ΕΥΖην

Yoga: Απλές ασκήσεις για φυσική και πνευματική ευεξία


Από την Ιωάννα Νεράντζου και το "Fit me by Ioanna"

Σύσφιξη, γράμμωση και ταυτόχρονα χαλάρωση είναι λίγα μόνο από τα οφέλη που προσφέρει η yoga. Η πανάρχαια αυτή μέθοδος που γεμίζει τον οργανισμό με ζωντάνια και ευεξία, απευθύνεται σε όλους, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας και φυσικής κατάστασης. Επειδή εμείς στο SofokleousIn νοιαζόμαστε για την ευεξία τη δική μας και των αναγνωστών μας, εξασφαλίσαμε σήμερα μία σειρά απλών -αλλά δοκιμασμένα αποτελεσματικών- ασκήσεων, έχοντας κοντά μας την Ιωάννα Νεράντζου, ιδιοκτήτρια του γυμναστηρίου «Fit me by Ioanna» (Γρυπάρη 103, Καλλιθέα, τηλ. 210-9512545). Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα στρωματάκι και την καλή σας διάθεση. Αλλά και αν δεν έχετε ακόμα το δεύτερο, μην ανησυχείτε: Τόσο η yoga, όσο και η Ιωάννα είναι ειδικές στο να φτιάχνουν τη διάθεση! 

Με φόντο λοιπόν τη θάλασσα που τόσο μας χαλαρώνει ξεκινάμε:

Στάση "παιδί"

Εκτείνει γοφούς, τετρακέφαλους και πλάτη

Πού βοηθά: Στάση χαλάρωσης που ανοίγει τους γοφούς και ανακουφίζει τη σφιγμένη πλάτη.

Κλείστε τα μάτια και αναπνέετε βαθιά. Μείνετε στη στάση αυτή για ένα λεπτό.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στάση "σκύλος με το κεφάλι κάτω"

Εκτείνει τη σπονδυλική στήλη, τους οπίσθιους μηριαίους, τους γλουτούς, τις γάμπες. Δυναμώνει τον δελτοειδή και τους τρικέφαλους.

Πού βοηθά: Είναι ιδανική άσκηση για την ενδυνάμωση του πάνω κορμού, ενώ εξαιτίας της αναστροφής του σώματος (γοφοί πιο ψηλά από την καρδιά), αυξάνεται η κυκλοφορία του αίματος.

Αναπνεύστε βαθιά. Μείνετε στη στάση αυτή για ένα λεπτό.

 

Στάση "Σανίδα"

Δυναμώνει τα χέρια, την πλάτη, τους ώμους, τον κορμό και τους τετρακέφαλους.

Πού βοηθά: Είναι η πιο απλή άσκηση για να δυναμώσετε το πάνω μέρος του σώματος, καθώς ενεργοποιεί όλους τους βασικούς μύες των χεριών, της πλάτης και του κορμού, χρησιμοποιώντας μόνο το βάρος σας.

Μείνετε σε αυτή τη στάση για ένα λεπτό.

 

Στάση "Πολεμιστής ΙΙ"

Εκτείνει τους γοφούς, τους έσω μηριαίους, το στήθος, δυναμώνει τους τετρακέφαλους, την κοιλιά και τους ώμους.

Πού βοηθά: Αυτή η στάση εξασφαλίζει μακριά, λεία και γραμμωμένα χέρια και πόδια, αλλά και πιο σφιχτό κορμό.

Μείνετε στη στάση αυτή για 5 αναπνοές. Ρουφήξτε τον αφαλό μέσα. Έπειτα ισιώστε τα πόδια και επαναλάβετε με την αντίθετη πλευρά. 

 

 

Στάση "Δέντρο"

Εκτείνει τους γοφούς, τους έσω μηριαίους, δυναμώνει τα πόδια, την σπονδυλική στήλη και τον κορμό.

Πού βοηθά: Τις μέρες που το μυαλό σας είναι αποσυντονισμένο, δοκιμάστε αυτή τη στάση για να αυτοσυγκεντρωθείτε.

Μείνετε έτσι για ένα λεπτό σε κάθε πόδι. Οι «προχωρημένοι» yogis σηκώνουν τα χέρια, με τις παλάμες κλειστές, πάνω από το κεφάλι. 

 

Στάση "Γιρλάντα"

Εκτείνει την μέση, τη βουβωνική χώρα, τους γοφούς και τους αστραγάλους.

Πού βοηθά: Τα βαθιά αυτά καθίσματα βοηθούν στην δυσκοιλιότητα και τις κράμπες.

Νιώστε την ένταση χαμηλά στη μέση που σταδιακά φεύγει. Μείνετε σε αυτή τη στάση τουλάχιστον για ένα λεπτό.

 

Στάση "Βάρκα"

Δυναμώνει τον κορμό, τον ψοΐτη και τους τετρακεφάλους.

Πού βοηθά: Είναι σαν να κάνετε κοιλιακούς χωρίς να καταπονείτε τον αυχένα.

Μείνετε στη στάση αυτή για 5 έως 10 αναπνοές και επαναλάβετε πέντε φορές.

 

Στάση "γέφυρα"

Εκτείνει το μπροστά μέρος του σώματος, δυναμώνει τους οπίσθιους μηριαίους και τους γλουτούς.

Πού βοηθά: Η γέφυρα ανοίγει το στήθος και το στέρνο, προσφέρει βαθιές αναπνοές και περισσότερο οξυγόνο που ενεργοποιεί τον οργανισμό.

Αφήστε το μπροστά μέρος του σώματός σας να ανοίγει αργά με κάθε αναπνοή. Μείνετε στη στάση αυτή για 5 έως 10 αναπνοές και επαναλάβετε 3 φορές. 

 

Στάση χαιρετισμού

Εκτείνει τους γοφούς, τους ώμους, την πλάτη και τον λαιμό, ενώ δυναμώνει τη σπονδυλική στήλη.

Πού βοηθά: Αυτή η στάση βελτιώνει τη χώνεψη και αυξάνει την ροή του αίματος στο κάτω μέρος της κοιλιάς.

Μείνετε σε αυτή τη στάση για 5 με 10 αναπνοές. Επαναλάβετε με την άλλη πλευρά.

 

Καλή εξάσκηση!

Ευχαριστούμε πολύ την κα Ιωάννα Νεράντζου και το γυμναστήριο Fit me by Ioanna για τη συνεργασία.
Fit me by Ioanna: Γρυπάρη 103, Καλλιθέα. Τηλ. 210-9512545 

Φωτογραφίες: Μαρία Σίτα
Ένδυση: www.kapola.gr