Media

Στο Μαξίμου «έκοβαν και έραβαν» τη λίστα Πέτσα


Υπόγεια «μαγειρέματα», προώθηση και χρηματοδότηση φίλιων ΜΜΕ, αποκλεισμός αντικυβερνητικών μέσων ενημέρωσης, αποτελούν μέρος της συζήτησης-σπέκουλα, πολιτικής αλλά και παραπολιτικής, που σχετίζεται με τη διαμόρφωση της περιβόητης λίστας Πέτσα. Η χθεσινή κατάθεση του προέδρου της εταιρείας ΙNITIATIVE Μιχάλη Γκάλγκου, στην εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, ήταν αποκαλυπτική σχετικά με τη συμμετοχή του Μεγάρου Μαξίμου στην κατάρτιση της λίστας με  τα ΜΜΕ που χρηματοδοτήθηκαν.

Από τα λεγόμενα του προέδρου της INITIATIVE , της εταιρείας που είχε αναλάβει το project επιλογής και διαμόρφωσης της σχετικής λίστας των ΜΜΕ, που θα διαφήμιζαν την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» και θα χρηματοδοτούνταν, προκύπτει εμπλοκή του Μαξίμου. O επικεφαλής της Initiative αν και προσπάθησε να πείσει πως δεν υπήρξε πολιτική παρέμβαση και ότι επιλογές έγιναν με τεχνοκρατικά κριτήρια, τελικά παραδέχθηκε ότι υπήρξαν παρεμβάσεις είτε για τη χορήγηση χρημάτων είτε για τον αποκλεισμό ΜΜΕ από τη διαφημιστική δαπάνη.  Αρχικώς, όπως γίνεται σαφές από την κατάθεση Γκάλγκου, στον τελικό κατάλογο συμπεριλήφθηκαν και ΜΜΕ τα οποία απευθύνθηκαν αυτοβούλως στην προεδρία της Κυβέρνησης, η οποία κατόπιν μεταβίβασε το αίτημά τους στην Ιnitiative. Με την παρέμβαση της Προεδρίας, ενσωματώθηκαν στη λίστα ΜΜΕ, μερικά εκ των οποίων έλαβαν μεγάλα ποσά χρηματοδότησης, τα οποία δεν συνάδουν με την κυκλοφορία τους (εφημερίδες) ή την επισκεψιμότητα.

«Μας διαβιβάστηκαν από την Προεδρία, μέσα που είχαν ενοχλήσει την αναθέτουσα αρχή για να εξεταστούν.  Κάποια συμπεριλήφθηκαν και κάποια απορρίφθηκαν» τόνισε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άνδρας της Initiative.

Επίσης, σύμφωνα με τα όσα κατάθεσε ο κ.Γκάλγκος, προέκυψε  πώς οι προτάσεις της Initiative εγκρίνονταν ή απορρίπτονταν από την Προεδρία της Κυβέρνησης. Αυτή είχε τον τελευταίο λόγο για τον καταρτισμό της τελικής λίστας με τα Μέσα Μαζικής ενημέρωσης. Εμείς προτείναμε τεχνοκρατικά και η αναθέτουσα αρχή (η Προεδρία της Κυβέρνησης) ενέκρινε», σημείωσε ο κ.Γκάλγκος.

Υπέρογκα ποσά σε χαμηλής εμβέλειας ΜΜΕ

Μείζον ζήτημα, ασφαλώς, αποτελεί όχι μόνον ποια ΜΜΕ συμπεριλήφθησαν στη λίστα, αλλά και τα υπέρογκα ποσά με τα οποία χρηματοδοτήθηκαν ΜΜΕ, έναντι άλλων τα οποία πληρούσαν τα «κριτήρια» κυκλοφορίας και επισκεψιμότητας. Οι απαντήσεις που έδωσε ο επικεφαλής της Ιnitiative - ο οποίος επικαλέστηκε τεχνικούς όρους (αλγόριθμοι κτλ) - ,  σχετικά με τη χρηματοδότηση συγκεκριμένων ΜΜΕ, κάποια από τα οποία «φυλλορροούσαν» κυκλοφοριακά ή είναι ανύπαρκτα στην μιντιακή αγορά, ήταν τουλάχιστον ανεπαρκείς. 

Διαβαστε επισης