TECHin

Σε TV streaming, gaming & διαδικτυακές αγορές επεκτείνεται η Apple


Το μεγάλο βήμα εισόδου στην αγορά των υπηρεσιών ζωντανής μετάδοσης βίντεο μέσω διαδικτύου (streaming) ανακοίνωσε πριν από λίγες ώρες η Apple. Ο τεχνολογικός κολοσσός διευρύνει τις υπηρεσίες που προσφέρει στους 1,4 δισεκατομμύριο χρήστες των συσκευών της, επενδύοντας στη νέα εφαρμογή Apple TV+, η οποία θα περιλαμβάνει παραγωγές με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της κινηματογραφικής και τηλεοπτικής βιομηχανίας των ΗΠΑ. Επίσης προαναγγέλθηκε η υπηρεσία διαδικτυακών παιχνιδιών Apple Arcade, η συνδρομητική ειδησεογραφική υπηρεσία Apple News+, καθώς και μια διεθνής πιστωτική κάρτα, η Αpple Card.

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, η Όπρα Γουίνφρεϊ, η Σοφία Κόπολα, η Τζένιφερ Άνιστον, η Ρις Γουίδερσπουν και άλλοι αστέρες ήταν παρόντες στην πανηγυρική παρουσίαση που διοργάνωσε η εταιρεία χθες, Δευτέρα, στις εγκαταστάσεις της στην Καλιφόρνια, καθώς φιγουράρουν μεταξύ των πρώτων που ετοιμάζουν ταινίες και σειρές, για την Apple TV+.

Μεγάλα ονόματα περιλαμβάνονται και στις συνέργειες που εξασφάλισε η πλατφόρμα, με κορυφαία την HBO, σειρές της οποίας, όπως το “Game of Thrones”, θα περιλαμβάνονται στο διαθέσιμο μπουκέτο. Το τεχνολογικό άγγιγμα της Apple θα προσδώσει νέο περιεχόμενο σε παραδοσιακά brand, όπως φαίνεται από το χαρακτηριστικό παράδειγμα του “Sesame Street”, το οποίο θα γίνει τηλεοπτικό πρόγραμμα εκμάθησης προγραμματιστικού κώδικα για παιδιά.

Το συγκεκριμένο επενδυτικό άνοιγμα της εταιρείας -κυρίως το τηλεοπτικό σκέλος του- ερμηνεύεται και ως απάντηση στην όλο και πιο μειωμένη ζήτηση συσκευών iPhone, αλλά και στην γιγάντωση της αγοράς streaming, όπου το σήμερα κυριαρχεί το Netflix. Η Apple δεν είναι η μόνη, καθώς υπηρεσίες streaming ετοιμάζουν το επόμενο διάστημα κι άλλες εταιρείες όπως η Disney και η WarnerMedia. Το πλεονέκτημα της, όμως, είναι η τεχνολογική υπεροχή και βέβαια η τεράστια βάση των χρηστών των συσκευών της, που ήδη έχουν πρόσβαση στις πλατφόρμες της.

Τηλεόραση για 100 χώρες, παιχνίδια για 150

Η υπηρεσία Apple TV+ θα είναι διαθέσιμη από το ερχόμενο φθινόπωρο σε περισσότερες από 100 χώρες, μέσω των συσκευών της Apple. Εκτός από τις δικές της παραγωγές και τις σειρές της HBO, θα προσφέρεται επίσης περιεχόμενο από τα Amazon Prime Video, Hulu και PlayStation.Συμβατές συσκευές, εκτός από τα κινητά iPhone, τα τάμπλετ iPad και τους υπολογιστές Mac, θα είναι οι τηλεοράσεις Sony, LG και Vizio καθώς και συσκευές Roku και Amazon FireTV.

Όπως διευκρινίστηκε, η Apple TV+ δεν θα προβάλλει διαφημίσεις, θα είναι on-demand και όλο το περιεχόμενο θα μπορεί κανείς να το κατεβάζει για να το βλέπει εκτός σύνδεσης. Οι χρήστες θα μπορούν να αγοράζουν ή να νοικιάζουν ταινίες. Δεν ανακοινώθηκε πόσο θα κοστίζει η συνδρομή.

Παράλληλα με την τηλεοπτική υπηρεσία, προαναγγέλθηκε μια υπηρεσία διαδικτυακών παιχνιδιών, η “Apple Arcade”, καθώς και μια συνδρομητική υπηρεσία ειδησεογραφικού περιεχομένου, η “Apple News+”.

Η “Apple Arcade” θα λειτουργήσει σε συνεργασία με τις εταιρείες Walt Disney Co, SEGA Games και Annapurna Interactive, με στόχο την ανάπτυξη περισσότερων από 100 νέων παιχνιδιών, που οι χρήστες θα μπορούν να παίζουν online ή offline, αποκλειστικά μέσω των συσκευών και των συνδρομητικών υπηρεσιών της Apple. Οι χρήστες θα μπορούν να παίζουν το ίδιο παιχνίδι σε πολλαπλές συσκευές, ενώ θα μπορούν να το μοιράζονται μέχρι και έξι χρήστες από την ίδια οικογένεια/συνδρομή. Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο, σε περισσότερες από 150 χώρες.

Η “Apple News+”, με συνδρομή 9.99 δολάρια / μήνα, θα βασίζεται σε περισσότερες από 300 εκδόσεις όπως τα δημοφιλή περιοδικά National Geographic, People, Popular Science, και The New Yorker. Όπως τονίστηκε κατά την παρουσίαση, το περιεχόμενο από τις συνεργαζόμενες εκδόσεις θα το επιλέγουν συντάκτες, δηλαδή άνθρωποι και όχι αυτοματοποιημένα συστήματα (αλγόριθμοι), ως μια συμβολή στην καταπολέμηση της διάδοσης πλαστών / αφιλτράριστων ειδήσεων.

Η “επαναστατική” πιστωτική Apple Card

Επιπλέον, ετοιμάζεται μια πιστωτική κάρτα, η “Apple Card”, για την οποία η εταιρεία φιλοδοξεί να αποτελέσει την μεγαλύτερη καινοτομία των τελευταίων 50 ετών στις πιστωτικές κάρτες, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας Τιμ Κουκ - ή έστω να στρέψει πολλούς να κάνουν τις διαδικτυακές αγορές τους μέσω Apple Pay, όπως είναι ο προφανής στόχος. Η κάρτα θα εκδίδεται, μέσα σε λίγα λεπτά, μέσω του Apple Pay, σε συνεργασία με την Goldman Sachs και την Master Card.

Δεν θα χρεώνονται τέλη έκδοσης, ούτε τέλη διεθνών συναλλαγών και δεν θα υπάρχει ημερομηνία λήξης. Δεν θα είναι καν απαραίτητο να κατέχει κανείς την ίδια την κάρτα ως αντικείμενο, θα αρκεί η ψηφιακή έκδοσή της. Οι κάτοχοί της θα επιβραβεύονται για αγορές μέσω Apple Pay, ειδικά αν χρησιμοποιούν την ψηφιακή και όχι την αναλογική (από τιτάνιο) κάρτα.

Υπολογίζεται ότι η Apple Card θα ξεκινήσει να εκδίδεται από το φετινό καλοκαίρι και μέχρι το τέλος του έτους θα είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 40 χώρες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