Οικονομία

Στο μηδέν ο πληθωρισμός τον Μάρτιο


Στο απόλυτο μηδέν βρέθηκε η εξέλιξη του πληθωρισμού κατά τον Μάρτιο του 2020, τον πρώτο μήνα που χτύπησε ο COVID-19 την ελληνική οικονομία, όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2020 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2019 δεν προκύπτει μεταβολή έναντι αύξησης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018. 

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2020, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2020, παρουσίασε αύξηση 1,6% έναντι αύξησης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. 

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 – Μαρτίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2018 - Μαρτίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,2% έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2018 - Μαρτίου 2019 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2017 - Μαρτίου 2018.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,6% τον μήνα Μάρτιο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών: 

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά: 

  • 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα). 
  • 44,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις. 
  • 0,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. 
  • 0,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. 

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά: 

  • 0,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, τυριά, νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, νωπά φρούτα, ελαιόλαδο. 
  • 1,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. 
  • 1,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. 
  • 0,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. 

Η μηδενική μεταβολή του Γενικού ΔΤΚ τον μήνα Μάρτιο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2019, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών: 

Σύγκριση Μαρτίου 2020 με Μάρτιο 2019

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά: 

  • 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα). 
  • 12,2% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 
  • 1,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. 
  • 0,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. 
  • 0,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία- κυλικεία. 

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά: 

  • 0,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, ψάρια (γενικά), έλαια και λίπη, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές-κακάο-τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, νωπά φρούτα. 
  • 2,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμό. 
  • 1,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. 
  • 1,5% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα. 
  • 1,8% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. 
  • 1,4% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές-επισκευές. 
  • 1,0% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΙΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2020 έχει ως εξής:

  • Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Μαρτίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,2% έναντι αύξησης 1,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.
  • Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2020, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2020, παρουσίασε αύξηση 1,2% έναντι αύξησης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
  • Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2019 - Μαρτίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2018 - Μαρτίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,5% έναντι αύξησης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2018 - Μαρτίου 2019 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2017 - Μαρτίου 2018.
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις