AUTOin

Σφακιανάκης: Μεγάλη αύξηση πωλήσεων, αλλά με ζημίες


Μεγάλη αύξηση πωλήσεων επέτυχε κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο ο όμιλος Σφακιανάκη, που αντιπροσωπεύει την αυτοκινητοβιομηχανία Suzuki στην ελληνική αγορά, δραστηριοποιούμενος επίσης στην εμπορία  κανούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων παντός τύπου, καθώς και στις πολυετείς εκμισθώσεις αυτοκινήτων και ενοικιάσεις. Η φίρμα Suzuki κέρδισε σημαντικό μερίδιο αγοράς, ενώ οι πωλήσεις του ομίλου κάλυψαν περίπου το 12% του συνολικού τζίρου στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Ομως, παρά την μεγάλη αύξηση του κύκλου εργασιών (+25,9% από πέρυσι),  το οικονομικό αποτέλεσμα ήταν αρνητικό. Ο όμιλος εμφάνισε στο τρίμηνο ζημίες 3,6 εκατ. ευρώ. Σημαντική βελτίωση αναμένεται στη διάρκεια του ετους, καθώς  η αγορά αυτοκινήτου ανακάμπτει.

Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εισηγμένεης μητρικής εταιρείας, η απόδοση των σημαντικότερων δραστηριοτήτων του Ομίλου είναι βελτιωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Η εικόνα ανά κλάδο διαμορφώνεται ως εξής:

Εμπόριο αυτοκινήτων: Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων το Α’ τρίμηνο του 2017 με 21.097 ταξινομήσεις παρουσίασε άνοδο 37,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η SUZUKI πραγματοποίησε 1.367 ταξινομήσεις αυτοκινήτων, πετυχαίνοντας μερίδιο αγοράς 6,5% (από 4,8% το 2016) και εξήγαγε επιπλέον 126 αυτοκίνητα σε Βουλγαρία και FYROM.

Ο κλάδος λιανικής του ομίλου Σφακιανάκη, με πωλήσεις 2.501 επιβατικών αυτοκινήτων, κατέκτησε μερίδιο αγοράς 11,9% ενώ διέθεσε και 204 ελαφρά φορτηγά και 503 μεταχειρισμένα. Οι συνολικές πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων της Σφακιανάκης (χονδρική και λιανική) αντιπροσωπεύουν το 15% της ελληνικής αγοράς (από 14% το 2016).

Μίσθωση οχημάτων: Ο στόλος υπό διαχείριση των δύο κλάδων ξεπέρασε τα 10.000 αυτοκίνητα (+17,5% από το 2016). Τα έσοδα από μισθώσεις του κλάδου Long Term Rental (LTR) αυξήθηκαν κατά 11,5% και του κλάδου Rent-A-Car (RAC) κατά 35,6%.

Βαρέα οχήματα, μηχανήματα και βιομηχανικά είδη: Ο κλάδος το Α’ τρίμηνο του 2017 σημειώνει οριακή αύξηση πωλήσεων κατά 1,1%.

Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 64 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 25,9% σε σχέση με τις πωλήσεις του 2016.

Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 21,7% (από 22,1%). Ο Όμιλος διατηρεί τη λειτουργική κερδοφορία του. Τα EBITDA ήταν €3,4 εκατ. στο τρίμηνο, εμφανίζοντας μικρή κάμψη έναντι των €3,7 εκατ. το Α’ τρίμηνο του 2016.

Οι ζημιές προ φόρων για τον Όμιλο παρέμειναν στα ίδια επίπεδα και διαμορφώθηκαν σε €3,6 εκατ.

Καθώς το Α’ τρίμηνο είναι ιστορικά πιο αδύναμο για τις περισσότερες δραστηριότητες του Ομίλου, αναμένεται ουσιαστική βελτίωση των αποτελεσμάτων μέχρι το τέλος του έτους, σημειώνει.


Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις