AUTOin

Σφακιανάκης: Μεγάλη αύξηση πωλήσεων, αλλά με ζημίες


Μεγάλη αύξηση πωλήσεων επέτυχε κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο ο όμιλος Σφακιανάκη, που αντιπροσωπεύει την αυτοκινητοβιομηχανία Suzuki στην ελληνική αγορά, δραστηριοποιούμενος επίσης στην εμπορία  κανούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων παντός τύπου, καθώς και στις πολυετείς εκμισθώσεις αυτοκινήτων και ενοικιάσεις. Η φίρμα Suzuki κέρδισε σημαντικό μερίδιο αγοράς, ενώ οι πωλήσεις του ομίλου κάλυψαν περίπου το 12% του συνολικού τζίρου στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Ομως, παρά την μεγάλη αύξηση του κύκλου εργασιών (+25,9% από πέρυσι),  το οικονομικό αποτέλεσμα ήταν αρνητικό. Ο όμιλος εμφάνισε στο τρίμηνο ζημίες 3,6 εκατ. ευρώ. Σημαντική βελτίωση αναμένεται στη διάρκεια του ετους, καθώς  η αγορά αυτοκινήτου ανακάμπτει.

Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εισηγμένεης μητρικής εταιρείας, η απόδοση των σημαντικότερων δραστηριοτήτων του Ομίλου είναι βελτιωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Η εικόνα ανά κλάδο διαμορφώνεται ως εξής:

Εμπόριο αυτοκινήτων: Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων το Α’ τρίμηνο του 2017 με 21.097 ταξινομήσεις παρουσίασε άνοδο 37,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η SUZUKI πραγματοποίησε 1.367 ταξινομήσεις αυτοκινήτων, πετυχαίνοντας μερίδιο αγοράς 6,5% (από 4,8% το 2016) και εξήγαγε επιπλέον 126 αυτοκίνητα σε Βουλγαρία και FYROM.

Ο κλάδος λιανικής του ομίλου Σφακιανάκη, με πωλήσεις 2.501 επιβατικών αυτοκινήτων, κατέκτησε μερίδιο αγοράς 11,9% ενώ διέθεσε και 204 ελαφρά φορτηγά και 503 μεταχειρισμένα. Οι συνολικές πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων της Σφακιανάκης (χονδρική και λιανική) αντιπροσωπεύουν το 15% της ελληνικής αγοράς (από 14% το 2016).

Μίσθωση οχημάτων: Ο στόλος υπό διαχείριση των δύο κλάδων ξεπέρασε τα 10.000 αυτοκίνητα (+17,5% από το 2016). Τα έσοδα από μισθώσεις του κλάδου Long Term Rental (LTR) αυξήθηκαν κατά 11,5% και του κλάδου Rent-A-Car (RAC) κατά 35,6%.

Βαρέα οχήματα, μηχανήματα και βιομηχανικά είδη: Ο κλάδος το Α’ τρίμηνο του 2017 σημειώνει οριακή αύξηση πωλήσεων κατά 1,1%.

Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 64 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 25,9% σε σχέση με τις πωλήσεις του 2016.

Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 21,7% (από 22,1%). Ο Όμιλος διατηρεί τη λειτουργική κερδοφορία του. Τα EBITDA ήταν €3,4 εκατ. στο τρίμηνο, εμφανίζοντας μικρή κάμψη έναντι των €3,7 εκατ. το Α’ τρίμηνο του 2016.

Οι ζημιές προ φόρων για τον Όμιλο παρέμειναν στα ίδια επίπεδα και διαμορφώθηκαν σε €3,6 εκατ.

Καθώς το Α’ τρίμηνο είναι ιστορικά πιο αδύναμο για τις περισσότερες δραστηριότητες του Ομίλου, αναμένεται ουσιαστική βελτίωση των αποτελεσμάτων μέχρι το τέλος του έτους, σημειώνει.