Διεθνή

Συμφωνία Βερολίνου - Βρυξελλών για τη διάσωση της Lufthansa


Δεκτή έκανε το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Lufthansa τη συμφωνία που επιτεύχθηκε αργά χθες βράδυ μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την διάσωση της γιγαντιαίας αεροπορικής εταιρείας, η οποία επλήγη σοβαρά από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα Σάββατο, το Εκτελεστικό Συμβούλιο αποδέχεται τις δεσμεύσεις που ανέλαβε το Βερολίνο έναντι της Επιτροπής προκειμένου η εταιρία να λάβει βοήθεια ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ από το γερμανικό Οικονομικό ταμείο Σταθεροποίησης (WSF).

Η συμφωνία Βερολίνου - Βρυξελλών προβλέπει ότι η Lufthansa θα αποσύρει οκτώ αεροσκάφη από τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ενώ θα παραιτηθεί από τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης (slots) για 24 πτήσεις που τους αναλογούν, προκειμένου να αποκατασταθεί η στρέβλωση που προκαλεί, κατά την Επιτροπή, η οικονομική ενίσχυση της γερμανικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Lufthansa, το πεδίο των προϋποθέσεων που απαιτούνται κατά την άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιορίστηκε σε σχέση με τις αρχικές ενδείξεις.

Η εφημερίδα Handelsblatt, η οποία μετέδωσε πρώτη την είδηση για την συμφωνία, είχε αναφερθεί νωρίτερα σε απαίτηση της Κομισιόν για απόσυρση 20 αεροσκαφών και ανάλογου αριθμού σλοτ. «Η Lufthansa είναι επομένως υποχρεωμένη να μεταβιβάσει σε κάποιον από τους ανταγωνιστές της στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου έως και 24 δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης, δηλαδή τρεις απογειώσεις/προσγειώσεις ανά αεροσκάφος την ημέρα, για την στάθμευση έως και τεσσάρων αεροσκαφών. Για ενάμιση χρόνο, αυτή η επιλογή θα είναι διαθέσιμη σε νέους ανταγωνιστές στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου. Εάν κανένας ανταγωνιστής δεν αξιοποιήσει αυτή την επιλογή, θα επεκταθεί στους υπάρχοντες ανταγωνιστές στα δύο αεροδρόμια», διευκρίνισε η εταιρία και πρόσθεσε ότι τα δικαιώματα θα παραχωρηθούν με διαδικασία πλειοδοσίας και μπορούν να είναι στην κατοχή μόνο ευρωπαίου ανταγωνιστή, ο οποίος δεν έχει και ο ίδιος δεχθεί σημαντική κρατική βοήθεια λόγω της πανδημίας.

Επόμενα βήματα: η συμφωνία με την γερμανική κυβέρνηση, αλλά και οι δεσμεύσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα πρέπει να εγκριθούν –πιθανόν την Δευτέρα– από το Ελεγκτικό Συμβούλιο της εταιρείας, ενώ κατόπιν η βοήθεια από το WSF θα τεθεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Lufthansa.

Εφόσον τελικά δεχθεί την ενίσχυση των 9 δισεκ. ευρώ, η Lufthansa θα λάβει το μεγαλύτερο μέχρι τώρα ποσό από το εν λόγω Ταμείο. Ακολουθούν η Adidas (≈3 δισεκ.) και η TUI (1,8 δισεκ.).