ΕΥΖην

Τι να αποφύγετε σε μια δίαιτα για να μην πεινάσετε!


Όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος το πρώτο που κάνετε είναι να μειώσετε τις θερμίδες, άρα και την ποσότητα φαγητού. Και τότε ξεκινά η πείνα, με αποτέλεσμα είτε να τα παρατάτε, είτε να μπαίνετε στον πειρασμό και να τρώτε περισσότερο από όσο σας αναλογεί.

Παρόλα αυτά υπάρχει τρόπος και λιγότερο να τρώτε και να μην πεινάτε. Πώς θα το πετύχετε; 

Τα βήματα για την επίπευξη αυτού του στόχου, που δεν φαίνεται εύκολος, μάς μαθαίνει ο *Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team 

Γιατί πεινάμε;

Πεινάμε ή περνάμε στο στάδιο της πείνας γιατί το σώμα μας ανταποκρίνεται αντίστοιχα, όταν υποβάλλεται σε παρατεταμένο θερμιδικό έλλειμμα. Όταν το σώμα σας νιώθει ότι δεν παίρνει την αρκετή ενέργεια μετά από κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο, πιστεύει ότι υπάρχει πιθανότητα να πεινάσει. Ο μεταβολισμός σας θα μειωθεί, ενώ υπάρχουν πιθανότητες ακόμα και να νιώσετε λήθαργο και το στομάχι να γουργουρίζει πιο έντονα. Ουσιαστικά, το σώμα σας λειτουργεί προστατευτικά (γι αυτό και μειώνει το μεταβολισμό του) και θα κάνει ακόμα πιο δύσκολη την προσπάθεια σας να χάσετε σωματικό βάρος. Μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος χωρίς να αναγκάσετε το σώμα σας να πιστεύει ότι κινδυνεύει να πεθάνει. Εάν όμως, εσείς θέλετε να επικεντρωθείτε σε ένα αυστηρό θερμιδικό έλλειμμα και να τρώτε όσο το δυνατόν λιγότερο, τότε χρειάζεστε ένα πολύ καλό και ολοκληρωμένο πλάνο διατροφής.

diaita 2

Πως αποτρέπουμε ή σταματάμε το στάδιο της πείνας;

Βεβαιωθείτε ότι παίρνετε την απαιτούμενη ποσότητα θερμίδων για να μπορέσετε να έχετε έναν ενεργό τρόπο ζωής. Αλλάξτε τη συνήθεια που έχετε να καταμετράτε όλες τις θερμίδες που παίρνετε και επικεντρωθείτε σε τρόφιμα που σας κρατάνε χορτάτους για αρκετές ώρες και εφοδιάζουν με ενέργεια αποτελεσματικά το σώμα σας. Αυτό φυσικά, δεν σημαίνει ότι πρέπει και να καταναλώνετε πολλές θερμίδες και να μασουλάτε συνέχεια χωρίς λόγο. Η συστηματική γυμναστική σε συνδυασμό με την δίαιτα μπορεί να πυροδοτήσει το μεταβολισμό σας και θα βοηθήσει το σώμα σας να κάψει λίπος. Καλό είναι να θέσετε υψηλότερους στόχους στην κάθε προπόνηση που κάνετε, παρά να προσπαθήσετε να μειώσετε τις θερμίδες που λαμβάνετε καθημερινά. Με αυτό τον τρόπο, θα χρησιμοποιείτε την ενέργεια που καταναλώνετε για να χτίσετε τους μυς σας, ενώ συγχρόνως θα καίτε και λίπος. Πιο συγκεκριμένα, οι προπονήσεις  που περιλαμβάνουν αερόβια άσκηση και ασκήσεις ενδυνάμωσης με βάρη, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να κάνετε το σώμα σας να καίει λίπος, ακόμα και μετά το τέλος της κάθε σωματικής σας δραστηριότητας.

