AUTOin

Τα νέα υβριδικά της Fiat μειώνουν τους ρύπους


Η προσπάθεια της Fiat να μειωθεί η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την κατασκευή και την χρήση των οχημάτων, περιλαμβάνει και το λανσάρισμα των νέων υβριδικών μοντέλων 500 και Panda. Πρόκειται για τα πρώτα υβριδικά μοντέλα της ιταλικής φίρμας, που εξελίχθηκαν με βάση τα νέα δεδομένα για τους ρύπους και την κατανάλωση. Οι νέοι υβριδικοί εκπρόσωποι της Fiat, για την αστική μετακίνηση, δοκιμάστηκαν στη Μπολόνια της Ιταλίας και αφήσαν θετικές εντυπώσεις στον υπογράφοντα για την απόδοση, την οικονομία και την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης.

Όπως ανακοινώθηκε στη Μπολόνια της Ιταλίας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης των δυο οικολογικών ιταλικών αυτοκινήτων, που ήταν προσκεκλημένος και ο εκπρόσωπος του ΑΠΕ-ΜΠΕ, η μάρκα που ειδικεύεται στη κατασκευή μικρών αυτοκινήτων, δημιούργησε μια νέα τεχνολογία η οποία έχει ουσιαστικά αποτελέσματα στη μάχη κατά των ρύπων.

Ο Λούκα Ναπολιτάνο, Επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή), κατά την διάρκεια της ομιλίας του τόνισε την καινοτομική τεχνολογία που δημιούργησε η ιταλική μάρκα και την απόφαση της εταιρείας να πρωταγωνιστεί στη προσπάθεια που αφορά όλους τους πολίτες, εφαρμόζεται για πρώτη φορά στα υβριδικά μοντέλα 500 και Panda.

Το ανώτατο στέλεχος της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τόνισε ότι το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα χαμηλού κόστους 1.2 απόδοσης 70 ίππους σε σχέση με τον υπάρχοντα κινητήρα 1.2 69 ιππων προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως και 30% ανάλογα με τις συνθήκες).

Επίσης, παρουσίασε μια μελέτη στην οποία φαίνεται ότι αν ένα οδηγός χρησιμοποιεί το υβριδικό Fiat στη Μαδρίτη της Ισπανίας, θα έχει ετήσιο κέρδος στα καύσιμα περίπου 250 ευρώ. Αν υπολογιστεί ότι θα κρατήσει το αυτοκίνητο στη κατοχή του για τέσσερα χρόνια τότε το κέρδος θα είναι 2.500 ευρώ. Πρόκειται για μια σημαντική οικονομία στο ετήσιο κοστολόγιο του αυτοκινήτου αν αναλογιστεί κάνεις ότι πρόκειται για αυτοκίνητο που κινείται στη πόλη καμία αποτελεί συχνά το βασικό μέσο μετακίνησης.

Ο Λούκα Ναπολιτάνο, ανέφερε ότι τα Fiat 500 και Fiat Panda είναι οι αδιαφιλονίκητοι ηγέτες στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης στην Ευρωπαϊκή αγορά. Αυτά τα δύο μοντέλα επέλεξε ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles για να εφαρμόσει μια νέα υβριδική τεχνολογία. Τα νέα 500 Hybrid και Panda Hybrid, τα οποία θα ξεκινήσουν να είναι διαθέσιμα το 1ο τρίμηνο του έτους, θα δημιουργήσουν νέα στάνταρ για ακόμα μία φορά στις αστικές μετακινήσεις, κάνοντας προσιτή την υβριδική τεχνολογία σε όλους. Παράλληλα με την ευελιξία και την πρακτικότητα, η υβριδική τεχνολογία θα ολοκληρώσει με τον καλύτερο τρόπο τις δύο δημοφιλείς προτάσεις της Fiat.

Το 2020 σηματοδοτεί ένα ορόσημο στην ιστορία της Fiat που αριθμεί ήδη 120 χρόνια ζωής. Με την παρουσίαση των νέων εκδόσεων των Fiat 500 και Panda ξεκινά ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της μάρκας που θα συνεχιστεί με την παγκόσμια παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Fiat 500e, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης(5-15 Μάρτιου). Το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί για την κίνηση του αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και θα παίξει κομβικό ρόλο στη στρατηγική της FCA.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το 2020 θα παρουσιαστούν μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών που θα προσφέρουν στους καταναλωτές μια νέα προσέγγιση όσον αφορά στις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.

Η ειδική σειρά «Launch Edition» των υβριδικών 500 και Panda, εξοπλίζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα(Mild Hybrid) που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κυλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.000 κ.εκ. με ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Παράλληλα το νέο σύνολο προσφέρει νέα επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που ενεργοποιεί και απενεργοποιεί τον κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start. Στη πρώτη δοκιμή στη Μπολόνια της Ιταλίας διαπιστώθηκε ότι η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με πιο ομαλό τρόπο σε σχέση με τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση που δεν φέρει ήπιο υβριδικό σύστημα.

Παράλληλα οι χρήστες επωφελούνται από το γεγονός ότι το κινητήριο σύνολο υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final, στοιχείο που ανάλογα με τη χώρα χρήσης προσφέρει προνόμια όσον αφορά στο κόστος χρήσης και τη δυνατότητα ελευθερίας κίνησης στο κέντρο των πόλεων.

Η φιλικότητα προς το περιβάλλον ενισχύεται από τη νέα τεχνολογία για την κατασκευή των καθισμάτων

Για πρώτη φορά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από «SEAQUAL YARN» ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την SEAQUAL INITIATIVE που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά. Το SEAQUAL YARN κατασκευάζεται μετατρέποντας τα πλαστικά που συλλέγονται από τη θάλασσα σε νήμα και στη συνέχεια σε ύφασμα. Κατά τη φάση δημιουργίας του υφάσματος το πλαστικό από τις θάλασσες συνδυάζεται με ίνες φυσικής προέλευσης και από άλλα ανακυκλωμένα υλικά. H Fiat συνεργάζεται με την SEAQUAL INITIATIVE με στόχο τον καθαρισμό των θαλασσών και την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα αποτρέπουν την περαιτέρω ρύπανση. Η «πράσινη» διαδικασία παραγωγής ολοκληρώνεται με την εφαρμογή φιλικών προς το περιβάλλον βαφών που ελαχιστοποιούν τη χρήση νερού και ηλεκτρικής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο η Hybrid Launch Edition των Fiat 500 και Fiat Panda καλύπτει με σφαιρικό τρόπο την ανάγκη για μια όσο το δυνατόν φιλικότερη προς το περιβάλλον μετακίνηση.

«Με περίπου 400.000 πωλήσεις ανά έτος, τα Fiat 500 και Fiat Panda αποτελούν το σημείο αναφοράς των αυτοκινήτων πόλης στην Ευρώπη. Τώρα με την εφαρμογή της νέας Mild Hybrid τεχνολογίας, τα δύο μοντέλα θα συμβάλουν σημαντικά προς μία πιο φιλική προς το περιβάλλον μετακίνηση στα αστικά κέντρα» επεσήμανε o Λούκα Ναπολιτάνο.

Η ειδική έκδοση Hybrid Launch Edition τοποθετεί για ακόμα μια φορά τα δημοφιλή μοντέλα της Fiat, τα οποία αποτελούν διαχρονικά τους αδιαμφισβήτητους ηγέτες στην κατηγορία των οχημάτων πόλης στην Ευρώπη, στο προσκήνιο. Η παρουσίαση του Fiat 500 το 1957 δημιούργησε ένα θρύλο, ο οποίος αναβίωσε με το νέο 500 το 2007. Με το 500 Hybrid Launch Edition το μοντέλο θα ενισχύσει περεταίρω τη δυναμική του, η οποία έφτασε στο απόγειο της την περσινή χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων της τάξης των 194.000 μονάδων.

Από την πλευρά του το όνομα «Panda» με περισσότερα από 40 χρόνια ιστορίας έχει γίνει συνώνυμο της ελευθερίας, της πρακτικότητας και του έξυπνου σχεδιασμού. Οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του μοντέλου κρύβουν άπλετους χώρους στο εσωτερικό και μια σειρά πρακτικών λύσεων. Με περισσότερα από 7,5 εκατομμύρια Panda να έχουν περάσει τη γραμμή παραγωγής, το μοντέλο εκτός από εξαιρετικά δημοφιλές αποτελεί και πρωτοπόρο για το χώρο του αυτοκινήτου αποτελώντας το πρώτο 4x4 μοντέλο της κατηγορίας (1983), αλλά και το πρώτο αυτοκίνητο πόλης μαζικής παραγωγής που χρησιμοποιεί για την κίνηση του φυσικό αέριο - CNG (2006).

«Σήμερα, η διάθεση του Fiat Panda Hybrid Launch Edition θα φέρει και πάλι νέα δεδομένα στη κατηγορία με τη διάθεση ενός προηγμένου υβριδικού συνόλου σε ένα προσιτό αυτοκίνητο πόλης» δήλωσε ο Λούκα Ναπολιτάνο.

Το πρώτο υβριδικό μοντέλο της Fiat, το 500 Hybrid θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά στα μέσα Φεβρουάριου. Ακολουθεί το επίσης πρώτο υβριδικό, Panda Hybrid, στα μέσα του Μαρτίου.

Διαβάστε επίσης