Τουρισμός

Τι πρέπει να προσέξετε, αν θέλετε να ξοδέψει περισσότερα χρήματα ο πελάτης στο εστιατόριο σας


Στους τρόπους αύξησης του κύκλου εργασίας στα εστιατόρια με την χρήση καινοτομικών ψηφιακών λύσεων εστιάζονται οι τελευταίες έρευνες της Tork:

Τα διαδικτυακά μέσα φέρνουν πελάτες αλλά τα επί τόπου εργαλεία μάρκετινγκ είναι αυτά που αυξάνουν περισσότερα την κατανάλωση. 
Οι ιδιοκτήτες των μικρομεσαίων αλυσίδων εστιατορίων πάντα παίζανε σημαντικό ρόλο στην λειτουργία των επιχειρήσεων τους: Μερικές φορές εμφανίζονται ως σεφ, άλλη φορά ως διευθυντικά στελέχη. Οι καινούργιες έρευνες της  Tork αποδεικνύουν ότι πρέπει να είναι έμπειροι χρήστες και των εργαλείων του ψηφιακού μάρκετινγκ. Τα αποτελέσματα δεν προκαλούν μεγάλη έκπληξη: όποιος μένει πίσω στον ψηφιακό κόσμο, θα έχει λιγότερους πελάτες. Δηλαδή εάν ο ιδιοκτήτης δεν εκσυγχρονίζεται, τα έσοδά του θα μειωθούν, ενώ φυσικά ισχύει και το αντίθετο.

Χρειάζεται η παρουσία στο διαδίκτυο, αλλά οι διαφημιστικές επιφάνειες στα εστιατόρια έχουν ακόμα μεγαλύτερη αξία

Η έρευνα της παγκοσμίως αναγνωρισμένης εταιρίας προσωπικής υγιεινής Essity για τη μάρκα της Tork, καλύπτει τους πελάτες εστιατορίων σε οχτώ ευρωπαϊκές χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Λιθουανία, Φινλανδία), αλλά οι ίδιες τάσεις παρατηρούνται και στον εγχώριο τομέα εστιατορίων. Κατά την διεξαγωγή της έρευνας ζητήθηκε η γνώμη περίπου 8200 πελατών εστιατορίου για να διαπιστωθούν οι μέθοδοι που αυξάνουν τον κύκλο εργασίας, προσελκύουν τους πελάτες να επιστρέψουν και άλλες φορές πολλαπλασιάζουν τον αριθμό των πελατών. Από αυτή την έρευνα συνάγεται ότι η παρουσία στο διαδίκτυο φέρνει τους πελάτες για πρώτη φορά στο εστιατόριο, αλλά οι διαφημίσεις εντός του εστιατορίου έχουν μεγαλύτερες επιπτώσεις στην ποσότητα της παραγγελίας τους και συνεπώς είναι αυτές που αυξάνουν το ποσό του λογαριασμού. 
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας ο συνδυασμός της παρουσίας στο διαδίκτυο και της χρήσης των τοπικών ψηφιακών εργαλείων μάρκετινγκ είναι τα πιο αποτελεσματικά από την άποψη της είσπραξης: 

- Αύξηση κύκλου εργασίας: η ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης· ελκύει νέους πελάτες:

  • 57% των ερωτηθέντων εκτιμά όταν ένα εστιατόριο δημοσιεύει τις τρέχουσες προσφορές και εκπτώσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • 49% των ερωτηθέντων ψάχνει τακτικά καινούργια εστιατόρια ακριβώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης 
  • 78% των πελατών παρακολουθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σελίδες οι περιεχόμενα σχετικά με εστίαση, όπως σελίδες επώνυμων σεφ ή τοπικών εστιατορίων 

«57% των πελατών εστιατορίου εκτιμάει όταν ένα εστιατόριο δημοσιεύει τις τρέχουσες προσφορές και εκπτώσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με αυτό τον τρόπο και στις μικρομεσαίες αλυσίδες εστιατορίων δίνεται ευκαιρία να φτάσουν σε ευρύτερο κοινό. Παράλληλα όμως έχουν σημασία  και τα εργαλεία μάρκετινγκ που τοποθετούνται εντός του εστιατορίου, αν και συχνά αυτά αγνοούνται από την διεύθυνση. Οι ιδιοκτήτες πολλές φορές είναι τόσο πολύ απασχολημένοι που δεν τους μένει χρόνο για μάρκετινγκ, αν και με αυτό τον τρόπο χάνουν εισόδημα», τονίζει η Virag Badar-Szabo, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της μάρκας Tork. 

- Αύξηση εισοδήματος: η πιο πολύτιμη διαφημιστική επιφάνεια  είναι το ίδιο το εστιατόριο. 

  • 40% των ερωτηθέντων απάντησε ότι οι προωθήσεις μέσα στο εστιατόριο αυξάνουν την πιθανότητα να ξοδέψει περισσότερα χρήματα
  • 21% των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι οι ελκυστικές προωθητικές πρακτικές στο τραπέζι (π.χ. φωτογραφίες για καινούργια ορεκτικά, ποτά ή επιδόρπια) αυξάνουν την πιθανότητα να ξοδέψει περισσότερα χρήματα 

- Διατήρηση πελατείας: οι διαπροσωπικές σχέσεις και το άψογο σέρβις προσελκύουν την ήδη προϋπάρχουσα πελατεία.

  • 62% των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι οι εξατομικευμένες υπηρεσίες αυξάνουν την πιθανότητα να επιστρέψει στο συγκεκριμένο εστιατόριο 
  • 69% των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι παίζει ρόλο στην απόφαση του να επιστρέψει σε ένα συγκεκριμένο εστιατόριο εάν αυτό έχει έντονα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
  • 60% των πελατών βρίσκει σημαντικό να εκπέμπει ένα εστιατόριο θετική ενέργεια.  

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Ότι είναι διαφορετικό, μπορεί να είναι και κερδοφόρο: 

  • Αρέσει σε 52% των πελατών εστιατορίων όταν το αγαπημένο τους μαγαζί παρουσιάζει κάποια μην αναμενόμενη πρακτική μάρκετινγκ 
  • Σε 66% αρέσει όταν ο σεφ ή ο ιδιοκτήτης είναι ιδιαίτερη ή ξεχωριστή προσωπικότητα 
  • 63%των ερωτηθέντων απάντησε ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στην απόφασή του να επιστρέφει σε ένα μαγαζί αν αυτό έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά