Πολιτική

Σε λειτουργία 1.000 έξυπνες στάσεις λεωφορείων


Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η εφαρμογή της τηλεματικής και των έξυπνων στάσεων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, με την οποία το επιβατικό κοινό ενημερώνεται για την ακριβή ώρα άφιξης του οχήματος, την ακύρωση δρομολογίων, αλλά και συμβάντων που θα αλλάζουν την συχνότητα των δρομολογίων.

Η τηλεματική μαζί με τις «έξυπνες» στάσεις του ΟΑΣΑ ξεκίνησε την εφαρμογή της στις 21 Μαρτίου 2016, αναβαθμίζοντας σημαντικά την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου, σε ολόκληρο το Μητροπολιτικό Συγκρότημα της Αθήνας

Ήδη, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, λειτουργούν και οι 1.000 «έξυπνες» στάσεις (300 διπλής όψεως και 700 μονής όψεως). Στο σύστημα της τηλεματικής έχουν ενταχθεί μέχρι σήμερα οι περισσότερες λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες απεικονίζονται στις «έξυπνες» στάσεις, ενώ είναι ζήτημα ημερών η ένταξη και όλων των υπολοίπων. Η εγκατάσταση τηλεματικού εξοπλισμού θα γίνει σε 2.000 οχήματα (1.750 θερμικά λεωφορεία και 250 τρόλεϊ).

Το έργο βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, όπου σύμφωνα και με τις συμβατικές προβλέψεις, δίνεται η ευκαιρία στους τεχνικούς και τα άλλα στελέχη του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ να δοκιμάσουν τις δυνατότητες του συστήματος και να διασφαλίσουν την βέλτιστη λειτουργία του.

Τις επόμενες ημέρες, θα τεθεί σε εφαρμογή και η υπηρεσία ενημέρωσης των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών μέσω έξυπνων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές) δίνοντας την ευκαιρία για εύκολη και έγκαιρη ενημέρωση των στοιχείων κάθε δρομολογίου.

Υπενθυμίζεται πως η κατασκευή του έργου έγινε με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), χρηματοδοτείται από τον ιδιωτικό φορέα με ίδια κεφάλαια και δανεισμό (μέρος δανεισμού μέσω προγράμματος Jessica) και συγχρηματοδοτείται από τον ΟΑΣΑ μέσω ΕΣΠΑ. 

Το έργο εντάσσεται στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική» στο πλαίσιο του διαρθρωτικού στόχου σύγκλισης στην Ελλάδα. Το ύψος της συγχρηματοδότησης, η οποία είναι από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της ΕΕ, ανέρχεται στα 5,3 εκατ. ευρώ και η διαχείριση της συγχρηματοδότησής του πραγματοποιείται από την ΕΥΔ του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση» κατόπιν εκχώρησης.

Το εργο έχει την δική του ιστορία 

Το έργο της τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων είχε προαναγγελθεί στις 20 Σεπτεμβρίου 2006 από τον τότε Υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη που είχε παρουσιάσει την πιλοτική λειτουργία έξι «έξυπνων» στάσεων των τρόλεϊ».

Στις 14 Οκτωβρίου 2014 ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης παρουσίασε - εγκαινίασε την πιλοτική λειτουργία των 10 πρώτων «έξυπνων» στάσεων λεωφορείων στην λεωφορειακή γραμμή 224 στο πλαίσιο του έργου της τηλεματικής.Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τελικά τον Ιούλιο του 2014 και αφού είχε μεσολαβήσει χρονικό διάστημα τριών περίπου ετών από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, ως την οριστικοποίηση και υπογραφή της σύμβασης.

Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση η εφαρμογή της τηλεματικής περιλαμβάνει μόνο 1.000 «έξυπνες» στάσεις από ένα πολλαπλάσιο σύνολο στάσεων που υπάρχουν στο δίκτυο του ΟΑΣΑ ενώ δεν υπάρχει διασύνδεση του συστήματος τηλεματικής με το αντίστοιχο του τραμ θέματα που η νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ εξετάζει να αντιμετωπίσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις