Αγορές

Στο "κόκκινο" οι αγορές της Ευρώπης


Με απώλειες έκλεισαν, απόψε, οι ευρωαγορές, ωθούμενες από την βουτιά 76,3% που κατέγραψε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τον Απρίλιο.

Τα μεγάλα χρηματιστήρια της Γηραιάς Ηπείρου σημείωσαν πτώση, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνέχισε την ελεύθερη πτώση της τον Απρίλιο, καθώς καταποντίστηκε σημειώνοντας 76,3% σε ετήσια βάση, επηρεασμένη από το κλείσιμο των αντιπροσωπειών λόγω του κορονοϊού σε πολλές χώρες. Οι ταξινομήσεις των νέων οχημάτων είχαν ήδη μειωθεί κατά 55,1% τον Μάρτιο. Οι κατασκευαστές στη Γαλλία επλήγησαν ιδιαίτερα και σημείωσαν μεγαλύτερη πτώση από το μέσο όρο τον Απρίλιο: οι παραδόσεις του ομίλου Renault μειώθηκαν κατά 79% ενώ αυτές του ομίλου PSA κατά 81,2%, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ACEA.

Η Γαλλία και η Γερμανία πρότειναν χθες ένα Ταμείο Ανάκαμψης ύψους 500 δισ. ευρώ, το οποίο θα δίνει επιχορηγήσεις σε περιοχές και τομείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν πληγεί περισσότερο από την πανδημία, ώστε να τις βοηθήσει χωρίς να αυξηθούν τα επίπεδα χρέους τους.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ από την πανδημία του κορονοϊού, η οποία θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα, δεν θα αντιγράψει τη γαλλογερμανική πρόταση και θα περιλαμβάνει ένα μείγμα επιχορηγήσεων και δανείων αντί μόνο επιχορηγήσεων

Στην αρχή τα χρηματιστήρια της ΕΕ κατέγραφαν κέρδη εξαιτίας της άρσης των περιορισμών.

Χθες, η εταιρία Moderna γνωστοποίησε πως μετά τη λήψη δύο δόσεων πειραματικού εμβολίου και οι 45 συμμετέχοντες σε κλινική δοκιμή ανέπτυξαν αντισώματα κατά του κορονοϊού.

Ο αριθμός των ανθρώπων που υπέβαλαν αίτηση για να ενταχθούν στο ταμείο ανεργίας στη Βρετανία σημείωσε τον Απρίλιο τη μεγαλύτερη μηνιαία αύξησή του από το 1996, με άνοδο 856.500, ποσοστό 69% σε σχέση με τον Μάρτιο – τη μεγαλύτερη μηνιαία αύξηση που έχει καταγραφεί-- για να φτάσουν τις 2.097.000. Παράλληλα, στη χώρα ανακοινώθηκε σήμερα ένα νέο δασμολογικό καθεστώς για τη μετά το Brexit εποχή που θα αντικαταστήσει τους εξωτερικούς δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διατηρώντας δασμούς ύψους 10% στα αυτοκίνητα αλλά μειώνοντας την επιβάρυνση σε εισαγωγές της εφοδιαστικής αλυσίδας ύψους δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στη Γερμανία, περισσότερο από το αναμενόμενο βελτιώθηκε ο δείκτης κλίματος μεταξύ των επενδυτών, τον Μάιο, καθώς περιορίζονται οι ανησυχίες για τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία και ενισχύονται οι ελπίδες για ανάκαμψη το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος σημείωσε άνοδο στις 51,0 μονάδες τον Μάιο από τις 28,2 τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία του ινστιτούτου ZEW. Την ίδια στιγμή, το γερμανικό βιομηχανικό και εμπορικό επιμελητήριο DIHK ανακοίνωσε σήμερα ότι αναμένει πως η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία θα συρρικνωθεί με ρυθμό εντός ενός εύρους διψήφιων ποσοστών φέτος λόγω της κρίσης του κορονοϊού.

Ειδικότερα, ο Stoxx Europe 600 τερμάτισε περίπου στις 339.60 μονάδες, κινούμενος πτωτικά κατά 0.58%.

Ο Euro Stoxx 50 έκλεισε στις 2,902.45 μονάδες, με βουτιά 0.32%.    

Παράλληλα, ο βρετανικός FTSE 100 κινήθηκε στις  6,001.38 μονάδες, χάνοντας 0.78%.

Ο γερμανικός DAX άγγιξε τις 11,072.3 μονάδες, με άνοδο 0.12%.

Ο γαλλικός CAC 40 όντας στις 4,458.16 μονάδες, διολίσθησε 0.89%.

Ο ιταλικός FTSE MIB έφτασε τις 17,052.5 μονάδες, με απώλειες 2.01%.    

Κλείνοντας, ο ισπανικός IBEX 35 βρέθηκε στις 6,609 μονάδες, πέφτοντας 2.51%.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις