ΕΥΖην

Θέλετε το παιδί σας να μάθει να προσέχει το περιβάλλον; Η λύση είναι απλή (και ευχάριστη)


Η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να είναι τόσο εύκολη, όσο το να επιτρέπετε στα παιδιά σας να παίζουν σε εξωτερικούς χώρους, κατά προτίμηση στη φύση, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της UBC.

Έρευνα από την Κάθριν Μπρουμ, βοηθό καθηγήτρια στο UBC Okanagan, δείχνει ότι το 87% των ερωτηθέντων στη μελέτη που έπαιζαν έξω ως παιδιά, εξέφρασαν μια συνεχή αγάπη για τη φύση ως νεαροί ενήλικες. Από αυτήν την ομάδα, το 84% είπε ότι η φροντίδα του περιβάλλοντος είναι προτεραιότητα.

«Η ανάπτυξη θετικών εμπειριών στη φύση σε νεαρή ηλικία μπορεί να επηρεάσει τις στάσεις και τις συμπεριφορές μας απέναντι στη φύση ως ενήλικες», λέει η Μπρουμ. «Είναι σημαντικό να μελετήσουμε αυτές τις εμπειρίες της παιδικής ηλικίας, προκειμένου να αναπτύξουμε περιβαλλοντική συνείδηση και δράση στην επόμενη γενιά».

Η μελέτη πήρε συνέντευξη από 50 φοιτητές ηλικίας μεταξύ 18 και 25 ετών. Από την ομάδα, το 100 τοις εκατό των γυναικών δήλωσαν ότι αγαπούσαν ή κάπως αγαπούσαν τη φύση και το 87 τοις εκατό των ανδρών απάντησαν το ίδιο.

Ενώ χρειάζεται περαιτέρω έρευνα, η Μπρουμ πιστεύει ότι προγράμματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, όπως τα βραβεία Girl Guides, Boy Scouts ή τα βραβεία Duke of Edinburgh, μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης και δράσης των παιδιών, ευθυγραμμίζοντας με περιβαλλοντικές προτεραιότητες, όπως ο στόχος του Καναδά να μειώσει τις εκπομπές έως το 2030.

Σύμφωνα με μια έκθεση του 2016 από το Conference Board of Canada, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της επαρχίας πρόκειται να αυξηθούν μέχρι το 2030, με την τρέχουσα κατάταξη της χώρας να είναι στο 14 μεταξύ 16 ομοτίμων χωρών, όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιδόσεις, ξεπερνώντας μόνο τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία .

«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η παροχή θετικών εμπειριών κατά την παιδική ηλικία στη φύση, όπως τα υπαίθρια σχολικά προγράμματα, μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη φροντίδας για το περιβάλλον στους ενήλικες», λέει η Μπρουμ. "Ωστόσο, αυτά μπορεί να μην είναι επαρκή, εκτός εάν τα προγράμματα χτίζουν γνώση και αυτοσυνειδησία για την περιβαλλοντική διαχείριση".

Η Μπρουμ πιστεύει ότι τα σχολεία και οι δραστηριότητες στις τάξεις της πρώιμης παιδικής ηλικίας πρέπει να συνδέουν θετικές εμπειρίες στη φύση με ενσυνείδητη μάθηση και προβληματισμό, που βοηθούν τους μαθητές να αναλάβουν προσωπικό ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος με την ανακύκλωση, το σβήσιμο των φώτων και τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων μεταφοράς.

«Οι μαθητές πρέπει να μάθουν και να κατανοήσουν συνειδητά, ότι οι αποφάσεις που παίρνουμε κάθε μέρα μπορούν να επηρεάσουν το περιβάλλον μας, όπως πού αγοράζουμε την τροφή μας και πώς χρησιμοποιούμε τους φυσικούς πόρους της Γης».

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Australian Journal of Environmental Education το 2017.

Διαβαστε επισης