Πολιτική

Σπίρτζης: Το βάρος στις συνδυασμένες μεταφορές - δημόσιος ο χαρακτήρας του ΟΣΕ


Το γεγονός ότι διασφαλίζεται για πρώτη φορά ο δημόσιος χαρακτήρας του ΟΣΕ καθώς διατηρεί υπό την διαχείριση του την υποδομή του σιδηροδρομομικού δικτύου της χώρας διεκρίνισε από το βήμα της Βουλής, ο Υπουργός Μεταφορών και Δικτών, κ. Χρήστος Σπίρτζης. Παράλληλα εξαπέλυσε επίθεση σε "όσους ζητάνε τα ρέστα" όπως είπε κατηγορώντας τους πως αυτοί είναι που συσσώρευσαν χρέη και έκαναν την κατάτμηση του ΟΣΕ. Όπως σημείωσε στο σχέδιο νόμου για την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας, ορίζεται ξεκάθαρα ότι ο ΟΣΕ παραμένει ο μόνος διαχειριστής της υποδομής και δεν χρήζει ιδιωτικοποίησης, ενώ προβλέπονται εξαιρέσεις, όπως εκείνες των δικτύων της Πελοποννήσου και των παραδοσιακών γραμμών.

Μιλώντας για την επόμενη μέρα, ο κ. Σπίρτζης έδωσε έμφαση στις υποδομές και τις συνδυασμένες μεταφορές για την επόμενη δεκαετία ενώ όπως εξήγησε στις προτεραιότητες του υπουργείου Μεταφορών είναι η σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με τα λιμάνια, πύλες της χώρας, ενώ ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και τους κάθετους άξονες.

Στον στρατηγικό επιχειρησιακό σχεδιασμό, εντάσσεται ο σχεδιασμός της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ο άξονας των δυτικών Βαλκανίων και η σιδηροδρομική σύνδεση με τις παρευξείνιες χώρες, παρακάμπτοντας τα Δαρδανέλια, καθώς και η σύνδεση της Κωνσταντινούπολης με τον Πειραιά, της Καβάλας με την Αλβανία, και η βελτίωση της γραμμής Θεσσαλονίκης- Σκοπίων.

Ο υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι εκτός από τα εμπορικά οφέλη, οι αλλαγές αυτές δημιουργούν και σημαντικά γεωπολιτικά πλεονεκτήματα.

Ταυτόχρονα, όπως είπε, ολοκληρώνεται η κατασκευή των έξι μεγάλων εμπορευματικών κέντρων, με σημαντικότερα του Θριασίου και της Θεσσαλονίκης, και ακολουθούν της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας.

«Για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου υπάρχει καθαρό, διάφανο και σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας», υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών.

Συνεχίζοντας ανέφερε ότι στον προγραμματισμό εντάσσεται ο σχεδιασμός της σιδηροδρομικής Εγνατίας, η οποία όπως υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών, εκτός από τα εμπορικά οφέλη, θα προσδώσει θέση κλειδί στη χώρα, στη νέα γεωπολιτική στρατηγική μεταφορών στην Ευρώπη.

Για το θέμα της διαγραφής των χρεών, επανέλαβε ότι η χώρα έχει δεσμευτεί από το 2011, με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων, και αν δεν τηρηθούν οι δεσμεύσεις υπάρχει κίνδυνος να καταλογισθούν στην Ελλάδα πρόστιμα για κρατικές ενισχύσεις.

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις