AUTOin

Τα πλεονεκτήματα του CNG πίσω από την επιτυχία του Fiat Panda


Η Fiat χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο εδώ και πολλά χρόνια τόσο στα επιβατικά όσο και στα επαγγελματικά της μοντέλα. Το όφελος για το χρήστη και το περιβάλλον που προσφέρει ένα αυτοκίνητο CNG σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο) είναι τόσο σημαντικά, που καθιστούν το φυσικό αέριο με διαφορά το πλέον οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο.

Ο οδηγός που επιλέγει να χρησιμοποιήσει το φυσικό αέριο αγοράζει φθηνότερα περίπου 40% το λίτρο σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα, ενώ το φυσικό αέριο διανέμεται μέσω αγωγών και δεν μπορεί να νοθευτεί.

Από την άλλη οι εκπομπές CO2 είναι έως 600 κιλά το έτος λιγότερες σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ το αντίστοιχο κέρδος σε σχέση με ένα αυτοκίνητο πετρελαίου είναι έως 270 κιλά το έτος.

Μηδενικές είναι οι εκπομπές μικροσωματιδίων ενός αυτοκινήτου CNG, ενώ κατά 95% λιγότερες είναι οι εκπομπές υδρογονανθράκων (HC) σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες.

Επίσης, ελάχιστη είναι η εκπομπή οξειδίων του αζώτου (NOx) χωρίς να απαιτείται η προσθήκη ειδικού φίλτρου όπως στους κινητήρες πετρελαίου.

Υπάρχει υψηλός αντικροτικός βαθμός με 120-130 οκτάνια που επιτρέπουν τη χρήση CNG σε κινητήρες μεγαλύτερης συμπίεσης χωρίς πρόβλημα.

Το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο του αέρα και αυτός είναι ένας λόγος που το καθιστούν πολύ ασφαλές στη χρήση. Μετά από 20 έτη απαιτείται η αλλαγή των δεξαμενών φυσικού αερίου σε ένα αυτοκίνητο σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Μέχρι σήμερα περισσότερα από 750.000 Fiat CNG έχουν ήδη διατεθεί στην αγορά.

Να σημειώσουμε ότι πρώτη η Fiat το 1997 διέθεσε στην αγορά το πρώτο εργοστασιακό αυτοκίνητο CNG (Marea Bipower).

To Panda CNG αποτελεί το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο CNG (μέσα σε 10 χρόνια ξεπέρασε το όριο των 300.000 μονάδων), προσφέροντας κορυφαία οικονομία καυσίμου (λιγότερο από 3 ευρώ/100χλμ.) και παράλληλα κορυφαία αυτονομία (άνω των 1.000 χλμ.) χάρη στις δεξαμενές φυσικού αερίου (12kg), αλλά και το ρεζερβουάρ βενζίνης (35 λίτρα).

Διαβάστε επίσης