ΕΥΖην

Χάνουμε κιλά τρώγοντας τις ίδιες υγιεινές τροφές;


Στο παρελθόν, ήταν της μόδας οι εβδομαδιαίες δίαιτες μόνο με ρύζι ή μόνο με κοτόπουλο κλπ. Σύμφωνοι, αν προσπαθήσεις να φας μόνο ρύζι για μια βδομάδα μπορεί να αδυνατίσεις, επειδή κάποια στιγμή θα βαρεθείς και θα τρως ελάχιστα

Το να τρώμε σχεδόν τα ίδια κάθε μέρα είναι βαρετό. Από την άλλη πλευρά, μήπως θα μπορούσε να είναι υγιεινό; Μπορεί να υπάρχουν οφέλη, όπως απώλεια βάρους, αν τρώμε τα ίδια γεύματα και σνακ καθημερινά; 

Ο *Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team απαντά στα ερωτήματα και μάς κατευθύνει...

Τα υπέρ: Αν τα γεύματα και τα σνακ που καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση είναι κυρίως φρούτα, λαχανικά, άλιπη πρωτεΐνη, δημητριακά ολικής άλεσης και υγιεινά λιπαρά, τότε σίγουρα η διατροφή μας δεν είναι κακή. Συνεπώς, αν φτιάξουμε ένα πλάνο διατροφής που είναι υγιεινό, αλλά επαναλαμβανόμενο, μπορεί να είναι καλό, τουλάχιστον για αρχή, ώστε να μάθουμε να προγραμματίζουμε τα γεύματά μας με περισσότερη άνεση, και να τα έχουμε άμεσα διαθέσιμα, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγουμε στην εύκολη λύση του junk food.

Τα κατά: Από την άλλη πλευρά, ακόμα και αν η καθημερινή μας διατροφή είναι ισορροπημένη, δεν είναι σίγουρο ότι λαμβάνουμε όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά. Είναι διαφορετικό να τρώμε συχνά τα αγαπημένα μας φαγητά. Η καθημερινή επανάληψη των ίδιων τροφών είναι σχεδόν σίγουρος τρόπος να ξέρουμε πως ο οργανισμός μας δεν προσλαμβάνει όλα τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά. Για την ακρίβεια, οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν με αυτή τη δήλωση, λέγοντας πως η επανάληψη στο φαγητό δεν αποτελεί σωστό πλάνο διατροφής. Εν κατακλείδι, η ποικιλία στη διατροφή είναι σημαντική, αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι να επιλέγουμε τις σωστές τροφές. Πρέπει να καταναλώνουμε κάθε μέρα ικανοποιητικές ποσότητες φρούτων και λαχανικών, να φροντίζουμε να έχουμε στο πιάτο μας άλιπες πηγές πρωτεΐνης, καλά λιπαρά και να ξεκινάμε την ημέρα μας με ένα γερό πρωινό, με δημητριακά ολικής άλεσης.

fagita

Τελικά μπορούμε να κάψουμε περισσότερο λίπος όταν τρώμε τα ίδια υγιεινά φαγητά καθημερινά; Η απάντηση είναι ΜΥΘΟΣ! 

Η καθημερινή επανάληψη των ίδιων τροφών είναι σχεδόν σίγουρος τρόπος να ξέρουμε πως ο οργανισμός μας δεν προσλαμβάνει όλα τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά. Μία ισορροπημένη διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπος. Είναι αναγκαίο για την σωστή λειτουργία του οργανισμού μας, αλλά και για να καίμε λίπος σωστά να λαμβάνουμε όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά μέσω της διατροφής και ο αποκλεισμός ορισμένων τροφών δεν επιτρέπει αυτόν τον στόχο. 

Κάθε κατηγορία τροφίμων προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό διαφορετικά θρεπτικά συστατικά και οι ειδικοί τονίζουν ότι η μονοφαγία είναι επικίνδυνη σε βάθος χρόνου. Οι επιπτώσεις της μονοφαγίας στην υγεία μπορεί να μην είναι αμέσως ορατές, κάνουν όμως την εμφάνισή τους στο άμεσο μέλλον. Ενα είναι το σίγουρο: η επανάληψη στο φαγητό δεν αποτελεί σωστό πλάνο διατροφής. Η εμμονή σε συγκεκριμένες τροφές και ο αποκλεισμός άλλων από το καθημερινό τραπέζι εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία. Η ποικιλία στη διατροφή είναι σημαντική και άκρως αναγκαία. Η μονοφαγική δίαιτα απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή καθώς μπορεί να οδηγήσει τελικά στο αντίθετο επιθυμητό αποτέλεσμα, με συνεχείς αυξομειώσεις του βάρους. Ο αποκλεισμός ολόκληρων ομάδων τροφίμων μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών και κατ’ επέκταση στην εμφάνιση συμπτωμάτων ανεπάρκειας για ορισμένα από αυτά.

Συμπερασματικά: Θα έχεις καλύτερο αποτέλεσμα στην καύση λίπους και καλύτερη συνολική πρόσληψη θρεπτικών στοιχείων, αλλάζοντας τις επιλογές του φαγητού σου, αλλά διατηρώντας τις ίδιες αρχές υγιεινής διατροφής. 

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis