Πολιτική

Τα τέλη ταξινόμησης «διαμορφώνουν» την αγορά αυτοκινήτου


 Αλλάζει σε σημαντικό βαθμό η εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου, μετά τις τροποποιήσεις στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, που δεν θα γίνεται μόνο με βάση των προ φόρων τιμή λιανικής αλλά και με βάση τους ρύπους, Αυτό που προκύπτει ως συμπέρασμα είναι ότι τα αυτοκίνητα με αξία άνω των 15.000 ευρώ είναι οι «χαμένοι» των αλλαγών, μαζί βεβαίως μαζί και με τα ΙΧ.

Εδώ και χρόνια, κυρίως λόγω της κρίσης, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν στραφεί προς τη λύση των μικρών σε αξία και κυβισμό αυτοκινήτων, καθώς θεωρούν ότι είναι οικονομικά, έχουν το λεγόμενο «value for money» και επίσης μπορούν να πωληθούν σε μια καλή τιμή. Εν αντιθέσει με ότι συμβαίνει με τα μεγάλα αυτοκίνητα, που έχουν χάσει την αγοραστική τους αξία και δεν ελκύουν τους Ελληνες καταναλωτές. Αυτό το «φαινόμενο» αναμένεται να ενταθεί, λόγο της αλλαγής στα τέλη ταξινόμησης. Ας δούμε αναλυτικά πως διαμορφώνονται οι συντελεστές.

Οι συντελεστές τελών ταξινόμησης στην τιμή λιανικής:

4% για αυτοκίνητο ως 14.000 ευρώ

8% για αυτοκίνητο από 14.001 ως 17.000 ευρώ

16% για αυτοκίνητο από 17.001 ως 20.000 ευρώ

24% για αυτοκίνητο από 20.001 ως 25.000 ευρώ

32% για αυτοκίνητα από 25.001 και άνω

Οι συντελεστές τελών ταξινόμησης βάσει ρύπων:

Μείωση 5% για εκπομπές CO2 ως 100 γρ.

Καμία αλλαγή για εκπομπές από 101 ως 120 γρ CO2

Αύξηση 10% για εκπομπές CO2 από 121 ως 140 γρ.

Αύξηση 20% για εκπομπές CO2 απο 141 ως 160 γρ.

Αύξηση 30% για εκπομπές CO2 από 161 ως 180 γρ.

Αύξηση 40% για εκπομπές CO2 από 181 ως 200 γρ.

Αύξηση 60% για εκπομπές CO2 από 201 ως 250 γρ.

 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις