Νέο Επιχειρείν

Viva Wallet: Rebranding, B2B υπηρεσίες και στο βάθος…ψηφιακή τράπεζα


Σε μια νέα εποχή - σε πανευρωπαϊκό επίπεδο - επιχειρεί να βαδίσει η Viva Wallet πραγματοποιώντας σημαντικές κινήσεις τόσο για το μέλλον της όσο και την πορεία των ηλεκτρονικών πληρωμών και άλλων συναφών χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Δεν πρόκειται για κάποια κίνηση «σπασμωδική», όπως εξηγεί η διοίκηση, αλλά μια στοχευμένη επιλογή, απόρροια πολλών παραγόντων: Της εμπειρίας που έχει αποκομίσει η εταιρεία, των δυσμενών συνθηκών που δημιούργησαν τα capital controls και των τεράστιων ευκαιριών στην αναπτυσσόμενη αγοράς του fintech και δη των πληρωμών/συναλλαγών παγκοσμίως.

Μια από τις κομβικές επιδιώξεις είναι η δημιουργία Ψηφιακής Τράπεζας με έδρα την Μεγάλη Βρετανία. Αυτό αποκάλυψε η διοίκηση της εταιρείας σε σχετική συνέντευξη Τύπου, γνωστοποιώντας πως έχει ξεκινήσει η διαδικασία απόκτησης άδειας ηλεκτρονικής τραπεζικής και ο λόγος βρίσκεται στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές.

Παράλληλα, στα σκαριά βρίσκεται ένας ακόμη γύρος χρηματοδότησης – ίσως ο μεγαλύτερος που έχει πραγματοποιηθεί για λογαριασμό της εταιρείας. Την ευθύνη της διαδικασίας έχει αναλάβει η Jefferies Group με απώτερο στόχο την επέκταση των δραστηριοτήτων στην Ευρώπη και είναι προγραμματισμένη για το α’ τρίμηνο του 2019.

Υπενθυμίζεται πως την τελευταία 5ετία σχεδόν, στην εταιρεία παρείχαν «ψήφο εμπιστοσύνης» διακεκριμένοι Έλληνες επιχειρηματίες και ξένοι θεσμικοί επενδυτές όπως η οικογένεια Λάτση (περί το 20% η συμμετοχή) και γνωστά Ευρωπαϊκά Ταμεία. Επίσης, τον περασμένο Απρίλιο το fund Diorama υπό τον Δ. Δασκαλόπουλο απέκτησε μειοψηφικό ποσοστό επενδύοντας 15 εκ. ευρώ

Τα capital controls πάγωσαν το retail και έφεραν τις B2B υπηρεσίες στο προσκήνιο

«Αν θέλουμε να λέμε πως θέλουμε να διαδραματίσουμε ρόλο σε διεθνές επίπεδο, το Λονδίνο ήταν η ενδεδειγμένη λύση όπου γίνονται οι ζυμώσεις και βρίσκεται ο ανταγωνισμός», σημείωσε ο κ. Χάρης Καρώνης, διευθύνων σύμβουλος της Viva Wallet.

«Εμείς είμαστε μαραθωνοδρόμοι, έχουμε βιώσει όλες τις καταστάσεις έχοντας εμπειρία 18 ετών (*η Viva αποτελεί συνέχεια της Realize Α.Ε), οι μέτοχοι έχουν επενδύσει συνολικά 35 εκ. ευρώ μετρητά και θέλουμε να δουλεύουμε επί ίσοις όροις», συμπλήρωσε ο κ. Καρώνης στηλιτεύοντας τις συνθήκες που δημιούργησαν τα capital controls και τον άνισο ανταγωνισμό στον οποίο βρέθηκε αντιμέτωπη η εταιρεία.

Υπό αυτές τις συνθήκες η Viva ήταν «εγκλωβισμένη», εξήγησε ο ίδιος, σκιαγραφώντας τους λόγους της αλλαγής στρατηγικής εν τέλει: Από την έντονη ενασχόληση με το retail…έμφαση στις B2B υπηρεσίες.

