Επιχειρήσεις

Τί ζητά ο Καναδάς από το Netflix


  

Η κυβέρνηση του Κεμπέκ εξέφρασε τη «θλίψη» της μπροστά στη χρήση από το δίκτυο Netflix, στην ταινία του «Bird Box», των εικόνων από μια σιδηροδρομική τραγωδία, που βύθισε στο πένθος το Κεμπέκ το 2013, καλώντας τον κολοσσό του streaming να ανακαλέσει την άρνησή του να τις αποσύρει.

Σε μια επιστολή προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του Netflix Ριντ Χάστινγκς, η υπουργός Πολιτισμού της καναδικής αυτής επαρχίας Νάταλι Ρόι εκτιμά ότι χρησιμοποιώντας στο πλαίσιο μιας μυθοπλασίας πλάνα από μια «πραγματική τραγωδία ο αντίκτυπος της οποίας παραμένει εμφανής», το Netflix και οι συνεργάτες του «ξεπέρασαν ένα επικίνδυνο όριο».

Η Καναδή υπουργός διατυπώνει «την κατάπληξη και τη θλίψη της κυβέρνησης του Κεμπέκ» ενώπιον της απόφασης του Netflix και των συνεργατών του «να χρησιμοποιήσουν εικόνες από την τραγωδία του Λακ-Μεγκαντίκ σε δύο από τις παραγωγές τους και αυτό για ψυχαγωγικούς σκοπούς».

Τον Ιούλιο του 2013, μια εμπορική αμαξοστοιχία, που μετέφερε πετρέλαιο, εκτροχιάστηκε και εξερράγη στο κέντρο της πόλης Λακ Μεγκαντίκ στο Κεμπέκ, με αποτέλεσμα τον θάνατο 47 ανθρώπων, σε μία από τις χειρότερες σιδηροδρομικές τραγωδίες στην ιστορία του Καναδά.

Πλάνα από το δυστύχημα χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία Bird Box, παραγωγής του Netflix, όπου πρωταγωνιστεί η ηθοποιός Σάντα Μπούλοκ. Η αμερικανική εταιρεία γνωστοποίησε ότι δεν προτίθεται να αλλάξει τα πλάνα της ταινίας.

Πλάνα χρησιμοποιήθηκαν, επίσης, σε ένα επεισόδια της σειράς Travelers που προβάλλεται στο Netflix. Σε αυτήν την περίπτωση η εταιρεία παραγωγής Peacock Alley Entertainment απάντησε ότι θα τα αντικαταστήσει.

Η κυβέρνηση του Κεμπέκ ενώνει τη φωνή της με όλους εκείνους, όπως ο δήμαρχος του Λακ Μεγκαντίκ, που «ζητούν την απόσυρση των πλάνων από το σύνολο των παραγωγών τους το συντομότερο» τονίζει η υπουργός, σε αυτήν την επιστολή που ανήρτησε στον λογαριασμό της στο Twitter.

Οι εικόνες αυτής της τραγωδίας «δεν πρέπει ποτέ να προορίζονται για μια χρήση διαφορετική από εκείνη της ενημέρωσης ή ενός ντοκιμαντέρ» αναφέρει η Ρόι, προσθέτοντας: «Δεν θα ανεχθούμε σε καμία περίπτωση τη χρήση ανθρώπινων τραγωδιών… για ψυχαγωγικούς σκοπούς. Τόσο σε επίπεδο ηθικό όσο δεοντολογικό, είναι απλά απαράδεκτο».