Ανατιμήσεις-ρεκόρ καταγράφουν οι τιμές στα καταστήματα του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ η ακρίβεια συνεχίζει να διογκώνεται.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η πληθωρισμός στέρει αγαθά από τους καταναλωτές. Η Ocado Group Plc έκανε γνωστό πως το μέσο μέγεθος του καλαθιού στη συνεργασία της με την Marks & Spencer Group Plc έπεσε κατά 7,5% σε 45 είδη το πρώτο τρίμηνο.
Οι Βρετανοί πηγαίνουν πλέον περισσότερο στα καταστήματα χαμηλού κόστους. Η αλυσίδα Lidl σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εβδομάδων έως τις 19 Μαρτίου, σύμφωνα με τη Kantar, με τις πωλήσεις να ενισχύονται 25,8%. Το μερίδιο αγοράς της Aldi βρέθηκε στο υψηλότερο σημείο όλων των εποχών. Τα δύο γερμανικά σούπερ μάρκετ καταγράφουν συνδυαστικό μερίδιο αγοράς 17,3%.
Ο , σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε Η Kantar τονίζει πως ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων είναι το 17,5%, όντας νέο ρεκόρ.
Σύμφωνα με το British Retail Consortium, έδειξαν ότι οι τιμές των τροφίμων ανέβηκαν κατά 15% τον Μάρτιο και ο πληθωρισμός στα καταστήματα έφτασε στο 8,9%, από 8,4% τον Φεβρουάριο.
«Ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων είναι υψηλός, είναι αρκετά επίμονος και ως εκ τούτου αναμένεται να χρειαστούν μερικοί μήνες προκειμένου να μειωθεί σημαντικά, δεδομένης της χρονικής υστέρησης της ανάκτησης του κόστους», όπως τονίζει ο αναλυτής της Shore Capital Clive Black.
«Ο πληθωρισμός των τιμών των καταστημάτων δεν έχει ακόμη κορυφωθεί», όπως σημείωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της BRC, η Έλεν Ντίκινσον και πρόσθεσε πως «οι αυξήσεις των τιμών των τροφίμων πιθανότατα θα μειωθούν τους επόμενους μήνες, ιδίως καθώς εισερχόμαστε σε καλλιεργητική περίοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά ο ευρύτερος πληθωρισμός αναμένεται να παραμείνει υψηλός».
Οι τιμές ανέβηκαν απότομα τον Μάρτιο σε σοκολάτα, γλυκά και ανθρακούχα ποτά, εξαιτίας της αύξησης στη ζάχαρη. Τα φρούτα και τα λαχανικά έγιναν πιο ακριβά, λόγω των περιορισμένων εισαγωγών ντοματών, αγγουριών και πιπεριών από Ισπανία και βόρεια Αφρική. Οι εισαγωγές έγιναν ακριβές λόγω της αποδυνάμωσης της λίρας.
Οι λογαριασμοί ενέργειας παραμένουν αυξημένοι παρά τα μέτρα στήριξης, ασκώντας πρόσθετη πίεση στους καταναλωτές.
Έρευνα της Deltapoll δείχνει πως κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές περιμένουν πληθωρισμό 9,4%, εντός 12μήνου.