Πολιτική

Τα πρόστιμα για ΚΤΕΟ σε όσους παίρνουν τις πινακίδες πίσω


Εγκύκλιο για το πότε πρέπει να διενεργείται περιοδικός τεχνικός έλεγχος οχημάτων ΚΤΕΟ για οχήματα που έχουν καταθέσει πινακίδες και έχουν τεθεί σε κατάσταση ακινησίας εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Από την θεσπισμένη διαδικασία για την πιστοποίηση διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου οχημάτων ΚΤΕΟ, προκύπτει ότι ο τεχνικός αυτός έλεγχος αφορά στα οχήματα που βρίσκονται σε κανονική κυκλοφορία και όχι σε κατάσταση ακινησίας με κατατεθειμένες την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Εάν για ένα όχημα προκύπτει με στοιχεία αρμόδιας Υπηρεσίας ότι κατά το χρονικό διάστημα που υπήρχε η υποχρέωση να προσκομιστεί για τεχνικό έλεγχο, είχαν κατατεθεί τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας), το όχημα αυτό εξαιρείται από την υποχρέωση καταβολής πρόσθετου ειδικού τέλους.
 
Η εξαίρεση ισχύει εφόσον το όχημα προσκομιστεί σε ΚΤΕΟ για τεχνικό έλεγχο εντός 15 ημερών από την ημερομηνία επιστροφής των στοιχείων κυκλοφορίας.
 
Ετσι, τα οχήματα που βρίσκονται σε ακινησία, για όσο διάστημα διαρκεί αυτή, δεν έχουν υποχρέωση να υποβληθούν σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο.
 
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, διευκρινίζονται τα εξής αναφορικά με το χρόνο διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου οχημάτων που έχουν τεθεί σε κατάσταση ακινησίας:
 
- Προκειμένου για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες, ο έλεγχος διενεργείται μετά την άρση της ακινησίας τους από τις Δ.Ο.Υ. Σε περίπτωση που οι πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος έχουν καταστραφεί από τη Δ.Ο.Υ., ο έλεγχος στο ΚΤΕΟ διενεργείται μετά τη χορήγηση νέων πινακίδων από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.
 
- Για τις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων, η ακινησία των οποίων γίνεται στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών και για την άρση της απαιτείται η προσκόμιση ισχύοντος Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ), ο έλεγχος στο ΚΤΕΟ διενεργείται πριν την άρση της ακινησίας.
 
Περιπτώσεις υποχρέωσης ή απαλλαγής από την καταβολή του πρόσθετου ειδικού τέλους:
 

Περίπτωση 1η

 
Κατά την ημερομηνία έναρξης της ακινησίας, το όχημα
 
- είτε είναι εφοδιασμένο με ισχύον ΔΤΕ και κατά τη διάρκεια της ακινησίας λήγει η ισχύς του
 
- είτε δεν έχει ακόμη υποχρέωση για τεχνικό έλεγχο για πρώτη φορά και κατά τη διάρκεια της ακινησίας καθίσταται υπόχρεο:
 
* Εάν ο τεχνικός έλεγχος του οχήματος διενεργηθεί εντός 15 ημερών από την ημερομηνία άρσης της ακινησίας, δεν καταβάλλεται τέλος εκπροθέσμου. Αντίθετα, εάν ο τεχνικός έλεγχος διενεργηθεί μετά τις 15 ημέρες από την ημερομηνία άρσης της ακινησίας, καταβάλλεται τέλος εκπροθέσμου. Το χρονικό διάστημα για το οποίο το όχημα λογίζεται εκπρόθεσμο είναι από τη λήξη του ως άνω 15νθημέρου έως την ημερομηνία διενέργειας του τεχνικού ελέγχου.
 
* Εάν ο έλεγχος διενεργηθεί πριν την άρση της ακινησίας, προκειμένου να επιστραφούν τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, δεν καταβάλλεται τέλος εκπροθέσμου.
 

Περίπτωση 2η

 
Κατά την ημερομηνία έναρξης της ακινησίας το όχημα, ενώ έχει σχετική υποχρέωση, δεν διαθέτει ισχύον ΔΤΕ:
 
- Εάν ο τεχνικός έλεγχος διενεργηθεί μετά την άρση της ακινησίας, καταβάλλεται τέλος εκπροθέσμου. Το χρονικό διάστημα για το οποίο το όχημα λογίζεται εκπρόθεσμο είναι από την αρχική ημερομηνία που είχε υποχρέωση να προσκομιστεί για τεχνικό έλεγχο έως την ημερομηνία διενέργειας του ελέγχου μετά την άρση της ακινησίας, μη συνυπολογιζόμενου του διαστήματος που διήρκεσε αυτή.
 
- Εάν ο έλεγχος διενεργηθεί πριν την άρση της ακινησίας του οχήματος, προκειμένου να επιστραφούν τα στοιχεία κυκλοφορίας, επίσης καταβάλλεται τέλος εκπροθέσμου. Το όχημα λογίζεται εκπρόθεσμο για το χρονικό διάστημα από την αρχική ημερομηνία που υπήρχε υποχρέωση για τεχνικό έλεγχο μέχρι την ημερομηνία έναρξης της ακινησίας.
 
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των ανωτέρω:
 
Ισχύον ΔΤΕ είναι αυτό στο οποίο δεν σημειώνονται ελλείψεις ή σημειώνονται δευτερεύουσες ή/και σοβαρές ελλείψεις και δεν έχει λήξει η ισχύς του. Στις περιπτώσεις ΔΤΕ χωρίς ελλείψεις ή με δευτερεύουσες ελλείψεις, για τον υπολογισμό της λήξης της ισχύος του λαμβάνεται υπόψη και το χρονικό περιθώριο της μίας εβδομάδας μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία.
 
Οχήματα τα οποία κατά την ημερομηνία έναρξης της ακινησίας διαθέτουν ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις, ανεξαρτήτως εάν έχει λήξει η ισχύς του ή όχι και από την ημερομηνία του αρχικού ελέγχου του οχήματος μέχρι την ημερομηνία διενέργειας του ελέγχου πριν ή μετά την άρση της ακινησίας έχει παρέλθει χρονικό.
 
Για διάστημα μεγαλύτερο των 60 ημερών (συνυπολογιζόμενου του διαστήματος της ακινησίας), υποβάλλονται, όχι σε επανέλεγχο, αλλά σε πλήρη αρχικό έλεγχο.