Ελλάδα

Spiegel: Κάνει θραύση στην Ελλάδα της κρίσης το ναρκωτικό σίσα


Πολυσέλιδο ρεπορτάζ από την Αθήνα για το ναρκωτικό σίσα αφιερώνει το Spiegel στο τεύχος αυτής της εβδομάδας. Για μια ουσία, πέντε φορές φθηνότερη από την κοκαΐνη, που εξαπλώνεται με γοργό ρυθμό στην Ελλάδα. Επειδή ακριβώς είναι φτηνή, είναι και πολύ επικίνδυνη.

«Μπρος από κάδο με σκουπίδια σε απόκεντρο δρόμο κάθεται ένα άνδρας ξεδοντιασμένος» περιγράφουν οι δύο ρεπόρτερ αρχίζοντας το άρθρο. «Το πρόσωπό του είναι ωχρό και αποστεωμένο. Οι άνθρωποι περνούν από μπροστά του, όμως ο άστεγος, που μοιάζει με 60, αλλά είναι μάλλον μικρότερος, ούτε καν τους βλέπει. Τα γυάλινα μάτια του είναι καρφωμένα στα χέρια του, στη δόση, είναι υπόθεση λίγων δευτερολέπτων».

Σκηνές που οι Αθηναίοι έχουν συναντήσει πολλές φορές στους δρόμους της πρωτεύουσας, γιατί γίνεται όλο και περισσότερο χρήση του συγκεκριμένου ναρκωτικού, όπως δηλώνει στο Spiegel ο Κωνσταντίνος Κοκκώλης, ψυχίατρος και διευθυντής εφαρμογής προγραμμάτων του ΟΚΑΝΑ. «Πόσοι πεθαίνουν από χρήση σίσας, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Παρακολούθησης Ναρκωτικών και Τοξικομανίας το 2017 στην Ελλάδα καταγράφηκαν 14.462 περιπτώσεις βαριά τοξικοεξαρτημένων από οπιούχα» υπογραμμίζουν οι δημοσιογράφοι.

«Το συνθετικό ναρκωτικό παρασκευάζεται στην Ελλάδα, σε παράνομα εργαστήρια. Κύριο συστατικό του η κρυσταλλική μεθαμφεταμίνη μαζί με άλλες φτηνές και άκρως τοξικές ουσίες. Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν άπειρες συνταγές με άλλες ουσίες, όπως οξέα από μπαταρίες ή λάδι αυτοκινήτων. Ακριβώς επειδή η παρασκευή του είναι τόσο φτηνή, εξηγείται και η φτηνή τιμή του. Γι' αυτό, κάνουν χρήση άνθρωποι στο περιθώριο της κοινωνίας, πρόσφυγες και άστεγοι, άνθρωποι που δεν έχουν να χάσουν τίποτα πια και θέλουν να ζήσουν ένα `μικρό ταξίδι´ για λίγα λεφτά».

Στο γερμανικό περιοδικό μιλά και ο Μιχάλης Μυλωνάς, υπεύθυνος προγραμμάτων ΚΕΘΕΑ ΕΞΕΛΙΞΙΣ. Υποστηρίζει ότι υπάρχει άμεση σύνδεση ανάμεσα στην αύξηση χρήσης σίσα και της δημοσιονομικής κρίσης στην Ελλάδα, γιατί το ναρκωτικό, όπως υποστηρίζει, εξαπλώθηκε στην αγορά το 2010 και 2011, στην αρχή της κρίσης, όταν όλο και περισσότεροι άνθρωποι έπεφταν στη φτώχεια. «Το ότι οι περισσότεροι χρήστες είναι άστεγοι επιβεβαιώνει αυτή τη θεωρία» επισημαίνει το Spiegel.

Πηγή: Deutsche Welle

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις