Επιχειρήσεις

Το Επικουρικό Κεφάλαιο ανέθεσε στην PwC λύση Run Off


Την αγορά Run Off για ποσό ύψους 300 – 400 εκατ. ευρώ προσέγγισε το Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτου. Αν και ο φορέας έχει συσταθεί αποζημιώνει απαιτήσεις, δεν διαθέτει τα αποθεματικά κεφάλαια που έχουν οι ιδιωτικές ασφαλιστικές.

Η PwC σύμφωνα με το Insurance Insider έχει επιλεγεί ως συμβουλευτική εταιρεία που θα εξεύρει την λύση της χρηματοδότησης του και ήδη έχει ζητήσει από ειδικούς στην Run Off αγορά να υποβάλλουν τις προτάσεις τους.

Υπενθυμίζεται ότι ψηλά στην ατζέντα της ΕΑΕΕ σύμφωνα με τα όσα είχει δηλώσει ο Πρόεδρος Δημήτρης Μαζαράκης είναι η επίλυση του Επικουρικού Κεφαλαίου, διαβεβαιώνοντας ότι σύντομα θα ανακοινωθεί λύση.

της Ελενας Ερμείδου

Το sofokleousin έχει γράψει:

Εξυγίανση στο Επικουρικό με run off ;

Δ. Μαζαράκης, ΕΑΕΕ: Προσεχώς λύση στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτου

Οι εταιρείες που θα κάτσουν να συζητήσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μπορεί να είναι η Enstar, η Catalina και η  Swiss Re, καθώς επίσης και οι ειδικοί για τις legacy αγορές (εταιρίες που εξετάζουν την διάθεση των χαρτοφυλακίων που δεν είναι πλέον στις κύριες δραστηριότητες των ασφαλιστικών) όπως είναι η Darag και Compre

Η Armour επίσης ενεργοποιείται στις αγορές Run Off.

H Darag είχε ήδη διεξάγει συζητήσεις με το Επικουρικό Κεφάλαιο δύο χρόνια πριν, αλλά δεν βγήκε αποτέλεσμα από τις συζητήσεις. 

Οποιαδήποτε εταιρεία αναλάβει το ανενεργό χαρτοφυλάκιο του Επικουρικού θα πρέπει να αναλάβει και την ευθύνη, ωστόσο των μελλοντικών υποχρεώσεων και των απαιτήσεων που δεν έχουν καλυφθεί.

Η Ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με το Insurance Insider επιδιώκει να τακτοποιήσει τις υποχρεώσεις του Επικουρικού προκειμένου να βελτιώσει την οικονομική ισχύ της χώρας.

Για την ώρα η PwC δεν προέβη σε καμία δήλωση σχετικά με την επικείμενη διαδικασία.

Οι δομές των Run Off

Οι δομές είναι πολλές, ανάλογα με το τι θέλουν οι ασφαλιστικές, αν προτιμούν να διατηρούν μια συμμετοχή στο χαρτοφυλάκιο που υπόκειται σε μεταφορά ή απλά θέλουν να το διαθέσουν και να αποχωρήσουν, σύμφωνα με την  Darag. Δύνανται τα συμβαλλόμενα μέρη να συμφωνήσουν σε μια μεταφορά χαρτοφυλακίου, αλλά να ζητήσουνη διαχείριση των απαιτήσεων να παραμείνει στην ασφαλιστική.

Εαν μια ασφαλιστική θέλει να κρατήσει τα συμφέροντα της στο χαρτοφυλάκιο, μπορεί να γίνει με τη μεταφορά σε μια μονάδα μιας Προστατευμένης Κυψελοειδούς Επιχείρησης. Η δομή αυτή επιτρέπει στον μεταφορέα του χαρτοφυλακίου, να επενδύσει στη μονάδα-κυψέλη και, ως εκ τούτου, να επωφεληθεί από τα οποιαδήποτε θετικά run–off αποτελέσματα στο μέλλον, απελευθερωμένος από κεφάλαιο ή τα λειτουργικά βάρη.

Παρόμοια  αποτελέσματα επιτυγχάνονται και με την Μεταφορά Χαρτοφυλακίου Ζημιών (LPT) μαζί με την Κάλυψη Δυσμενούς Ανάπτυξης (ADC), αλλά χωρίς την ανάληψη ευθύνης νομικής διευθέτησης, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω Μεταφερόμενου Χαρτοφυλακίου (SPT), που απαιτεί κανονιστική έγκριση. Ουσιαστικά σύμφωνα με την DARAG πρόκειται (LPT) για μία συμφωνία αντασφάλισης και  δεν απαιτεί κανονιστική έγκριση.

Στην περίπτωση που  μια ασφαλιστική θέλει να διαθέσει μια νομική οντότητα, είτε πρόκειται για θυγατρική, είτε όχι, ή υπό διαδικασία run–off, ή όχι, αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πώληση ολόκληρης της νομικής οντότητας. Αυτό συνεπάγεται και αυτόματη μεταφορά των τεχνικών αποθεματικών

Σημεώνεται η αξία των Run off το 2017 ξεπέρασαν τα 700 δισεκ. δολάρια  στο κλάδο γενικών ασφαλίσεων το 2017, εκείνων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που έπαψαν τις λειτουργίες τους, σύμφωνα με την PwC Global Insurance.

Σύμφωνα με τις ενδείξεις και τα στοιχεία της PwC, η αγορά αυτή θα συνεχίσει να υπάρχει και μέσα στο 2018, αναλαμβάνοντας να φέρει σε πέρας τα σχέδια όλων αυτών που ετοιμάζονται να παύσουν τις δραστηριότητες τους ή να αναδιαρθρώσουν τις επιχειρήσεις τους μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.