάχυνση.

Λειτουργώντας ως κινητήρας, το BSG υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα συμπληρώνοντας και ομαλοποιώντας την καμπύλη ροπής του συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει με πιο άμεσο και ομαλό τρόπο το αυτοκίνητο, εφαρμόζοντας παράλληλα χαμηλότερο φορτίο στον βενζινοκινητήρα.

Ο οδηγός εκμεταλλευόμενος την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να οδηγήσει με μεγαλύτερη άνεση και πολύ καλύτερη οικονομία καυσίμου πατώντας πολύ πιο ελαφρά το πεντάλ του γκαζιού.
 
Με το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα η ενεργοποίηση και η απενεργοποίηση του κινητήρα γίνεται άμεσα και χωρίς κανένα κραδασμό ή θόρυβο, με αποτέλεσμα η λειτουργία του Stop & Start να λειτουργεί χωρίς προβλήματα και με στόχο την οικονομία καυσίμου.
 
Παράλληλα το υβριδικό σύστημα της Fiat διαθέτει μια σειρά έξυπνων λειτουργιών με στόχο το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται τη διαθέσιμη ενέργεια με τον καλύτερο τρόπο. Με το e-coasting κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι η ελαφριά επιβράδυνση του αυτοκινήτου μετατρέπεται από το BSG σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται στη μπαταρία λιθίου του αυτοκινήτου.

Το e-braking αποτελεί μια ακόμη λειτουργία που αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια στη μπαταρία. Έτσι ενώ σε ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο κατά το φρενάρισμα το σύνολο της κινητικής ενέργειας μετατρέπεται σε θερμική μέσω της τριβής των φρένων, στην περίπτωση του e-braking μεγάλο μέρος της ενέργειας μετατρέπεται σε ηλεκτρική ανεβάζοντας σημαντικά το βαθμό απόδοσης του συνόλου.
 
Τέλος, το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα λανσάρει τη λειτουργία e-sailing, η οποία σε ταχύτητες κάτω των 30χλμ./ώρα επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου με μηδενική κατανάλωση. Μέσω μιας σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα προτρέπει τον οδηγό να επιλέξει τη νεκρά ταχύτητα απενεργοποιώντας παράλληλα τον κινητήρα.

Όλα τα συστήματα συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά λόγω της μπαταρίας λιθίου υψηλής χωρητικότητας και το αυτοκίνητο επιβραδύνει (για παράδειγμα πλησιάζοντας ένα κόκκινο φανάρι) με μηδενική κατανάλωση.

Διαβάστε επίσης