Σχεδόν 18 μήνες πριν η Volkswagen παραδεχθεί ότι χειραγώγησε τις δοκιμές ρύπων, ο τότε διευθύνων σύμβουλος συνάντησε τον CEO της κύριας προμηθεύτριας, Robert Bosch, για να συζητήσουν για την παράνομη συσκευή που ενσωματώθηκε στα ντίζελ της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως υποστηρίζει τροποποιημένο κείμενο ομαδικής αγωγής.
Οι ισχυρισμοί σχετικά με την εν λόγω συνάντηση των δύο επικεφαλής, Martin Winterkorn και Volkmar Denner, είχε αποκρυφθεί από προηγούμενα δικαστικά ντοκουμέντα που χρονολογούνται πριν την τροποποίηση.
Το νομικό κείμενο υποστηρίζει ότι οι δύο άνδρες συναντήθηκαν στις 28 Μαΐου 2014 στο Wolfsburg της Γερμανίας, αμέσως αφότου αμερικανική περιβαλλοντική οργάνωση δημοσίευσε έκθεση που έκανε λόγο για ανεξήγητα υψηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου από δύο ντίζελ οχήματα της Volkswagen.
Πέντε ημέρες νωρίτερα, ο Winterkorn της VW είχε λάβει υπόμνημα από συνεργάτη του, που τον προειδοποιούσε για εκκρεμούσα έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην ατζέντα με τα ραντεβού, σύμφωνα με την αγωγή, είχε γραφτεί η φράση «ακουστική λειτουργία»: ο εσωτερικός κώδικας που περιέγραφε την παράνομη συσκευή.
«Επομένως ο Denner και ο Winterkorn γνώριζαν για την παράνομη χρήση συσκευών χειραγώγησης, τουλάχιστον από το Μάιο του 2014 και μετά», υποστηρίζουν οι ενάγοντες στην μήνυση που κατατέθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο.
Εκπρόσωποι των δύο εταιριών αρνήθηκαν να σχολιάσουν τους ισχυρισμούς των εναγόντων.
Ενοχος δήλωσε μηχανικός της VW
Μηχανικός της Volkswagen δήλωσε ένοχος για εξαπάτηση των ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ και των πελατών.
Ο James Liang παραδέχθηκε την ενοχή του σε ομοσπονδιακό δικαστήριο του Ντιτρόιτ την Παρασκευή. Ο 62χρονος μηχανικός συνεργάζεται με τις διωκτικές αρχές, αυξάνοντας την πίεση στους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της εταιρείας.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, o δικηγόρος του κ. Liang ανέφερε πως ο πελάτης του ήταν «ένας από τους πολλούς στη Volkswagen» που είχαν εμπλοκή στο σκάνδαλο.
Αν και η εταιρεία έχει ήδη συμφωνήσει σε διακανονισμό 16,5 δισ. δολαρίων, αλλά το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ συνεχίζει την έρευνα για την χειραγώγηση του συστήματος εκπομπής ρύπων.
«Σχεδόν από την αρχή της διαδικασίας σχεδιασμού των νέων "καθαρών ντίζελ" οχημάτων της VW, ο κ. Liang και οι υπόλοιποι συνεργάτες του σχεδίασαν αυτά τα οχήματα ώστε να μην ανταποκρίνονται στα κριτήρια των ΗΠΑ αλλά να εξαπατούν την διαδικασία ελέγχου» σημειώνουν οι εισαγγελικές αρχές σε μήνυση που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή.