Επιχειρήσεις

Το «αμερικάνικο όνειρο» πιο κοντά στον ελληνικό κλάδο τροφίμων


Συμφωνία αποκλειστικής συνεργασίας υπέγραψαν η Specialty Food Association με το τμήμα TradeUSA του Ελληνο-Αμερικάνικου Εμπορικού Επιμελητηρίου, μια εξέλιξη που έρχεται σε συνέχεια των προσδοκιών που έχουν δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα όσον αφορά την σύσφιξη των διμερών εμπορικών σχέσεων. Η εν λόγω συμφωνία, ωστόσο, εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων του Επιμελητηρίου που επεκτείνονται σε διάφορους τομείς, από το λιανεμπόριο και τον τουρισμό ως τα αμυντικά συστήματα.

Σε σχετική συνέντευξη Τύπου, ο κ. Phil Kafarakis, πρόεδρος της SFA, εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις προοπτικές των ελληνικών προϊόντων υπό το πρίσμα ότι θα μπορέσουν να αναπτύξουν ένα σαφές πλάνο και να διεκδικήσουν μια θέση στην αμερικάνικη αγορά. Βασικό στοιχείο για την επιτυχία, κατά τον ίδιο, είναι η δημιουργία τόσο ενός ελληνικού brand name όσο και η στοχευμένη προσέγγιση των Ελλήνων προς κάποιο κομμάτι της αγοράς. "Find your place, reach a segmentation", όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικάνικου Επιμελητηρίου, κ. Σίμος Αναστασόπουλος επεσήμανε τις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου, εξήρε τις δυνατότητες της ιδιωτικής πρωτοβουλίας εν συγκρίσει με την "δυσκαμψία" του Δημοσίου τομέα, σημειώνοντας, ωστόσο, πως υπάρχει επικοινωνία για την ώρα σε ικανοποιητικό βαθμό. Όπως τόνισε επίσης, στόχος για την επόμενη 5ετία θα πρέπει να είναι ο διπλασιασμός των εξαγωγών στην αγροδιατροφή

Επί της ουσίας, μέσω της Specialty Food Association δίνεται η ευκαιρία στους Έλληνες εξαγωγείς να γνωρίσουν και εν τέλει να "δοκιμάσουν τις δυνάμεις" τους στην αμερικάνικη αγορά με μια πιο άρτια εκπαίδευση γύρω απο τις ανάγκες της αγοράς στην άλλη όχθη του Ατλαντικού.

Η Specialty Food Association αποτελεί την πλέον επιτυχημένη και αναγνωρίσιμη οργάνωση που αποτελείται από τους κορυφαίους συντελεστές της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, εισαγωγείς και επιχειρηματίες.

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός, με έτος ίδρυσης το 1952 στη Νέα Υόρκη, παρέχει στα 3.500 μέλη του στις Η.Π.Α. και στο εξωτερικό, πόρους, γνώσεις και επαφές με σκοπό την προάσπιση και καλλιέργεια των επιχειρήσεών τους σε μια συνεχώς εξελισσόμενη αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι συνολικές πωλήσεις της αμερικανικής βιομηχανίας τροφίμων και ποτών ανέρχονται σε $2.06 τρις εκ των οποίων το $1.06 τρις ανήκει σε πωλήσεις λιανικής, ενώ ο υπόλοιπος τζίρος ανήκει στον τομέα Food Service. Ταυτόχρονα, η αγορά εμφανίζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ύψους 4.1%.   

Συγκεκριμένα οι δυο πλευρές συμφώνησαν στην ανάπτυξη 3ετούς αποκλειστικής συνεργασίας για την Ελλάδα, με κύριους πυλώνες: 

Εκπαίδευση 

- σεμινάρια για την αγορά των ΗΠΑ (συμπεριλαμβανομένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας για webinars) 

- διάθεση στις ελληνικές επιχειρήσεις των ετήσιων αναφορών της SFA “The State of the Specialty Food industry” και “Today’s Specialty Food consumer” 

-έκδοση του νέου πιστοποιητικού “SFA Qualified” έπειτα από σχετικές εξετάσεις 

Εμπορική διασύνδεση μέσω της διοργάνωσης 

- στοχευμένων αποστολών στις ΗΠΑ

- field trips αμερικανών buyers σε ελληνικές παραγωγικές μονάδες 

Με φόντο την ΔΕΘ και τιμώμενη χώρα τις ΗΠΑ

Η συνεργασία των δυο οργανισμών αφορά σε όλα τα επίπεδα εκτός του εκθεσιακού, το οποίο παραμένει αποκλειστική δραστηριότητα του οργανισμού Enterprise Greece, ειδικότερα για το έτος 2018, κατά τη διάρκεια του οποίου η Ελλάδα θα είναι "partner country" στις δύο Fancy Food εκθέσεις της SFA, Winter και Summer, όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του 2ου Thessaloniki Summit 2017. 

Συνεπώς, κατά τη διάρκεια της επόμενης 3ετίας όλες οι δράσεις της SFA στην Ελλάδα, όπως για παράδειγμα η συμμετοχή της στην 83η Δ.Ε.Θ., θα εκφράζονται σε αποκλειστική συνεργασία με το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και το εξειδικευμένο Τμήμα TradeUSA.

Τέλος, στο 2nd ExportUSA Forum που λαμβάνει χώρα σήμερα ανακοινώνονται όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες της συμφωνίας και επί τάπητος τίθενται κρίσιμα στοιχεία τόσο για το λιανεμπόριο όσο και το foodservice στην αγορά των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα:

-Σκιαγράφηση της αμερικανικής αγοράς μέσω πολιτικοοικονομικής και κοινωνικής προσέγγισης και ο αντίκτυπός της στον τομέα των τροφίμων και ποτών

-Ανάλυση των δικτύων διανομής και του ανταγωνισμού και πώς θα πρέπει να διαμορφώνονται το operation και τα logistics μιας επιχείρησης

-Επεξήγηση των διατροφικών συνηθειών και συμπεριφορών των καταναλωτών και πώς επηρεάζουν τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών και κατ’ επέκταση τις επιχειρήσεις

-Παρουσίαση στρατηγικών εργαλείων για την οικοδόμηση ενός επιτυχημένου brand για την αγορά των ΗΠΑ

-Ενημέρωση για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των κανονισμών του U.S. FDA και οι σωστές πρακτικές / συνεργασίες που θα πρέπει να εφαρμόζονται από τις εταιρίες