Επιχειρήσεις

Στο χάρτη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας η Ελλάδα


Η Ashoka, το μεγαλύτερο δίκτυο κοινωνικών επιχειρηματιών παγκοσμίως, ανακοίνωσε επισήμως την ένταξη του πρώτου Έλληνα κοινωνικού επιχειρηματία, Θοδωρή Αναγνωστόπουλου στο δίκτυό της.

Κατά τη διάρκεια της σχετικής εκδήλωσης παρουσιάστηκε το έργο του οργανισμού τόσο παγκοσμίως όσο και σε ελληνικό έδαφος, καθώς επίσης και η σημασία του fellowship και η διαδικασία επιλογής. Επίσης δόθηκε η ευκαιρία στο Θοδωρή Αναγνωστόπουλο, νεοεκλεγέντα Fellow, να παρουσιάσει τη δουλειά του, την εμπειρία του από την ένταξη στο δίκτυο Ashoka αλλά και τα μελλοντικά του πλάνα. 

Η Λυδία Παπανδρέου, υπεύθυνη για την ανάπτυξη της Ashoka στην Ελλάδα, παρουσίασε διεθνή παραδείγματα κοινωνικών επιχειρηματιών και ανέλυσε τη σημασία του όρου. «Η κοινωνική επιχειρηματικότητα δεν είναι φιλανθρωπία» δήλωσε, συμπληρώνοντας ότι «ο κοινωνικός επιχειρηματίας κάνει χρήση επιχειρηματικών αρχών για να οργανώσει, να δημιουργήσει και να διαχειριστεί έναν οργανισμό με κύριο στόχο να επιφέρει θετική κοινωνική αλλαγή. Στην Ashoka αναζητούμε κοινωνικούς επιχειρηματίες που η δουλειά τους αποτελεί πρότυπο τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, με στόχο να τους υποστηρίξουμε προκειμένου να είναι σε θέση να μεγιστοποιήσουν τον θετικό κοινωνικό αντίκτυπο της δουλειάς τους».

Η διαδικασία επιλογής και αξιολόγησης, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο διαρκεί 6-8 μήνες και βασίζεται στα εξής κριτήρια:

1. Καινοτομία

2. Δημιουργικότητα

3. Επιχειρηματική Ικανότητα

4. Θετικός Κοινωνικός Αντίκτυπος

5. Ηθική

Από την πλευρά του, ο Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, ιδρυτής και γενικός διευθυντής της SciCo (Science Communtication), κοινωνικής επιχείρησης που στοχεύει να κάνει την επιστήμη απλή και κατανοητή για το ευρύ κοινό, σημείωσε: «Όραμά μας είναι κάθε άνθρωπος να μπορεί όχι μόνο να έχει πρόσβαση στην πληροφορία, αλλά να είναι σε θέση να την κατανοεί και αξιολογεί, με αποτέλεσμα να λαμβάνει σωστές, ενημερωμένες αποφάσεις για καθημερινά αλλά και πιο σύνθετα ζητήματα (λ.χ. να διατηρήσω τα βλαστοκύτταρα του παιδιού μου;)». Μιλώντας για την εμπειρία του στο πλαίσιο της διαδικασίας του Fellowship τόνισε ότι «πρόκειται πράγματι για μια μακρά διαδικασία, θέλει πολλή δουλειά. Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, αποτελεί τεράστιο κέρδος για έναν κοινωνικό επιχειρηματία: σε οδηγεί σε βαθιά ενδοσκόπηση του οργανισμού και της στρατηγικής που ακολουθείς. Από την αξιολόγηση του κοινωνικού σου αντικτύπου, μέχρι τη βιωσιμότητα, την καινοτομία και την επιχειρηματική ανάπτυξη του οργανισμού σου.»

Συνοψίζοντας το βασικό μήνυμα της ημέρας η Λυδία Παπανδρέου υπογράμμισε: «Με την εκλογή του πρώτου Έλληνα από το παγκόσμιο δίκτυο της Ashoka, η Ελλάδα μπαίνει πλέον στον παγκόσμιο χάρτη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Σε μια τόσο δύσκολή στιγμή για τη χώρα, η εκλογή του Θοδωρή αποτελεί απόδειξη ότι όχι μόνο υπάρχει το έδαφος και η ανάγκη, αλλά και ο τρόπος να πάρει καθένας από εμάς τα πράγματα στα χέρια του και να συμβάλει στην υποστήριξη της κοινωνίας που δοκιμάζεται. Το μήνυμα άλλωστε της Ashoka (Everyone a Changemaker) είναι σαφές: είμαστε όλοι φορείς αλλαγής.»