Πολιτική

Το success story του Πάνου Γερμανού στην Πολωνία παράδειγμα για την ελληνική αγορά


Ενώ ο τηλεπικοινωνιακος χάρτης στην Ελλάδα βρίσκεται σε φάση ριζικού μετασχηματισμού και αναδιάταξης δυνάμεων, οι νέες ισορροπίες που θα προκύψουν και τα νέα επιχειρηματικά σχήματα δεν αναμένεται να μεταβάλλουν το υπάρχον status quo.  Σε επίπεδο μεριδίων αγοράς OTE-Cosmote θα παραμείνoυν στην πρώτη θέση με Wind και Vodafone να ισορροπούν, με την πρώτη να ανακοινώνει χθες πρόγραμμα επενδύσεων 500 εκατ. ευρώ προκιειμένου να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στο 20% μέχρι το 2020. Ανάλογο είναι και το σκηνικό στη σταθερή με τον ΟΤΕ να κρατά τα σκήπτρα μακράν των ανταγωνιστών.

Ακόμα και μετά την εξαγορά της HOL από τη Vodafone αλλά και το μεγάλο ερωτηματικό για το τι θα γίνει με τη Forthnet δηλαδή εάν θα τελεσφορήσει η πρόταση του κονσόρτσιουμ Wind-Vodafone, οι ισορροπίες θα παραμείνουν εν πολλοίς αμετάβλητες.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παιχτών έχει κοπάσει καθώς όλοι εστιάζουν στη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, τις ταμειακές ροές και την προστιθέμενη αξία. Ετσι το φαινόμενο του πολέμου τιμών που καταγράφονταν τα προηγούμενα δεν υπάρχει πλέον στο τοπίο, ενώ οι παίχτες φαίνεται ότι συμφωνήσει σε ένα... άτυπο μορατόριουμ μέχρι την ολοκλήρωση των επιχειρηματικών κινήσεων.

Παρ’ όλ αυτά το success story της Πολωνικής εταιρίας Play, συμφερόντων του Πάνου Γερμανού, θα μπορούσε να προσφέρει αρκετά διδάγματα στην ελληνική αγορά. Με την ανάπτυξη στην Πολωνία να έχει τελματώσει και την οικονομία να βιώνει το σοκ της ουκρανικής κρίσης και τις συνέπειες του οικονομικού πολέμου με τη Ρωσία η Play καταφέρνει όχι μόνο να βελτιώνει το bottom line, δηλαδή τη λειτουργική κερδοφορία αλλά να επιτυγχάνει αύξηση του μεριδίου αγοράς, όντας ο πρώτος σε επιλεξιμότητα παίχτης στη φορητότητα.

Το business story της Play αξιολογείται ως επιτυχημένο καθώς τα κόστη παραμένουν σταθερά παρά την αύξηση μεριδίων αγοράς και ενώ το 50% των συνδρομητών που αλλάζουν δίκτυο την προτιμούν.
Κατά το 2015 η Play παρουσίασε ανάπτυξη της συνολικής βάσης πελατών κατά 15,2% σε σχέση με το 2014 αγγίζοντας τα 14,15 εκατ. συνδρομητές, ενώ το μερίδιο συνδρομητών συμβολαίου ανέβηκε στο 50,0%, από 47,3% το δ’ τρίμηνο του 2014. Τα συνολικά λειτουργικά έσοδα παρουσίασαν αύξηση 22,1% και ανήλθαν σε 1,2 δισ. ευρώ (PLN 5.363 εκατ.). Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 44% αύξηση σε σχέση με το 2014, φθάνοντας στα 362 εκατ. ευρώ (PLN 1.544 εκατ).

Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Play, Jørgen Bang-Jensen, το οικονομικό έτος 2015 η συνεχιζόμενη αύξηση της βάσης συνδρομητών που άγγιξε τα 14,15 εκατ. οδήγησε σε σημαντική αύξηση των κερδών για την PLAY με παράλληλη ανάπτυξη του μεριδίου αγοράς το οποίο πλέον ανέρχεται σε 25,2%. Το 2015 παρέμεινε μία από τις κορυφαίες εταιρείες, αναφορικά με την προσέλκυση νέων συνδρομητών ενώ συνεχίζει τη διψήφια ανάπτυξη της ως προς τα οικονομικά αποτελέσματα.

Αντίστοιχη κίνηση επιχειρεί και η Wind στην Ελλάδα, η οποία έχει λανσάρει το νέο τύπο καταστήματος, εστιάζοντας πλέον στην προστιθέμενη αξία που μπορεί να προσφέρει στους καταναλωτές αλλά και να δρέψει από αυτούς…

Εξάλλου όπως τόνισε χθες ο CEO της Wind Νάσος αιχμή του δόρατος στη λιανική θα συνεχίσουν να αποτελούν τα καταστήματά της, συνεπικουρούμενα από ευρύτερες εμπορικές συνεργασίες ενώ θα αναπτύξει και νέες πλατφόρμες πώλησης online, με στόχο να επιτύχει τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία του πελάτη από την εταιρεία.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις