Οικονομία

Σταθερός ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα


Στα ίδια επίπεδα παρέμεινε στην Ελλάδα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο 4ο τρίμηνο 2019, όντας στις 84 μονάδες, ενώ ο Ευρωπαϊκός δείκτης είναι 86 μονάδες και σημείωσε απώλειες 2 μονάδων σε σχέση με το 3ο τρίμηνο 2019.

Οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, παραμένουν σταθεροί.

Το 42% των Ελλήνων θεωρούν πως η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη.

Παράλληλα, θεωρούν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες με το ποσοστό να φθάνει στο 31% σημαντικά αυξημένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου μόλις το 14% εξέφραζε την ανάλογη πεποίθηση.

Επτά στους 10 Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το 4ο τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 1 στους 4 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία (26%).

Όσον αφορά την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22%, στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού με 20% και το μεταναστευτικό 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την κάθε μια ανησυχία αντίστοιχα)

Αξίζει να αναφερθεί πως το μειωμένο το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους σε ποσοστό 62% έναντι 71% στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι δυο κύριες ενέργειες τους για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού με 59% (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το 4o τρίμηνο 2018).

Κλείνοντας, σημειώνεται πως το 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το 4o τρίμηνο 2018).