ΕΥΖην

Βουζέν: Περιήγηση στην «έξυπνη» -και γραφική- «Βενετία της Κίνας»


 Αφού έκανε check-in σε ένα ξενοδοχείο στη Βουζέν, στην ανατολική επαρχία Τζετσιάνγκ, γνωστή και ως Βενετία της Κίνας ο Φου Ρουγί, πρόεδρος μιας εταιρείας πληροφορικής, παρήγγειλε ένα γεύμα από το μενού πατώντας απλά τον κωδικό QR που ήταν πάνω στο κομοδίνο του. Ήταν πολύ αργά το βράδυ, το φαγητό όμως παραδόθηκε στο δωμάτιό του μέσα σε 30 λεπτά.

Το πρωί της Παρασκευής ο Φου ανέβασε στο κινητό του ένα από τα πιο γραφικά σημεία της Βουζέν, «χτυπώντας το πρόσωπό του» μέσω ενός συστήματος αναγνώρισης προσώπου, το οποίο διευκολύνει τη διαδικασία ελέγχου εισιτηρίων, διάρκειας όχι περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα.

Στην προβλήτα ο Φου χτύπησε τον κωδικό QR και όλες οι βάρκες που πλέουν στο ποτάμι εμφανίσθηκαν μεμιάς στην οθόνη του κινητού του. Διάλεξε μία και έστειλε ένα μήνυμα στον οδηγό της.

Καθισμένος όσο πιο άνετα μπορούσε στη βάρκα, άνοιξε την εφαρμογή «Wuzhen Summit» όπου ενημερώθηκε για τα τελευταία νέα και το χρονοδιάγραμμα του Παγκόσμιου Διαδικτυακού Συνεδρίου, οι εργασίες του οποίου θα πραγματοποιηθούν από την Κυριακή έως την Τρίτη στη γραφική αυτή παραποτάμια πόλη. Η είδηση για μία συνεδρίαση που θα γίνει τη Δευτέρα τράβηξε την προσοχή του, καθώς ήταν προσκεκλημένος να παρευρεθεί. Αμέσως ενημερώθηκε για το πού θα γίνει η συνεδρίαση, το χρονοδιάγραμμα και τους συμμετέχοντες.

Όσοι δεν προσκλήθηκαν στο συνέδριο ή δεν μπορούσαν να επισκεφθούν τη Γιουτζέν, έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στις αίθουσες εκθέσεων και να επικοινωνούν με τους συνέδρους μέσω της εφαρμογής.

"Υπάρχουν πάντα νέα πράγματα που με εντυπωσιάζουν κάθε φορά που επισκέπτομαι τη Βουζέν τα τελευταία τέσσερα χρόνια», είπε ο Φου κατεβαίνοντας από τη βάρκα.

«Πώς θα πάω στο Waterside Resort;» ρωτάει.

«Περπατήστε κατά μήκος του δρόμου και στρίψτε αριστερά στην πρώτη διασταύρωση. Το ξενοδοχείο βρίσκεται στα δεξιά σας, περίπου 100 μέτρα κάτω από τον δρόμο» του απάντησε ένα ρομπότ με μια ευχάριστη φωνή.

Με βάση την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου και φωνής, οι βοηθοί ρομπότ μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα των διασκέψεων, τους χώρους, τον καιρό, ακόμη και το πού βρίσκονται οι πλησιέστερες τουαλέτες. Υπάρχουν δεκάδες ρομπότ σε υπηρεσίες ξενοδοχείων, αίθουσες εκθέσεων, εισόδους και δρόμους.

Ο Φου συνέχισε την εξερεύνηση. Στη γωνία του δρόμου συναντήθηκε με έναν άλλο βοηθό - ένα γεροδεμένο ρομπότ για την αποκομιδή σκουπιδιών. Μόλις ο Φου του είπε: «Γεια σου» το ρομπότ γύρισε προς το μέρος του και του είπε:«Παρακαλώ, δώστε μου αυτό που κρατάτε. Ευχαριστώ!»

Αμέσως ο Φου του έδωσε το άδειο κυπελάκι του καφέ.

Ο Φου έφθασε στον προορισμό του, το Waterside Resort, όπου είχε μια επαγγελματική συνάντηση με τον διευθυντή μιας εταιρείας αποκατάστασης ασθενών μέσω εικονικής πραγματικότητας (VR).

Ο Φου εκτιμά ότι η VR έχει αποδειχθεί ευεργετική στη διαδικασία αποκατάστασης ασθενών που έχουν υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο ή τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη, καθώς η διαδικασία αυτή γίνεται πιο ενδιαφέρουσα με τη βοήθεια βιντεοπαιχνιδιών που μπορούν να παίζουν οι ασθενείς στο σπίτι.

Επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο ο Φου μπήκε σε ένα σουπερμάρκετ που λειτουργεί χωρίς ταμία, απ' όπου αγόρασε ποτά, σνακ και ένα περιοδικό, πληρώνοντας μέσω του κινητού του.

Όμως το smart phone αποφορτίζεται σιγά σιγά, πρέπει να το επαναφορτίσει γρήγορα πριν αποκοπεί από όλες τις υπηρεσίες και τις πληροφορίες - από όλον τον κόσμο μάλλον.

Καθώς επιταχύνει το βήμα του βλέπει ένα κουτί γεμάτο φορτιστές στη ρεσεψιόν ενός εστιατορίου. Αμέσως χαλάρωσε και μπήκε μέσα.