Επιχειρήσεις

Οδεύει προς το χρηματιστήριο η εταρεία του «Ελ. Βενιζέλος» -Θα μειωθεί η κρατική συμμετοχή


Αλλάζουν οι σχεδιασμοί για την αξιοποίηση της κρατικής (μέσω ΤΑΙΠΕΔ και Υπερταμείου) συμμετοχής στην εταιρεία του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» (Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών ΑΕ): Αντί να αναζητηθούν επενδυτές-αγοραστές για το στρατηγικό πακέτο μετοχών που θέλει να πουλήσει το ΤΑΙΠΕΔ, η εταιρεία θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο και οι μετοχές αυτές θα διατεθούν με δημόσια εγγραφή. Πρόσθετα πακέτα θα διατεθούν εν συνεχεία με placement.

Το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπερταμείο, που κατέχουν αντίστοιχα το 30% και το 25% των μετοχών της εταιρείας του αεροδρομίου, έχουν ήδη βολιδοσκοπήσει τους άλλους δύο μεγαλομετόχους, το καναδέζικο συνταξιοδοτικό fund PSP (που έχει 40%) και τον όμιλο Κοπελούζου (5%).  Με τη συναίνεση τους θα προχωρήσει τους επόμενους μήνες  η διαδικασία εισαγωγής της ΔΑΑ στο χρηματιστήριο, που θα είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στην ιστορία του ΧΑ.

 Προς το παρόν οι συνθήκες δεν είναι πρόσφορες, καθώς στις χρηματιστηριακές αγορές επικρατεί αστάθεια, ενώ οι επιχειρήσεις του τομέα αεροπορικών μεταφορών πλήττονται από την ενεργειακή κρίση, τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και την πανδημία. Ομως οι επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ και το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο εκτιμούν ότι οι συνθήκες θα βελτιωθούν και ότι εν πάση περιπτώσει τα οικονομικά δεδομένα και οι προοπτικές της εταιρείας θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον της επενδυτικής κοινότητας.

Επισημαίνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε αποφασίσει από το 2018 να διαθέσει ολόκληρο ή μέρος του ποσοστού συμμετοχής του. Το 2019 ξεκίνησε διαγωνιστική διαδικασία, η οποία όμως διεκόπη στις αρχές του 2020, επειδή το ενδιαφέρον ατόνησε λόγω πανδημίας. Μεταξύ των υποψήφιων επενδυτών που είχαν περάσει στη β΄ φάση του διαγωνισμού ήταν οι γαλλικές ADP Groupe, Vinci Airports και Ardian, η γερμανική Avi Alliance, η ιταλική Ferrovial, ο αμερικανικός επενδυτικός όμιλος KKR και η επίσης αμερικανική Global Infrastructure.

Διαβαστε επισης