Πολιτική

Το διαδικτυακό στοίχημα της Κίνας


Με 632 εκατομμύρια χρήστες τού Διαδικτύου, η Κίνα έχει ήδη γίνει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου στον κόσμο, με περίπου 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις καταγεγραμμένες το 2013. Αν και τα ψηφιακά «καταστήματα» έχουν αλλάξει την εικόνα τού κινεζικού λιανεμπορίου, άλλοι σημαντικοί τομείς όπως η μεταποίηση και η υγειονομική περίθαλψη ήταν πολύ αργοί στο να αγκαλιάσουν το Διαδίκτυο.

Η ψηφιακή μεταμόρφωση της Κίνας είναι μόνο στην αρχή, πράγμα που σημαίνει ότι μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία τού κόσμου θα μεταμορφώσει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο κάνει μπίζνες. Και όπως δείχνει  έρευνα, αυτη η αλλαγή θα μπορούσε να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη του κινεζικού ΑΕΠ μέχρι και κατά 22% ως το 2025.

Από το 2012, μόνο το περίπου ένα τέταρτο των μικρών και μεσαίων κινεζικών επιχειρήσεων έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για λειτουργίες όπως προμήθειες, πωλήσεις και μάρκετινγκ. Όταν θα μπουν όντως στο Διαδίκτυο, αυτές, όπως και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, θα μπορέσουν να συντονίσουν τις δραστηριότητές τους, να βρουν νέους τρόπους για να συνεργαστούν και να επεκτείνουν τις προσβάσεις τους μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Αυτοί οι τύποι των αλλαγών αρχίζουν να ρέουν μέσω παραδοσιακών κλάδων έξω από τον τομέα τής τεχνολογίας, κάτι που μεταφράζεται σε ταχύτερη αύξηση της παραγωγικότητας.
Το πρώτο βήμα προς την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τού Διαδικτύου για να αυξηθεί η παραγωγικότητα και το ΑΕΠ είναι, φυσικά, η οικοδόμηση της αναγκαίας ψηφιακής υποδομής.

Η οικιακή διείσδυση της ευρυζωνικότητας στην Κίνα ανήλθε σε μόλις 3% το 2013, αλλά η κυβέρνηση στοχεύει να επιτύχει διείσδυση 50% . Οι αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρουν άμεση και απευθείας πρόσβαση στους καταναλωτές, μαζί με υπηρεσίες υποστήριξης, όπως οι πληρωμές και τα logistics.

Το Διαδίκτυο μπορεί να βελτιώσει ακόμα και τις εξαγωγικές δυνατότητες: Πολλές μικρές και μεσαίες κινεζικές επιχειρήσεις γίνονται μικρο-πολυεθνικές  που πωλούν σε πελάτες στο εξωτερικό, σε αγορές business -to-business. Οι εταιρείες start-up θα μπορούσαν να είναι μια πηγή πρωτοποριακών ιδεών˙ Στην πραγματικότητα, οι μεγαλύτεροι κινεζικοί γίγαντες του Διαδικτύου, όπως η Alibaba και η Tencent, είναι σχετικά νέες εταιρείες.

Πηγή:premium.paratiritis.gr

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις