AUTOin

Τέλη κυκλοφορίας 2017: Τα σενάρια για τις νέες τιμές που θα αναρτηθούν στο Taxisnet


Το Taxisnet ανοίγει στις 15 Νοεμβρίου και οι ιδιοκτήτες τουλάχιστον έξι εκατομμυρίων αυτοκινήτων καλούνται να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017

Μόλις πέντε ημέρες απομένουν μέχρι τις 15 Νοεμβρίου, οπότε θα αναρτηθούν στην ειδική εφαρμογή του Taxisnet τα τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να πληρώσουν για το 2017 οι κάτοχοι οχημάτων και μοτοσικλετών. Τα αρμόδια επιτελεία στο Υπουργείο Οικονομικών έχουν πάρει «φωτιά» σε μια προσπάθεια της τελευταίας στιγμής να καταλήξουν στο πώς θα γίνει τελικά ο υπολογισμός τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξουν αρκετές αλλαγές στους συντελεστές των νέων τελών κυκλοφορίας, ενώ τις μεγαλύτερες επιβαρύνσεις θα έχουν όπως ήταν αναμενόμενο όσοι έχουν καινούργιο και ακριβό αυτοκίνητο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, σχεδιάζεται μείωση των τελών στα υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα, ηλικίας 10 ετών και άνω, σε ένα ποσοστό από 5% έως και 40%. Η μείωση αυτή στοχεύσει αφενός στο να σταματήσει το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων από όσα αυτοκίνητα έχουν απομείνει σε κυκλοφορία, αφετέρου στο να δοθεί ένα σημαντικό κίνητρο για την ανάκτησή τους.

Βέβαια, τα τέλη κυκλοφορίας 2017 που αναμένεται να ισχύσουν, παραμένουν «τσουχτερά» παρ’ όλες τις μειώσεις που θα ισχύσουν καθώς, σύμφωνα με την Ημερησία, για τα 2λιτρα αναμένεται να κυμανθούν από 492 έως 552 ευρώ, για τα τρίλιτρα από 666-750 ευρώ και για τα τετράλιτρα (και άνω) από 738-828 ευρώ. Στις τιμές αυτές θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος του καυσίμου.

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι το άνοιγμα -προς τα κάτω- της ψαλίδας των αυτοκινήτων των οποίων τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν. Τα οχήματα αυτά είναι εκείνα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 (μέχρι πρότινος ίσχυε από 1/11/2010) και μένει να δούμε εάν ισχύσουν οι ίδιοι συντελεστές. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις στις περιπτώσεις αυτοκινήτων με μικρούς σε κυβισμό παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες (Euro 4). Για παράδειγμα, ένα όχημα με κινητήρα 1.300 κ.εκ. που επιβαρυνόταν με τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με τα νέα δεδομένα θα επιβαρυνθεί με περισσότερα από 400 ευρώ!.

Η τρίτη αλλά εξίσου σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με τη νέα μείωση του ορίου του CO2 που προσφέρει απαλλαγή από την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας από τα 90 στα 80 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, γεγονός που θα «πετάξει» πολλά αυτοκίνητα εκτός, ενώ πολύ πιθανή είναι η αύξηση των συντελεστών για CO2 άνω των 161 γρ. Με τον τρόπο αυτό θα αυξηθούν σημαντικά τα τέλη.

Σε γενικές γραμμές, ένα εύρος στο οποίο θα κυμανθούν τα τέλη κυκλοφορίας είναι από 22 ευρώ έως και 828 ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν κι άλλες… εκπλήξεις.