AUTOin

Skoda: Δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση και "έφοδος" στην Κίνα


Προς αύξηση των κερδών της, που μειώθηκαν πέρυσι παρά το ρεκόρ πωλήσεων

Στην ηλεκτροκίνηση και στην αναβάθμιση της θέσης της στην αγορά της Κίνας ποντάρει η Skoda για να αυξήσει τα κέρδη της, αλλάζοντας στρατηγική μετά την κάμψη της κερδοφορίας της πέρυσι, παρά το ρεκόρ που σημείωσε σε πωλήσεις.

Το λειτουργικό κέρδος της εταιρείας, που ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου VW, υποχώρησε κατά 15%, στα 1,38 δισ. ευρώ το 2018, παρότι οι παραδόσεις αυτοκινήτων της αυξήθηκαν κατά 4,4% σε 1,25 εκατ. μονάδες.

Το 2018, ήταν η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά που η Skoda σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων.

Το λειτουργικό περιθώριο μειώθηκε στο 8% από 9,7% το 2017. Στον όμιλο VW, το λειτουργικό περιθώριο της Skoda ήταν ακόμα υψηλότερο από το 7,9% που σημείωσε η Audi ενώ το περιθώριο της μάρκας VW ήταν 3,8%.

Τα κέρδη της Skoda επηρεάστηκαν από τις καθυστερήσεις στην πιστοποίηση των αυτοκινήτων για τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς εκπομπών WLTP, τη μεταβλητότητα των συναλλαγματικών ισοτιμιών, συμπεριλαμβανομένης της αδυναμίας της βρετανικής λίρας και του ρωσικού ρούβλι, καθώς και του αυξημένου κόστους εργασίας στην Τσεχία όπου η Skoda κατασκευάζει τα περισσότερα από τα αυτοκίνητά της.

Η εμπορική διαφορά μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας δημιούργησε αβεβαιότητα και απροθυμία έπληξε επίσης τις πωλήσεις της Skoda στην Κίνα.

Οι παγκόσμιες παραδόσεις της Skoda μειώθηκαν κατά 2% σε 90.900 μονάδες το Φεβρουάριο, κυρίως λόγω της πτώσης της αγοράς της Κίνας κατά 18%.

Η αυτοκινητοβιομηχανία θα λανσάρει στη Κίνα μια νέα γενιά του συμπαγούς αυτοκινήτου Octavia. Επίσης, προγραμμάτισε την έναρξη των πωλήσεων, του αμιγώς ηλεκτρικού Citigo και την υβριδική έκδοση plug-in του Superb.

Στην Ευρώπη, η Skoda στο τέλος της Άνοιξης θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του νέου μοντέλου Scala, ενώ το νέο μικρό SUV Kamiq θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά το φθινόπωρο.

Η Skoda, έχει εκπονήσει ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο για την ανάπτυξη της στην ηλεκτροκίνηση. Προγραμμάτισε την κατασκευή 30 νέων μοντέλων και εκδόσεων μέχρι το 2022, που θα ανήκουν στη κατηγορία των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.

Σχετικά με την παρουσία της στην ηλεκτροκίνηση, η μάρκα προγραμμάτισε για φέτος την κυκλοφορία του e-Citigo, ένα αυτοκίνητο πόλης με μπαταρία βασισμένο στο Volkswagen e-Up. Επίσης, θα αξιοποιήσει την ηλεκτρική πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group, για την κατασκευής νέων μοντέλων που θα φέρουν μόνο ηλεκτροκινητήρα.

Στη φετινή Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, η Skoda, αποκάλυψε το πρωτότυπο Vision IV, το οποίο αποτελεί τη βάση για να δημιουργηθεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της μάρκας.

Η Skoda αναλαμβάνει το προβάδισμα για την ενίσχυση της παρουσίας του Volkswagen Group στην Ινδία. Ο όμιλος επενδύει 1 δις ευρώ έως το 2021 για να αναπτύξει οχήματα Skoda και VW προσαρμοσμένα στις ανάγκες των Ινδών αγοραστών.

Το πρώτο από αυτά τα μοντέλα θα είναι ένα μίνι SUV που θα παρουσιαστεί το επόμενο έτος. Πρόκειται να πωλείται με τα σήματα της Skoda και της VW.

Διαβάστε επίσης