Παράλληλα, σταχυολογώντας το ρευστό σκηνικό αλλά και τις προοπτικές σε διεθνές επίπεδο, ο CEO της Viva επεσήμανε πως η εταιρεία παραμένει αφοσιωμένη στη συνεχή μεγέθυνση των EBITDA, την περαιτέρω εξωστρέφεια και τις καινοτόμες υπηρεσίες

«Δεν δημιουργούμε ούτε για να έρθει κάποιος να μας εξαγοράσει, ούτε να για να βάζουν κεφάλαια οι μέτοχοι», επεσήμανε μεταξύ άλλων.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις για τα επόμενα επενδυτικά βήματα ο κ. Καρώνης υπερθεμάτισε το γεγονός ότι η παρουσία ισχυρών μετόχων - επενδυτών παρέχει την δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων άμεσα ή έμμεσα, απορρίπτοντας ενδεχόμενο εισαγωγής στο ΧΑ.

Χωρίς προμήθεια οι ευρωπαίοι λιανέμποροι 

Υπό αυτό το πρίσμα, εφαλτήριο για τη διεύρυνση του πελατολογίου αποτελεί η τελευταία υπηρεσία της εταιρείας για μηδενική προμήθεια (0%) στους λιανέμπορους ανά την Ευρώπη. Αφορά τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται σε τερματικά αποδοχής καρτών Viva Wallet με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και σε ηλεκτρονικές συναλλαγές χωρίς τη φυσική παρουσία της κάρτας (π.χ. ηλεκτρονικό εμπόριο).

«Προσπαθούμε διαρκώς να συνδυάζουμε τις πανευρωπαϊκά κορυφαίες cloud υποδομές που διαθέτει η Viva Wallet για την επεξεργασία και εκκαθάριση συναλλαγών με κάρτες, καθώς και την δυναμική μας παρουσία ως Principal Member της MasterCard και της Visa, προς όφελος των πελατών μας σε όλη την Ευρώπη. Σήμερα, δίνουμε στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις λιανικής τη μοναδική δυνατότητα να αποκτήσουν μηδενικές χρεώσεις σε συναλλαγές Visa και MasterCard Ευρωπαίων καταναλωτών, σε συνδυασμό με χρήση των χρηματικών υπολοίπων τους με τη χρεωστική εταιρική κάρτα Viva Wallet», σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Λάριος, Business Development Director της Viva Wallet

Viva Wallet

Τον Σεπτέμβρη η τελική μορφή του rebranding

Εν εξελίξει, τέλος, βρίσκεται το rebranding της εταιρείας – αναμένεται να οριστικοποιηθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο – λανσάροντας νέα τερματικά με έμφαση στις android εφαρμογές για επαγγελματίες και απλούς καταναλωτές. Παράλληλα στην γκάμα των υπηρεσιών έρχονται να προστεθούν νέες debit κάρτες με επιπλέον παροχές.

Συνοπτικά, αν και ιδρύθηκε το 2010, η Viva Wallet συμπληρώνει 18 χρόνια εμπειρίας και τεχνογνωσίας στον κλάδο της πληροφορικής και της ανάπτυξης χρηματοοικονομικών συναλλαγών με υψηλές απαιτήσεις ασφαλείας.

Σήμερα προσφέρει ένα σύνολο από καινοτόμες υπηρεσίες πληρωμών σε ιδιώτες, επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, παρέχοντας κορυφαία ασφάλεια, ευελιξία και συνεχή υποστήριξη. Τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στην Ελλάδα, ενώ διαθέτει γραφεία σε Ηνωμένο Βασίλειο και Βέλγιο, καθώς και εμπορική δραστηριότητα σε Κύπρο και Ρουμανία. 

Η Viva Wallet αποτελεί Principal Member των οργανισμών MasterCard και Visa, ενώ είναι ο πρώτος πάροχος υπηρεσιών πληρωμών της Ευρώπης που βασίζεται εξ’ ολοκλήρου σε υποδομές cloud (Microsoft Azure).

Βάιος Κρόκος

Διαβάστε επίσης