Διεθνή

Στα δικαστήρια για το σκάνδαλο dieselgate η Volkswagen


Αντιμέτωπη με χιλιάδες πελάτες της βρίσκεται  η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η οποία  πούλησε εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα με "πειραγμένο" λογισμικό υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων. Πρόκειται για την δικάστικη συνέχεια του γνωστού "σκανδάλου dieselgate" που ξεκίνησε στις ΗΠΑ. 

Περίπου 450.000 άτομα που αγόρασαν αυτοκίνητα Volkswagen πριν από τέσσερα ή πέντε χρόνια, έχουν προσφύγει στα δικαστήρια υποστηρίζοντας  οτι η εταιρεία τους εξαπάτησε και ζητούν αποζημιώσεις. 
Η πρώτη δίκη ξεκίνησε σήμερα  στο δικαστήριο της πόλης Μπράουνσβαιχ. Είναι η αρχή μίας μακρόχρονης διαδικασίας, καθώς η εκδίκαση του “dieselgate” αναμένεται να διαρκέσει χρόνια.
Οι δικαστές καλούνται να αποφασίσουν αν η Volkswagen με την κίνηση της αυτή οδήγησε στο να ζημιωθεί περισσότερο το περιβάλλον και αν έκανε κάτι εντελώς ανήθικο."Θα ήθελα η Volkswagen να επιστρέψει το τίμημα της αγοράς", εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Αντρέας Σαρκλέτι, ένας πελάτης από το Ανόβερο. "Όμως φοβάμαι πως η δίκη θα διαρκέσει πάρα πολύ καιρό".
"Πιστεύουμε πως έχουμε πιθανότητες να κερδίσουμε, επειδή η Volkswagen εξαπάτησε", δήλωσε πριν από την ακροαματική διαδικασία ο Ραλφ Ζάουερ, δικηγόρος ομάδας εναγόντων.
Όμως η Volkswagen εκτιμά πως "δεν υπάρχει βλάβη και συνεπώς δεν έχει βάση η προσφυγή ". "Σήμερα ακόμη, εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα χρησιμοποιούνται  στους δρόμους", επιμένει η Μαρτίνα ντε Λιντ φαν Βάινγκαρντεν, σύμβουλος της επιχείρησης.
Ακόμη κι αν αποδειχθεί δυσμενής για τη Volkswagen, η ετυμηγορία δεν θα επιφέρει άμεσα κάποια επιστροφή χρημάτων: κάθε καταναλωτής που συμμετέχει στην προσφυγή θα πρέπει στη συνέχεια να διεκδικήσει ατομικά τα δικαιώματά του.
Η εξέταση αυτής της συλλογικής προσφυγής αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το 2023, καθώς υπάρχει δυνατότητα έφεσης ενώπιον του ομοσπονδιακού δικαστηρίου, σύμφωνα με τη Volkswagen. Οι ατομικές διαδικασίες μπορεί να απαιτήσουν ακόμη πάνω από έναν χρόνο στη συνέχεια.
Για να συντομεύσει τη διαδικασία, η ένωση καταναλωτών  είναι "ανοικτή" σε έναν φιλικό διακανονισμό. Oμως "σ' αυτή την περίπτωση, η Volkswagen θα πρέπει  να πληρώσει ένα σημαντικό ποσό", εξήγησε εκπρόσωπος της  στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Το dieselgate χρονολογείται από το 2015, όταν η ίδια η Volkswagen  ομολόγησε οτι εγκατέστησε στα αυτοκίνητα ένα σύστημα το οποίο εμφανίζει μειωμένους τους ρύπους που εκπέμπονται.
Για τη Volkswagen, το dieselgate  "ανήκει στην ιστορία του ομίλου", όπως "το κατσαριδάκι και το Golf", αναγνωρίζει ο Ραλφ Μπραντστέτερ, υπεύθυνος της μάρκας VW.
Δύο ανώτατα στελέχη της δικάζονται αυτήν την στιγμή για πρόκληση ζημίας στους επενδυτές από την πτώση της  μετοχής της εταιρείας λόγω του σκανδάλου Dieselgate.
Πέρα από το δικαστικό μέτωπο, το σκάνδαλο επιτάχυνε την παρακμή του ντίζελ και τα ντιζελοκίνητα οχήματα κινδυνεύουν να απαγορευθούν από πολλές γερμανικές πόλεις λόγω του υψηλού επιπέδου ρύπανσης με οξείδια του αζώτου (NOx).
Πηγή: ΑΜΠΕ

Διαβάστε επίσης