Ποιες τροφές μας κάνουν να πεινάμε περισσότερο;

Οι διάφορες δίαιτες που προκαλούν περιορισμό θερμίδων, όχι κάποιες συγκεκριμένες τροφές είναι αυτές που μας κάνουν να πεινάμε περισσότερο. Όπως και να έχει, οι τροφές που είναι χαμηλές σε θερμίδες αλλά και σε μικρή θρεπτική αξία δεν μας βοηθούν να γεμίσουμε ενέργεια. Από την άλλη μεριά όμως, τρώγοντας πολλή πρωτεΐνη σε συνδυασμό με πολυσύνθετους υδατάνθρακες, θα βοηθήσετε τον οργανισμό σας να μείνει χορτάτος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, δίνοντας συγχρόνως στο σώμα σας την απαιτούμενη ενέργεια που χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά. Αν τρώτε πολλή «άπαχη» πρωτεΐνη και πολυσύνθετους υδατάνθρακες, θα αισθάνεστε γεμάτοι και χορτασμένοι για πολλές ώρες, καθώς επίσης θα παρέχετε και στο σώμα σας την ενέργεια που χρειάζεται, για να ανταποκριθεί στην κάθε προπόνηση που θα κάνετε. 

4 must 

  1. Στην αρχή της δίαιτας είστε ενθουσιασμένοι και πολλές φορές παραλείπετε τα ενδιάμεσα γεύματα και έτσι μετά να πεινάτε πολύ περισσότερο. Αν όμως θέλετε να κρατάτε την πείνα σας υπό έλεγχο είναι σημαντικό να καταναλώνετε όλες τις τροφές που είναι γραμμένες στο διατροφικό σας πρόγραμμα.
  2. Η πείνα πολλές φορές συγχέεται με τη δίψα. Έτσι προτού κάνετε επιδρομή στο ψυγείο πιείτε ένα ποτήρι νερό, ώστε να σιγουρευτείτε ότι πεινάτε πραγματικά. Αν δεν σας αρέσει η γεύση του νερού, προσθέσετε μια φέτα λεμόνι ή πιείτε τσάι.
  3. Περιορίστε την πρόσληψη ζάχαρης. Εκτός ότι έχει αρκετές θερμίδες, σας ανοίγει ακόμη περισσότερο την όρεξη. Οπότε εάν διαπιστώσετε ότι πεινάτε, προτιμήστε κάτι αλμυρό και αποφύγετε τα γλυκά.Να κοιμάστε αρκετά.
  4. Ο ύπνος επηρεάζει τα επίπεδα της λεπτίνης,της ορμόνης που βοηθά το σώμα σας να συνειδητοποιήσει ότι είναι πλήρες. Επίσης επηρεάζει και τη γκρελίνη, η οποία διεγείρει την όρεξη. Εάν λοιπόν δεν κοιμάστε αρκετά μειώνονται τα επίπεδα της λεπτίνης ενώ παράλληλα αυξάνοντας τα επίπεδα της γκρελίνης, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το αίσθημα της πείνας. Ενώ αν κοιμάστε 7 με οχτώ ώρες κάθε βράδυ θα βοηθήσετε να μειωθεί η όρεξη σας.
diaita 4

Συμβουλές: Απαραίτητη προϋπόθεση για να αρχίσετε δίαιτα είναι η απόφαση να είναι αποκλειστικά δική σας. Αντίθετα, είναι δύσκολο να αντεπεξέλθετε σε μια τέτοια δοκιμασία όταν το κάνετε για να ικανοποιήσετε τις επιθυμίες άλλων. Δεσμευτείτε μόνο στον εαυτό σας. Δεν υπάρχουν μαγικές δίαιτες, ο στόχος που θα βάλετε πρέπει να είναι εφικτός. Mη στοχεύετε ποτέ σε απώλεια μεγαλύτερη του ενός κιλού την εβδομάδα. Μην ξεχνάτε επίσης ότι επειδή το ξεκίνημα μιας δίαιτας συνεπάγεται αλλαγή στον τρόπο ζωής, καλό είναι οι αλλαγές να γίνονται σταδιακά. Ακολουθώντας τα παραπάνω δεν θα πεινάτε κάθε φορά που ακολουθείτε μια δίαιτα και επίσης δεν θα τρέχετε μακριά μόνο με το άκουσμα της λέξης δίαιτα. Γιατί η απώλεια βάρους δεν θέλει κόπο, αλλά τρόπο. Καλή επιτυχία!

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis