Χρηστικά

Τα επιδόματα και οι θεσμικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του δημογραφικού


Τις 10+1 παρεμβάσεις που δρομολογούνται για τη στήριξη της οικογένειας δημοσιοποίησε το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Τις 10+1 παρεμβάσεις που υλοποιούνται ή δρομολογούνται για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος δημοσιοποίησε το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Τα μέτρα περιλαμβάνουν επιδόματα παιδιών, οικογενειακών  επιδομάτων, ενοικίου ή στεγαστικού δανείου, καθώς και θεσμικές παρεμβάσεις όπως είναι η πύκνωση των παιδικών σταθμών, η αύξηση της απασχόλησης, η αντιμετώπιση της παιδικής φτώχειας και γενικά μέτρα για τη στήριξη της οικογένειας.

Η ενίσχυση της συνοχής των οικογενειών και η αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος είναι στις άμεσες προτεραιότητες της πολιτικής του Υπουργείου μας, το οποίο προσπαθεί να αντιμετωπίσει ολιστικά το πρόβλημα μετατοπίζοντας τις δράσεις και το σχεδιασμό στην ενίσχυση πρωτίστως και κυρίως του παιδιού, με μία σειρά μέτρων προστασίας και κινήτρων, αναφέρει η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, σε έγγραφό της που κατατέθηκε στη Βουλή, κατόπιν ερώτησης του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου.

Η κ. Φωτίου υπενθυμίζει ότι το δημογραφικό είναι ένα πολυπαραγοντικό πρόβλημα και απέτυχαν οι προσπάθειες να αντιμετωπιστεί τις τελευταίες δεκαετίες. Υπενθυμίζει δε, ότι η Βουλή με το πόρισμα του 1993 κατέληγε σε 10 προτάσεις από τις οποίες τα επιδόματα ήταν μία από αυτές. «Όλοι γνώριζαν τότε ότι με οικογενειακά επιδόματα δεν λύνεται το δημογραφικό πρόβλημα», σημειώνει η κ Φωτίου.

Κατόπιν παρουσιάζει τις παρεμβάσεις που δρομολογεί η κυβέρνηση για την θεσμική αντιμετώπιση του δημογραφικού, οι οποίες θα κλιμακωθούν με την ίδρυση του Εθνικού Παρατηρητηρίου για το δημογραφικό πρόβλημα.

Τα 10+1 μέτρα

Αναλυτικότερα, στην απάντησή της η κ. Φωτίου αναφέρει τα ακόλουθα:

Ο πρώτος παράγοντας που επηρεάζει το δημογραφικό είναι η σταθερή εργασία, για αυτό ως κυβέρνηση μειώσαμε την ανεργία από το 27% στο 21%, το 2017 άνοιξαν 300.000 εργασίας, και ρυθμίζουμε τις εργασιακές σχέσεις με 60% της πλήρους έναντι της μερικής απασχόλησης , όταν παραλάβαμε ίσχυε το ακριβώς ανάποδο.

Ο δεύτερος παράγοντας, είναι η αντιμετώπιση της φτώχειας, για αυτό με νόμο για την ανθρωπιστική κρίση και το Κ.Ε.Α 650.000 συμπολίτες μας ήδη ωφελούνται και το 2018 ενεγράφησαν ήδη 760 εκατομμύρια ευρώ για αυτό το σκοπό.

Ο τρίτος παράγοντας είναι η αντιμετώπιση της παιδικής φτώχειας και της υλικής στέρησης, για αυτό ήδη διανέμουμε 130.000 μερίδες ζεστών γευμάτων σ' όλη την Ελλάδα στα παιδιά του δημοτικού, με 40.000.000 που βάλαμε στον προϋπολογισμό του 2018 και 27.000.000 που είχαμε ήδη στον προϋπολογισμό του 2017. Το 2019 στόχος μας είναι να επεκταθεί και άλλο το πρόγραμμα, έτσι ώστε το 2019 θα παρέχουμε 151.000 ζεστά γεύματα ενώ παράλληλα ο σχεδιασμός για την περίοδο 2019-2020 προβλέπει την παροχή 500.000 γευμάτων, καλύπτοντας το 50% του μαθητικού πληθυσμού δημοτικών και γυμνασίων της χώρας.

Ο τέταρτος παράγοντας είναι ακόμα πιο σημαντικός, είναι οι υπηρεσίες για το παιδί, όπως φαίνεται και από τη Γαλλία και τη Γερμανία, που είναι οι μόνες χώρες που αντιμετώπισαν το δημογραφικό σε όλη την Ευρώπη, μεγάλη σημασία έχουν οι βρεφονηπιακοί σταθμοί.

