Πολιτική

Σάκος του μποξ τα συνδικάτα για την κυβέρνηση


Σε σάκο του μποξ έχει μετατρέψει τα συνδικάτα η κυβέρνηση χτυπώντας τα με κάθε ευκαιρία που οι επιπτώσεις μιάς κινητοποίησης προκαλούν δυσφορία σε μεγάλα τμήματα του πληθυσμού.

Αυτή τη φορά, αφορμή για να ξιφουλκήσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός κατά των διοργανωτών μιας κινητοποίησης έδωσε η σημερινή (17/12) τετράωρη στάση εργασίας στο μετρό, εξαιτίας της οποίας υπήρξε τις πρωινές ώρες έντονος κυκλοφοριακός φόρτος στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής.  

Είναι η πρώτη φορά που πρωθυπουργός προβαίνει σε δήλωση – καταγγελία, για μια στάση εργασίας. Ενώ σημειώνεται ότι αντίστοιχες έχουν γίνει δεκάδες την τελευταία δεκαετία στο μετρό, για διαφόρους λόγους. Προφανώς η κυβέρνηση επιχειρεί να εκμεταλλευτεί την απαξίωση των συνδικάτων, χρησιμοποιώντας τα ως τον εύκολο αντίπαλο, με την ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να επιτύχει τον περιορισμό των κινητοποιήσεων.

Ο Κ. Μητσοτάκης παρενέβη με ανάρτησή του στο Twitter, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το σωματείο εργαζομένων στο μετρό εκβιάζει την κυβέρνηση και προαναγγέλλοντας νομοθετική ρύθμιση ώστε να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας: «Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων».

Νωρίτερα, μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, επιτέθηκε κατά των συνδικαλιστών, λέγοντας ότι «μια ομάδα συνδικαλιστών εκβιάζει την κυβέρνηση και ταλαιπωρεί 1,5 εκατομμύριο πολίτες που θέλουν να πάνε στις δουλειές τους».

«Η στάση εργασίας στο μετρό έγινε διότι 21 υπάλληλοι από ανόργανες θέσεις μεταφέρθηκαν σε λειτουργικές θέσεις, για τις οποίες είχαν προσληφθεί. Αρνούνται 21 άνθρωποι να «κατέβουν» στις θέσεις που κατείχαν για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό. Βρίσκονταν παλαιότερα σε αυτές τις θέσεις. Παρατύπως είχαν μεταφερθεί 200 άτομα σε θέσεις γραφείου», υποστήριξε ο Υπ. Υποδομών.

«Αυτό που θα κάνουμε άμεσα, είναι μια νομοθετική διάταξη με την οποία θα ορίζεται προσωπικό ασφαλείας για να εκτελούνται τα πρωινά και τα βραδινά δρομολόγια, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι πολίτες», ανέφερε ο Κ. Καραμανλής

Υπενθυμίζεται ότι το μέτωπο της κυβέρνησης με τους συνδικαλιστές άνοιξε τον περασμένο Οκτώβριο, με επίθεση του Κ. Μητσοτάκη εναντίον τους με αφορμή την πρώτη πανελλαδική απεργία επί κυβερνήσεως ΝΔ: «Για μία ακόμη φορά, απεργούν οι λίγοι και ταλαιπωρούνται οι πολλοί! Κι αυτό γιατί μερικοί επαγγελματίες του συνδικαλισμού αντιδρούν στη διαφάνεια. Επαγγελματίες συνδικαλιστές που έχουν χάσει την επαφή τους με τον κόσμο της εργασίας και που δεν αντιλαμβάνονται ότι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι επιθυμούν περισσότερη συμμετοχή και δημοκρατία στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν. Εμείς νομοθετούμε τα σωματεία να είναι αντιπροσωπευτικά και να λογοδοτούν. Και οι πλειοψηφίες να είναι αυτές που θα αποφασίζουν για τη στάση των εργαζομένων, θεσπίζοντας, προαιρετικά, και τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Στέκομαι στο πλευρό των εκατομμυρίων πολιτών που σήμερα δοκιμάζονται γιατί έτσι το θέλησε μια μειοψηφία».

Η θέση των εργαζομένων

Το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ), που κήρυξε την 4ωρη στάση εργασίας, κατήγγειλε την διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για μετακινήσεις εργαζομένων από τις οργανικές τους θέσεις σε άλλες υπηρεσίες, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Την ώρα που οι κενές οργανικές θέσεις στη ΣΤΑ.ΣΥ πλησιάζουν τις 700 και δεν έχει οριστεί ο ακριβής αριθμός τους ανά Διεύθυνση, Τομέα, Ειδικότητα, η διοίκηση της εταιρίας με άκρως ενοχικό τρόπο αποφασίζει και διατάζει Παρασκευή βράδυ να μετακινήσει μονομερώς με τον πλέον βίαιο και αυταρχικό τρόπο συναδέλφους από τις οργανικές τους θέσεις δημιουργώντας περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως επιλύει.

Την στιγμή που οι πραγματικές ανάγκες στελέχωσης ειδικοτήτων όπως, τεχνίτες, οδηγοί, σταθμάρχες, έλεγχος κομίστρου έχουν χτυπήσει "κόκκινο", οι διοικούντες με μια ακατανόητη χωρίς κανέναν σχεδιασμό και έξω από κάθε λογική κίνηση, προχωρούν μονομερώς στη "ρύθμιση" της ζωής των εργαζομένων. Είναι οι ίδιοι που σε αγαστή συνεργασία με τον ΟΑΣΑ έχουν αφήσει τους συναδέλφους εκδότες εισιτηρίων να εργάζονται κάτω από αντίξοες και απάνθρωπες συνθήκες εξαιτίας της αποτυχίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

ΚΥΡ

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις