Διεθνή

To facebook κόβει τις πολιτικές διαφημίσεις τον Οκτώβριο εν όψει εκλογών στις ΗΠΑ


Την απόφαση να σταματήσει την προβολή πολιτικών διαφημίσεων στα τέλη Οκτωβρίου, με στόχο να περιορίσει την παραπληροφόρηση και τυχόν απόπειρες παρέμβασης στη διαδικασία των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε το Facebook. Η διαδικτυακή πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι λαμβάνει μια σειρά μέτρων για να μην επιτρέψει ούτε στον Ντόναλντ Τραμπ ούτε σε άλλους πολιτικούς να παρέμβουν αλλοιώνοντας το εκλογικό αποτέλεσμα.

Επίσης, ενισχύει τα μέτρα έναντι αναρτήσεων που προσπαθούν να αποτρέψουν τους πολίτες από το να ψηφίσουν, ενώ θα ελέγξει και τις αναρτήσεις των υποψηφίων που θα ισχυρίζονται ψευδώς ότι έχουν καταγάγει νίκες, παραπέμποντας τους χρήστες στα αληθή αποτελέσματα.

Το Facebook ανακοίνωσε ότι θα κάνει αγώνα να αποτρέψει τα fake newsστη διάρκεια μιας εξαιρετικά πολωμένης προεκλογικής εκστρατείας, με τους Τραμπ και Μπάιντεν να συγκρούονται με βασικό άξονα θέματα όπως η πανδημία και ο ρατσισμός, ενώ ο πρόεδρος των ΗΠΑ έχει φτάσει να δηλώνει ότι μπορεί να μην αποδεχθεί το αποτέλεσμα των εκλογών και έχει αμφισβητήσει την εγκυρότητας της επιστολικής ψήφου.

Ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπερκ, δήλωσε ότι «αυτές οι εκλογές δεν είναι συνηθισμένες», εξηγώντας ότι η πολιτική σύγκρουση, αλλά και οι ειδικές συνθήκες που έχει δημιουργήσει ο κορονοϊός, επιβάλλοντας την εφαρμογή αυξημένων μέτρων ασφαλείας, συνεπώς «όλοι έχουμε ευθύνη να προστατέψουμε τη δημοκρατία».

Το Facebook έχει γίνει πεδίο σύγκρουσης μεταξύ των υποψηφίων για τις προεδρικές εκλογές, Ντόναλντ Τραμπ και Τζο Μπάιντεν, που ξοδεύουν πολλά εκατομμύρια για πολιτική διαφήμιση. Η προεκλογική καμπάνια του πρώτου διακινεί κατηγορίες εναντίον του υποψηφίου των Δημοκρατικών για διαφθορά, ενώ η καμπάνια του Τζο Μπάιντεν «χτυπά» το ίδιο το Fecebook κατηγορώντας το ότι επιτρέπει να διακινούνται ψεύδη.

Ο διαδικτυακός κολοσσός προσπαθεί να αποτρέψει να γίνει το μέσο πολιτικής σύγκρουσης, αλλά και τα κόμματα από τον το κατηγορούν ότι επιτρέπει την παραπλάνηση των ψηφοφόρων, καθώς στις εκλογές του 2016 μέσω Facebook η Ρωσία φέρεται ότι προσπάθησε να παρασύρει τους Αμερικανούς να ψηφίσουν υπέρ του Ντόναλντ Τραμπ.

Αν και ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ αρνείται ότι η πλατφόρμα επέτρεψε τον επηρεασμό των ψηφοφόρων, τα αποδεικτικά στοιχεία τον διέψευσαν και αναγκάστηκε να ξοδέψει δισεκατομμύρια δολάρια και να προσλάβει προσωπικό για να εργαστεί στον τομέα ασφαλείας. Πάντως, να σημειωθεί ότι αυτή η αμφισβήτηση έναντι του Facebook έχει αυξηθεί καθώς ο ίδιος ο Ζάκερμπεργκ αρνήθηκε να «κατεβούν» από την πλατφόρμα αναρτήσεις με ψευδείς ισχυρισμούς που προήλθαν από τον Ντόναλντ Τραμπ, τις οποίες όμως «κατέβασε» ή διέψευσε το Twitter.