Συγκεκριμένα παραλάβαμε 2.800 βρεφονηπιακούς σταθμούς, στους οποίους το κράτος έδινε δωρεάν πρόσβαση μόνο σε 70.000 παιδιά. Σήμερα, το νούμερο αυτό έχει φτάσει τα 110.000 παιδιά και φέτος προσθέτουμε ακόμα 10.000 παιδιά δωρεάν σε 400 νέους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Το Υπουργείο έχει ήδη εξαγγείλει το πρόγραμμα επιδότησης των Δήμων ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ από εθνικούς πόρους, που θα αποτελέσει τη γέφυρα για το 2018-2019, έτσι ώστε μέσα στο διάστημα 2019-2020 θα ιδρυθούν επιπλέον 1.800 βρεφονηπιακοί σταθμοί, που θα φιλοξενήσουν δωρεάν 165.000 παιδιά.

Πέμπτον, ψηφίσαμε το νόμο για την αναδοχή και την υιοθεσία, που προέβλεπε και η επιτροπή του 1993. Ο νέος νόμος επιλύει τέσσερα μεγάλα ζητήματα : Πρώτον, να μην μένουν τα παιδιά σε ιδρύματα και να βλάπτεται η ψυχολογική και νοητική τους κατάσταση. Δεύτερον, να μην περιμένουν οι θετοί ή ανάδοχοι γονείς για χρόνια προκειμένου να πάρουν το παιδί και να αναπτύσσεται το εμπόριο βρεφών. Τρίτον, να επιταχυνθεί η όλη διαδικασία με ενιαίο, διαφανή και επιστημονικό τρόπο και με περιορισμένα και σαφή χρονικά όρια, που δεν θα υπερβαίνουν το ένα έτος, προκειμένου τα παιδιά να τοποθετηθούν σε οικογενειακό περιβάλλον όσο το δυνατόν συντομότερα. Τέταρτον, να γνωρίζει επιτέλους το κράτος για πρώτη φορά τον ακριβή αριθμό των παιδιών που φιλοξενούνται σε ιδρύματα, το διάστημα παραμονής τους εκεί και τους λόγους που δεν έχουν δοθεί ακόμα για αναδοχή ή υιοθεσία. Αντίστοιχα, να γνωρίζει το κράτος που βρίσκονται οι υποψήφιοι γονείς, αν είναι κατάλληλοι και αν έχουν υποστεί την κατάλληλη εκπαίδευση για το νέο τους ρόλο.

Έκτον, θα δημιουργήσουμε 100 νέα κέντρα στήριξης της οικογένειας μέσα στο 2018, τα οποία θα είναι συνδεδεμένα με τα Κέντρα Κοινότητας. 

Έβδομον, θα επιδοτήσουμε με 600.000.000 τη στέγη για 600.000 νοικοκυριά που είναι στο ενοίκιο ή έχουν δάνειο.

Όγδοον, η νέα αρχιτεκτονική του Επιδόματος Παιδιού, που βασίστηκε στον εξορθολογισμό του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου, οδήγησε σε πολύ σημαντικές αυξήσεις, όσον αφορά το ύψος των επιδομάτων, για το 92% των δικαιούχων οικογενειών. Οι αυξήσεις φτάνουν έως και το 110%, υπερβαίνοντας το διπλασιασμό του παλαιού ποσού για αρκετές κατηγορίες. Ταυτόχρονα ειδική μέριμνα έχει ληφθεί για τις μονογονεικές οικογένειες, με αποτέλεσμα να προκύψουν αυξήσεις για το 98% των δικαιούχων μονογονεικών οικογενειών. Αναλυτικότερα :
•70 ευρώ το μήνα για οικογένεια με ένα παιδί, από 40, που ήταν μέχρι σήμερα.
•140 ευρώ για οικογένεια με δύο παιδιά από 80, που ήταν μέχρι σήμερα.
•280 ευρώ για οικογένεια με 3 παιδιά, από 240 σήμερα, ενώ για κάθε επιπλέον παιδί μετά το 3ο θα προστίθενται 140 ευρώ.

Ένατο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 5 του Ν.1302/1982(ΦΕΚ 133/τ. Α71982), με τον οποίο κυρώθηκε η υπ' αρ. 103/1952 Διεθνής Σύμβαση Εργασίας «περί προστασίας της μητρότητας», εφαρμόζεται Πρόγραμμα καταβολής χρηματικών παροχών λόγω μητρότητας στις γυναίκες που δεν δικαιούνται να αξιώσουν παροχές από ασφαλιστικό φορέα ή είναι ανασφάλιστες.

Τέλος, θα ιδρύσουμε Εθνικό Παρατηρητήριο για το δημογραφικό πρόβλημα και ταυτόχρονα μία από τις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου μας είναι η ίδρυση Παρατηρητηρίου για το Παιδί. Το 2018 διαμορφώσαμε και υλοποιούμε μία πολύμορφη πολιτική στήριξής των παιδιών και των οικογενειών.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις