AUTOin

Στην Πεντέλη παρουσιάστηκε το νέο Ford Puma 


Στην Πεντέλη Αττικής, πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική παρουσίαση του νέου Ford Puma. Το νέο μοντέλο, ανήκει στη κατηγορία των crossover και αξιοποιεί το δάπεδο του Fiesta. Είναι ο προπομπός μιας σειράς νέων εκδόσεων και μοντέλων της μάρκας που υιοθετούν την ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV.

Η πρόταση της μάρκας είναι η προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα στο γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost και μιας αερόψυκτης μπαταρίας ιόντων λιθίου 48V, η οποία αποθηκεύει την ενέργεια που χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του αυτοκινήτου.

Αυτή η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση από τον ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος συνεπικουρεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας έτσι καλύτερη απόδοση με ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CΟ2.

Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.

Στη πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:

  • "Υποκατάσταση ροπής", που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Στόχος είναι η βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως και 9%, σύμφωνα με τις αναλύσεις της εταιρείας που βασίζονται στο πρωτόκολλο WLTP. Η "Υποκατάσταση ροπής" συμβάλλει στην επίτευξη εκπομπών CO2 από 124 γραμ./χλμ. και κατανάλωση από 5,4 λίτρα/100χλμ. για την έκδοση των 125 ίππων(WLTP), καθώς και εκπομπών CO2 από 126 γραμ./χλμ. και κατανάλωση από 5,5 λίτρα/100χλμ. για την έκδοση των 155 ίππων.
  • "Υποβοήθηση ροπής", που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο -και να προσφέρεται μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές- για καλύτερες επιδόσεις

Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0 EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

Το BISG, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου - όσο διαρκεί το ανοιγόκλειμα του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Puma EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ωρα ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, τονίσθηκε η νέα διαρρύθμιση του εσωτερικού, η οποία εξασφαλίζει άφθονο χώρο στο πίσω κάθισμα και τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο φόρτωσης (456 λίτρα).

Επίσης, εξοπλίζεται με το MegaBox, ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων κάτω από το ρυθμιζόμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες.

Το παζλ των καινοτομιών στο χώρο των αποσκευών συμπληρώνει η εταζέρα που προσαρμόζεται αυτόματα στον όγκο των αποσκευών που μεταφέρονται. Το ελαστικό υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένη, το εύκαμπτο πλαίσιό της και ο ιδιαίτερος τρόπος στερέωσής της στην πίσω πόρτα της επιτρέπουν να παραμένει μόνιμα στη θέση της χωρίς να εμποδίζει το κλείσιμο της πίσω πόρτας.

Όπως διαπιστώθηκε στη πρώτη δοκιμή το νέο μοντέλο διαθέτει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που έχει εξελίξει η μάρκα. Ειδικότερα οι ρυθμίσεις στο πλαίσιο, στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης, συμβάλουν στην δημιουργία υψηλών οδηγικών χαρακτηριστικών. Σημαντική είναι η συμβολή της αναθεωρημένης πίσω ανάρτησης. Όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα διαπιστώθηκε ότι είναι αρκετή για να κινήσει με γρήγορο ρυθμό το αυτοκίνητο ακόμη και σε ανηφορικές διαδρομές.

Οι αρνητικές παρατηρήσεις εστιάζονται στον θόρυβο που παράγει ο τρικύλινδρος κινητήρας. Παρά την αυξημένη ηχομόνωση ο θόρυβος από τον κινητήρα γίνεται αντιληπτός στη καμπίνα. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 20.097 ευρώ.

Διαβάστε επίσης