TECHin

Σύσσωμη η αγορά Τηλεπικοινωνιών, Πληροφορικής και Media στο InfoCom World


Σύσσωμη η αγορά Τηλεπικοινωνιών, Πληροφορικής & Media τίμησε με την παρουσία της το 19ο Συνέδριο InfoCom World (www.infocomworld.gr), που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017 σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, με κεντρικό τίτλο «Fiber to the People: The Gigabit Era!» και πολλές παράλληλες δράσεις, θεματικές ενότητες και labs. Το παρόν έδωσε και ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, ενώ συνολικά συμμετείχαν περισσότεροι από 3.500 σύνεδροι.

Τις εργασίες της εκδήλωσης άνοιξαν, απευθύνοντας χαιρετισμό από το βήμα του συνεδρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellas Sat, Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς, ο Γενικός Διευθυντής της ΕΕΚΤ, Γιώργος Στεφανόπουλος και ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΚΕΕ, Γιάννης Γιανναράκης.

Επίκεντρο της πρώτης ενότητας του συνεδρίου (Fiber has the power!), αποτέλεσε το γεγονός ότι έπειτα από αρκετά χρόνια σχεδίων επί χάρτου, αναβολών, υποσχέσεων και παλινδρομήσεων, διαμορφώνεται πλέον ένα πραγματικό σχέδιο για την υλοποίηση δικτύων υψηλών ταχυτήτων.

Στο δρόμο για την «Κοινωνία του Gigabit», του Internet of Things και του 5G, υπάρχει ανάγκη για δίκτυα Νέας Γενιάς, υψηλής χωρητικότητας, ταχύτητας και αξιοπιστίας. Κύρια συστατικά αποτελούν το VDSL, οι οπτικές ίνες, τα ασύρματα δίκτυα και η δορυφορική κάλυψη, με βασικούς άξονες το NGA Plan, το Superfast Broadband και το Rural Extension.

Ωστόσο, ενώ η παγκόσμια τηλεπικοινωνιακή κοινότητα έχει εδώ και πολλά χρόνια έχει υιοθετήσει τις οπτικές ίνες ως μέσο διάδοσης της πληροφορίας, η Ελλάδα μπήκε τελικά σε αυτή φάση μετά από αρκετές παλινωδίες και σύντομα οι οπτικές ίνες θα φτάσουν στην πόρτα του καταναλωτή.

Η δεύτερη ενότητα (Digital Transformation: Need for disruption!) ήταν αφιερωμένη στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό. Οι ψηφιακές υπηρεσίες της καθημερινότητας αποδεικνύονται το «κλειδί» για την ψηφιακή συνείδηση και την ανάδειξη μιας νέας κατηγορίας επιχειρήσεων, οι οποίες είναι πιο ευέλικτες από τους ανταγωνιστές τους και συνεπώς, βρίσκονται σε καλύτερη θέση για τη δημιουργία νέων καινοτόμων υπηρεσιών, εξασφαλίζοντας έτσι συγκριτικό πλεονέκτημα γεγονός όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στη διεθνή σκηνή.

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός οργανισμών και επιχειρήσεων αποτελεί πλέον μια αναγκαιότητα που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει, καθώς εισερχόμαστε πλησίστιοι στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση! Οι ομιλητές και οι συμμετέχοντες στο panel της 2ης ενότητας, παρουσίασαν τη δική του λύση ο καθένας, για την επίτευξη αυτού του στόχου, που παρουσιάζει την πρόσθετη δυσκολία να είναι… κινούμενος: η προσπάθεια ουσιαστικά δεν σταματά ποτέ, καθώς ο μετασχηματισμός εξελίσσεται μέσα στο χρόνο, και κυρίως πρέπει, απαραιτήτως, να συνδυάζεται με την υιοθέτηση νέας κουλτούρας εκ μέρους στελεχών και εργαζομένων.

Στο νέο, εξαιρετικά ενδιαφέρον τοπίο που διαμορφώνουν οι νέες τεχνολογίες για το τηλεοπτικό περιεχόμενο αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες στο panel της τρίτης ενότητας με τίτλο The New TV: Platforms and Content Evolution!

Το νέο τοπίο στο σύνθετο περιβάλλον της τηλεόρασης και τις νέες συμπεριφορές και στάσεις των τηλεθεατών σκιαγράφησε με ερευνητικά συμπεράσματα η Ξένια Κούρτογλου, Managing Partner της Focus Bari. Αμέσως μετά οι συνομιλητές του panel ανέπτυξαν έναν γόνιμο διάλογο, κάλυψαν εξ ολοκλήρου το θέμα για το σήμερα και το αύριο του περιεχομένου για να καταλήξουν ότι ο τηλεθεατής μόνο κερδισμένος θα βγει από τη νέα εμπλουτισμένη εμπειρία που μπορεί πλέον να απολαύσει από όπου θέλει και όποτε θέλει.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Digea, Νίκος Μαστοράκης αναφέρθηκε στις προοπτικές που ανοίγονται για το τηλεοπτικό περιεχόμενο από τις νέες τεχνολογίες εκπομπής DVB-T2 ενώ τόνισε το επείγον για τη χώρα να ορίσει έναν «οδικό χάρτη» μετάβασης στην τεχνολογία αντίστοιχο με αυτόν των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. 

Οι εκπρόσωποι των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, Ανδρέας Γεωργιάδης Pay TV Manager της Vodafone Hellas, και Βασίλης Δεληκούρας, Head of Pay TV της WIND Hellas, εστίασαν στις συνέργειες των πλατφορμών με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για μετάδοση premium περιεχομένου. Ο Απόστολος Τριανταφύλλου, VP Sales CE Europe, Caucasus & Central Asia της Eutelsat, αναφέρθηκε στη συμβολή των δορυφόρων στη μετάδοση περιεχομένου συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο Αντώνης Κυπριανού, TV & Content Manager της Cablenet Communication Systems Ltd έδωσε συνοπτικά το συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας του για την αγορά της Κύπρου. Τέλος, ο επικεφαλής της HellaSat, Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς περιέγραψε τις καινοτομίες που εισάγει ο πρόσφατα εκτοξευθείς δορυφόρος HellaSat 3, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός δορυφόρος στην Ευρωπαϊκή ήπειρο. 

Για τη νέα φάση στην οποία εισέρχονται οι Τηλεπικοινωνίες εντός και εκτός Ελλάδας με το 5G και τις νέες, ενσύρματες υποδομές που αρχίζουν πλέον να απασχολούν εντόνως την αγορά, συζήτησαν οι συμμετέχοντες στην καταληκτική ενότητα του συνεδρίου. Την ενότητα άνοιξε ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, ενώ συμμετείχαν πολύ υψηλού επιπέδου ομιλητές, όπως ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Δημήτρης Τσαμάκης, ο επικεφαλής του τμήματος Mobile and Voice Convergence της British Telecom, Φώτης Καρώνης, ο Fadi Pharaon, VP Networks & Managed Services της Ericsson για την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική και ο Κυριάκος Σαμπατακάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Accenture.

Το συνέδριο, ως είθισται, ολοκλήρωσε τις εργασίες του με το καθιερωμένο panel συζήτησης με τη συμμετοχή των επικεφαλής των τηλεπικοινωνιακών παρόχων της χώρας. Οι κ.κ. Μπάμπης Μαζαράκης (Όμιλος ΟΤΕ), Χάρης Μπρουμίδης (Vodafone Hellas), Νάσος Ζαρκαλής (WIND Hellas) και Γιάννης Κουλίας (Cyta), συμμετείχαν σε μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση, ΄παρουσιάζοντας και αναλύοντας τόσο τα βραχυπρόθεσμα όσο και τα μεσοπρόθεσμα πλάνα τους, για μία αγορά που αρχίζει να γίνεται ακόμη πιο ανταγωνιστική.

Στο πλαίσιο του 19ου InfoCom World, απονεμήθηκαν για 19η συναπτή χρονιά τα InfoCom Awards, με σκοπό την επιβράβευση και την ανάδειξη των πρωτοπόρων εταιρειών, υπηρεσιών, προϊόντων αλλά και προσώπων της αγοράς, που με την δημιουργικότητα και το πάθος τους έχουν συμβάλλει στη ανάπτυξη της αγοράς και την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Όπως κάθε χρόνο, πραγματοποιήθηκε μια σειρά παράλληλων δράσεων, θεματικών ενοτήτων αλλά και εξειδικευμένων labs, με τη συμμετοχή διακεκριμένων εισηγητών, προσφέροντας την καλύτερη δυνατή χρηστική εμπειρία στους συμμετέχοντες.

Τέλος, στον ειδικά διαμορφωμένο εκθεσιακό χώρο, οι περισσότεροι από 3.500 σύνεδροι που παρακολούθησαν τις εργασίες του συνεδρίου, είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τις πλέον καταξιωμένες εταιρείες του κλάδου ΤΠΕ και να ενημερωθούν για τα νέα προϊόντα και τις υπηρεσίες, που θα τους βοηθήσουν να εξελίξουν όχι μόνο την καθημερινότητά τους, αλλά και την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.